• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampherstel Audi S4

Dibbuz zei:
Ik heb nu een lamme arm van het schuren.Dit was niet even zachtzinnig schuurwerk :s Maar het resultaat mag er zeker zijn!

Dit terwijl je onlangs een schitterende machine aangeschaft hebt:p
 
@ Danny,

de reden waarom Dennis het met de hand gedaan heeft, is omdat de backingplate van de excenter, in dit geval, te groot is en de koplamp niet vlak is.
 
Kan dit met alle kunststof koplampen?
Hoor dat oa. Toyota vaak een polycarbonaatlaag erop hebben zitten... haal je die er dan niet af?

Laatste keer flink lopen etteren met Plast-X om ze netjes te krijgen maar lees dat vele er ook gewoon de SSR en PP van Poorboy´s voor gebruiken.
 
nicknameless zei:
@ Danny,

de reden waarom Dennis het met de hand gedaan heeft, is omdat de backingplate van de excenter, in dit geval, te groot is en de koplamp niet vlak is.


Dat verklaart een hoop spierpijn:-"
 
Ik had me laten vertellen dat koplampen ook een coating hadden. Dat interpreteerde ik als dat je ook beperkt bent in het aantal keer dat je dat kan doen.
Correct?
 
Zeer netjes, toch een paar vragen.
Heb dit laatst zelf bij een oude heldere koplamp geprobeerd, ging niet van harte. Ik kreeg amper de schuurkrassen van het ruwere schuurpapier eruit geschuurd met fijner schuurpapier.

Vraag: Hoe lang heb je in godsnaam wel niet zitten schuren?
Ik lees dat je afgebouwd hebt naar 3000. In welke stappen is dit gedaan, en met welk schuurmedium; schuurpapier, van die vierkante schuurblokken, of die zachte ronde schuurschijven zoals bijv de abralon disks?

Vraag: met welke pads heb je gepolijst?
Ik bleef iets te lang met de rotary op een plekje hangen, en gelijk daacht het koplampglas "heerlijk die warmte, laat ik maar eens lekker weg gaan smelten", met als resultaat een doofe gesmolten plek. Niet heel ernstig, maar foeilelijk, en gelukkig in een hoekje.
 
davejanssen zei:
Vraag: Hoe lang heb je in godsnaam wel niet zitten schuren?
Ik lees dat je afgebouwd hebt naar 3000. In welke stappen is dit gedaan, en met welk schuurmedium; schuurpapier, van die vierkante schuurblokken, of die zachte ronde schuurschijven zoals bijv de abralon disks?
Ging van 400-1000-1500-2500-3000 elke keer eerst haaks erop zodat je zeker weet dat je de schuurkrassen van de vorige eruit hebt.
Was met Meg's en 3M schuurpapier gedaan met een Meg's kurkje eronder. Ik kan zeggen dat we niet in een uur klaar waren en dat ik nu echt met vette pijn in de arm zit.
Dat moet dus echt niet zachtzinnig gebeuren. Echt vol aan de bak anders gebeurt er gewoon geen klote.

davejanssen zei:
Vraag: met welke pads heb je gepolijst?
Ik bleef iets te lang met de rotary op een plekje hangen, en gelijk daacht het koplampglas "heerlijk die warmte, laat ik maar eens lekker weg gaan smelten", met als resultaat een doofe gesmolten plek. Niet heel ernstig, maar foeilelijk, en gelukkig in een hoekje.
Je moet inderdaad de hitte goed in de gaten houden!!! Beetje sprayen met water/glijmiddel voorkomt snelle hittevorming.
Gepolijst met spotbuffs, geel, oranje, wit en zwart. Steeds verder afbouwend met pad en polijstmiddeln.
En ook hier geldt net zoals bij lak: de ene koplamp zal de andere niet zijn. Ook het doel is erg belangrijk: alleen dofheid ook putjes (zoals hier).
 
dominod zei:
Ik had me laten vertellen dat koplampen ook een coating hadden. Dat interpreteerde ik als dat je ook beperkt bent in het aantal keer dat je dat kan doen.
Correct?
We hebben aardig wat verwijderd (anders ben je putjes niet kwijt) maar kwam totaal niets tegen wat op een coating zou moeten lijken.
Niks raars gezien met de lampen aan o.i.d.
 
Sommige lenzen hebben inderdaad een coating, maar die houden het maar een paar jaar vol. Audi lenzen lijken geen coating te hebben, maar UV vast kunststof. Desondanks toch beschermen met een UV sealant.
 
Dibbuz zei:
Ging van 400-1000-1500-2500-3000 elke keer eerst haaks erop zodat je zeker weet dat je de schuurkrassen van de vorige eruit hebt.

En dan heb ik het zware 400 werk nog grotendeels gedaan, en zit jij te piepen over spierpijn. ]d~^
 
Tim zei:
Sommige lenzen hebben inderdaad een coating, maar die houden het maar een paar jaar vol. Audi lenzen lijken geen coating te hebben, maar UV vast kunststof. Desondanks toch beschermen met een UV sealant.

Misschien een domme vraag, maar kun je zo'n "coating" zien/ ergens aan herkennen?
 
Als hij nog goed en onbeschadigd is, is hij naar mijn weten niet te herkennen. Als hij 'op' is, dan wordt hij gelig of troebel.

Als je gaat wetsanden dan merk je het direct, als je door een stuk van de coating heen schuurt is het net of je door de blanke lak van autolak gaat.
 
Tim zei:
En dan heb ik het zware 400 werk nog grotendeels gedaan, en zit jij te piepen over spierpijn. ]d~^
Ik kan met de aan zekerheid grenzende zekerheid zeggen dat het wegwerken van de 400grit schuurkrassen zwaarder was dan dat blokje, en ik heb ook nog met dat blokje gedaan ;)

Voel het nu toch echt aardig aan mijn armen. Sportschool is even niet nodig :D