• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"kleuren" waxen zichtbaar verschil?

alteaniels

Detailing chief
25 dec 2008
1.346
85
Ik vraag mij af, of de "kleuren" waxen van bijvoorbeeld Dodo Juice (light, dark, warm) ook werkelijk verschil zichtbaar is?

Zie je bijvoorbeeld verschil tussen DJ Banana Armour en Hard Candy op mijn donkerrode auto (heb geen foto bij de hand omdat ik niet thuis zit)
Ik ga er even vanuit dat ik een warme kleur op mijn auto heb.

Niels
 
Warme kleur heb je sowieso (alles wat in de kleurencirkel tussen geel en rood zit is sowieso warm dacht ik)
Laat staat met de metallic in je lak...

Of het daadwerkelijk verschil maakt? I don't know, maar lijkt me dat Dodo Juice de "kleurwaxen" niet voor niets gemaakt heeft..? ;)
 
Ik heb nog nooit een lichte Dodo wax op een donkere auto gezet. Denk ook niet dat iemand dat gedaan heeft.
Het verschil is wel erg klein en is moeilijk met het blote oog te zien.
 
Bij Ron-RS zijn auto (rood) was duidelijk kleurverschil te zien. We hebben hier de Dodo Juice Blue Velvet op gedaan.
De lak werd donkerder 8o
 
Sommige lakken laten het veel meer zien dan andere. Geldt ook voor glaze, soms zie je het verschil heel goed en soms helaas ook niet.
 
De Blue Velvet en ook de Purple Haze Pro gaven idd op mijn rode lak een duidelijk verschil in vergelijking met de SN en de Rbje.

Doe je Blue Velvet op een bijv. Blauwe auto dan zal je dit verschil met het oog niet zien, maar het werkt dus wel.
 
Dibbuz zei:
Ik heb nog nooit een lichte Dodo wax op een donkere auto gezet. Denk ook niet dat iemand dat gedaan heeft.

Ik wel ;) , Light Fantastic op een zwarte RAV4.

Geen zichtbaar verschil op te merken, ziet er net even goed uit als bv Natty's, Collinite, ..

Het zou pas een merkbaar verschil geven als je de juiste kleur wagen kiest bij de juiste wax, maar om eerlijk te zijn, op mijn wagen die een lichte kleur heeft zag ik ook geen merkbaar verschil. Natuurlijk is het op een lichte kleur ook heel moeilijk om verschil te zien.
 
Je zal er weinig verschil van merken, een wax voor donkere kleuren op een lichte wax kan je eventueel nog een verschil in zien door de aanwezige kleurstoffen. Maar ook dit zal minimaal zijn.
 
Dat was voor mij de reden om te kiezen voor Hard Candy / Rainforest Rub i.p.v. Diamond White / Light Fantastic.
Voor die paar euro verschil hoef je het niet te doen.
 
O ja, uiteraard.
Hebben we nog ergens een overzicht met de geuren van de diverse Dodo waxen?
(dacht ooit eens zoiets gezien te hebben, maar kan het niet meer vinden)
 
Klikkkkk


;)


edit: je was me voor, gaat ook niet zo snel vanaf mijn mobiel :-b