• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine Viezerik, Austin Healey BN1 uit '55

Paar stiksels hersteld. Niet alles, alleen de zwakke plekken die anders (verder) stuk gaan.
Bij de uitstulping voor het stuur in de Tonneau en aan de achterrand daarvan, die op de auto inhaakt.

Later verder, de wijsvinger wordt beurs
 

Bijlagen

  • DSC_3026.JPG
    DSC_3026.JPG
    216,5 KB · Weergaven: 123
  • DSC_3027.JPG
    DSC_3027.JPG
    206 KB · Weergaven: 124
  • DSC_3031.JPG
    DSC_3031.JPG
    231,3 KB · Weergaven: 111
  • DSC_3032.JPG
    DSC_3032.JPG
    236,3 KB · Weergaven: 123
Weer gaaf om te zien. Respect voor jou Redcat. Kan overigens uren op YT kijken naar auto restauraties, de hoeveelheid tijd en liefde in dergelijke projecten wordt gestopt. Blijf dit project zeker volgen en heel erg benieuwd hoe je het lakwerk gaat aanpakken. Lijkt me een mooie uitdaging!
 
Dank voor de reacties.
Het gaat met kleine beetjes en heel veel proberen en controleren.

De grille bijvoorbeeld, buitenrand verchroomd en spijlen van aluminium
Middendeel alleen de voorkant van de spijlen schoongemaakt, rest is nog gelig / grijs van de aanslag (en WD40?)
Grille Halfdone.JPG
 
klopt, aluminium oxideert vanzelf (in luttele delen van seconden) maar dat is ook origineel.
Je ziet de spijlen van de grille vaak verchroomd, maar dat is mij teveel van het goede.

Aanbevolen is om met metaalpolijstmiddel te werken
In mijn geval heb ik een matje gebruikt van kunststofvezel.
En daarbij heel veel Born Slippy ;)

Buurman in mijn vorige woonplaats deed de garage-daktrim eens in de zoveel maanden
Glom een dag en dan werd het al weer doffer ... vettigheidf vertraagt slechts met mate
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Beetje bij beetje de stiksels van de softtop aan het herstellen.
Zoveel als mogelijk gebruik gemaakt van de bestaande gaatjes
Monnikenwerk, maar het lijkt origineel (niet nieuw en zichtbaar niet machinaal)

Flap aangestikt.JPG


Garen moet in eerste instantie wat speling overhouden om de gaatjes te kunnen zien
Dat trek ik om de paar steken bij zodat het voldoende strak zit
Niet te strak, want er kan spanning op komen bij het sluiten van het frame
En dat kan ik nu niet passen, want de stangen blijken verbogen bij de steunpunten
Als het stikwerk af is, is de kap stevig genoeg om als geheel te verwijderen en de stangen te richtten
Schoonmaken doe ik ook na het stikken, nu teveel risico dat er iets uitscheurt
 
Wat een monnikenwerk maar gaat netjes worden. Nooit geweten dat een naald en garen ook tot de detailerscollectie behoren ;)
Wat is je doel? Een nette auto die er oud uit blijft zien? Mag er zo min mogelijk vervangen worden en moet het zo veel als mogelijk origineel blijven?
Blijft de auto overigens bij jou of gaat hij weer ergens anders heen na de gehele operatie?
 
Doel is bruikbaar maken, origineel zonder aan gebruiksgemak in te boeten. Het is mijn eigendom en blijft dat voorlopig ook.
De vorige eigenaar nam de originaliteit wat strikter op, vuil moest blijven zitten en wat niet echt nodig was werd niet aangeraakt.
Daardoor zijn er kleinigheden (zoals de kachelslang) over gebleven die ik toch aanpak. De softtop hoort daar ook bij.
Inmiddels bericht van mijn garagist dat er nog origineel materiaal beschikbaar is voor de strook onder de achterruit.
De ruit wordt wel van nieuw vinyl, vanwege de veiligheid.
 
Bumpers en bumper-overriders gepoetst met Belgom en toch maar intern gespoten
Ziet niemand en dan hoef ik geen toeren uit te halen om het bij te houden
Vooral de overriders kwamen er heel netjes uit te zien

DSC_3054.JPG


Bumpers voor en achter weer gemonteerd.
Beide hadden op de draagstangen aanpassing nodig na kennelijk fysiek geweld
Achter moet nog een keer opnieuw want staat iets scheef
De klep kan er langs, maar het blijft krap ...
 
Het was weer voor een klein rondje en mijn vrouw wilde mee ...
Dus het dakje moest ingeklapt, dan kan je maar beter het wat soepel hebben

Natural Look, over de lichte vervuiling heen. Je hoort het bijna inzuigen ;)
Eerst soepel, dan pas wat meer kracht kunnen zetten (voor later als alle stiksels af zijn)

DSC_3055.JPG


Binnenhoes van het reservewiel ook maar gelijk gedaan

DSC_3058.JPG


en de binnenkant van de deursponning.

Voor ...

DSC_3060.JPG


En na ...

DSC_3063.JPG
 
Als je als Engelsman aan de andere kant zit is het kennelijk veel gebruikelijker.
De pook zit dan links en wat verder weg. Bij mij zit hij direct naast mijn knie
Op de achteruit zit echt weerstand, moet je een ferme klap geven.
Op de 2 en 3 zit een elektrisch geschakelde hydrolische overdrive
Dus eigenlijk een 5-bak ;)