• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine show off Wash and wax MB 230k

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.379
193
43
Utrecht
Gisteren belde mijn zwager op of ik vandaag zijn auto even netjes kon maken. Dat wilde ik wel doen voor hem natuurlijk.

Mijn zwager is een type die van mooie auto´s houdt, maar om zijn eigen auto geeft hij niets. Staat van de lak, stoeprandschade, bumpers kapot, een tegenpool van mij:D
Hij wilt de auto verkopen, vandaar dat die even voor een tijdje netjes erbij moet staan. Lukt het niet om te verkopen dan gaat hij de bumpers etc vernieuwen.

Zoals ik al verwachtte zat er totaal geen bescherming op de lak en was al het vuil goed aangehecht. Ook is de lak dof geworden door een persoon die altijd zijn auto wast. Ik kreeg van mijn zwager te horen dat hij altijd met hand wast, maar met spons en 1 emmer kwam ik achter:|~*

Net als bij de auto van mijn zusje is hier ook veel meer eer aan te behalen, want de kleur is echt mooi.

Stappenplan:

* Velgen behandeld met Meguiars WB 1:10 en vervolgens Ironx soap gel 1:3.
* Banden behandeld met Meguiars SD 1:10

* Gefoamed met Valet Pro snow foam
* Wassen met Lusso Oro shampoo

* Kleien met Meguiars Detailing Clay Mild (deze is mij echt super goed bevallen, topklei)
* Waxen met Dodo Juice SN

Bandjes acheraf gedaan met Wolfgang tire gel en de ramen nagelopen met Poorboys spray and wipe. De bumpers en velgen heb ik minder aandacht aan besteed.
 
Ik vind het ook zonde! Ik ben namelijk een Mercedes fanaat. Deze auto heeft nog wel wat aandacht nodig voor dat hij verkocht kan worden: bumperstrips,ruitensproeiers en roest?
Gelukkig wordt hij nu door een detailer onder handen genomen. :heart_eyes:
 
Je zwager zou jou wat meer tijd en geld beschikbaar moeten stellen om je eens goed uit te leven op die auto Tamer. Ik weet dat jij daar veel meer van kunt maken. De kleur en die auto verdienen dat.
En je zwager zal er blij van worden (na de verkoop).
Mogelijk nu een waarde aan de auto toebedelen en alles wat het meer wordt aan jou gunnen?
 
Tamer, dat ziet er weer goed uit :cool: Zonde dat hij zo verwaarloosd is, zijn mooie wagens. Een kennis van mij had een CLK 320, maar wat roesten Benzen zeg :confused: Reed ook erg fijn, mooi interieur zit erin.
 
Dank je wel voor de reacties.

De reden dat de voorbumper zo is, komt omdat er een aanrijding is geweest een tijd geleden. Deze is er tijdelijk op gezet, want deze had hij nog. Bij de verkoopprijs worden met deze dingen wel mee rekening gehouden natuurlijk. Zo duur zijn deze niet meer volgens mij.
Er zit ook een beetje roest op een voorscherm ja. Als die niet verkocht wordt komt er een nieuwe bumper op. Het interieur is wel mooi, maar ik vind het een slechte kwaliteit leer wat Mercedes heeft gebruikt, veel slijtage. Is niet de eerste benz die ik met leerschade zie.

Maar ook die velgen rondom schade8o

Als hij nou een nieuwe bumper er op zet, nieuwe velgen en een polijstbeurt door mij laat doen dan ziet deze auto er echt weer nieuw uit.

Maar ik heb het gevoel dat ik niet word beprepen in de familie wat betreft detailing, ze verklaren me voor gek.
 
Mercedessen van '95 tot '05 hebben vaak een slechte naam doordat ze gaan: roesten,problemen met de techniek krijgen, slecht lakwerk etc. Vanaf 2005 begonnen ze weer auto's te bouwen met de deskundigheid zoals voor '95. De mercedes W220/W202/W210 zijn het slechtste. Ik had volgens mij gelezen dat Mercedes goedkopere kwaliteit had in deze jaren omdat Mercedes meer winstmarges op hun auto's wilde hebben (samenwerking Chinese). :(
 
Tamer , nice job :)^ jou zwager mag blij zijn met het door jou geleverde werk .
toch een beetje eigenaardig dat hij van mooie auto's houdt maar
zijn eigen wagen totaal verwaarloosd:(
ook jammer dat de meeste mensen de detailers totaal niet begrijpen en voor gek verklaren
ze zouden beter hun wagen wat onderhouden .
grtz johan
 
@AMG,

Hij is een beetje makkelijk wat dat betreft, als je nou hier een nieuwe bumper op zet en nieuwe velgen en een polijstbeurtje dan is het echt een leuke auto, want technisch is de auto perfect. Hij is monteur dus dat spreekt voor zich.
 
Ziet er weer goed uit. Natuurlijk niet te ver kijken. Ik heb laatst op deze manier een Audi gedaan. Ook het verhaal van de zwager herken ik. Ik heb vorig jaar mei de auto van mijn zwager een full detail gegeven. Hij zag er weer als nieuw uit. Na de tijd is de auto niet meer gewassen en ziet er niet meer uit. :( Erg jammer dit soort dingen zeker met een auto als dit.

Maar goed werk!
 
Bedankt voor de reacties wederom, hij zal zijn volgende auto beter bijhouden zei die, al geloof ik er niets van:no
 
Reken er maar niet op dat je zwager zijn "levensstijl" zal verbeteren. Waarom zou hij ook? Hij heeft Tamer toch in de buurt?

Het doet een detailer altijd een beetje pijn als iemand zijn auto zo laat verloederen, maar is dat niet gelijk een mooie kans voor ons om onze kunsten te laten zien en de eigenaars versteld te doen staan?
 
[MOD]Onnodige quote verwijderd, lees ook dit topic! [/MOD]

ja die figuren kan ik is dus 1x en nooit meer ,wel bij mijn eigen famile een wastraat verbod gegeven die keurig opgevolgt wordt.
 
Wederom bedankt voor de reacties.

@Blackpassat,

ik maak me inderdaad nog drukker om zijn auto dan hij zelf. Eigenlijk zou ik de auto willen polijsten, want de swirls storen me wel.
Maar we hebben afgesproken dat ik voortaan de auto's zal bijhouden;)
 
tamer zei:
@AMG,

Hij is een beetje makkelijk wat dat betreft, als je nou hier een nieuwe bumper op zet en nieuwe velgen en een polijstbeurtje dan is het echt een leuke auto.

ik vind de velgen anders wel knap hoor !

Verder goed werk geleverd, de wagen is alweer een beetje tot leven gekomen