• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampherstel Audi S4

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.714
200
Berkel en Rodenrijs
HeadLight%20(7).JPG
met als gevolg een ruw oppervlak, diepe putten en verlies van transparantie.

De koplampen zijn eerst aangepakt met een Unigrit sanding block van Meguiar's met 400 grit, daarna afgebouwd tot korrel 3000 en gepolijst met Monello Inizio Forza, Mezzo, Wolfgang Plastik Glaze, Wolfgang Plastik Sealant.

De staat van de lampen voor het schuur- en polijstwerk
HeadLight%20(1).JPG
img]http://media.Carclean.com/DB/201009AudiS4/HeadLight (2).JPG[/URL]

Diepe pitten (en dat waren er nogal wat) eerst aangepakt met het schuurblokje met grit 400!
HeadLight%20(2).JPG
img]http://media.Carclean.com/DB/201009AudiS4/HeadLight (4).JPG[/URL]

Bijna klaar, pitjes eruit, nu de helderheid optimaliseren
HeadLight%20(3).JPG
Koplamp rechts gereed
HeadLight%20(4).JPG
Koplamp links gereed en tape verwijderd
HeadLight%20(5).JPG
[/size][/color]
 

Bijlagen

  • HeadLight%20(6).JPG
    HeadLight%20(6).JPG
    95,5 KB · Weergaven: 129
Dat is een flinke verbetering:ja , maar klopt het dat rechts beter is gelukt dan links?

Ik heb laatst bij onze auto ook wat zitten te polijsten, wel beter op geworden, maar helaas nog wel wat plekjes van steenslag(durf niet te schuren:schaam )
 
Ik denk dat het de foto is. In het echt zijn beide koplampen qua resultaat gelijk. Hier en daar zitten er nog een paar putjes in, maar die zaten echt te diep.
 
Ok, zal dan idd wel aan de foto liggen. Maar blijft wel een super verbetering met wat het was, die putjes blijf je houden.

Bij een auto vroeger bij ons thuis is een keer een dikke bout tegen de koplamp aangevlogen, tja dat viel niet meer op te lappen:p

Wel een mooi model lamp heeft audi, ik vind vooral bij die A6 die achterlichten mooi, zo'n rechthoek led licht, en als ze remmen wordt je zowat verblind door die lampen, echt super vet:-b
 
Ik zie hier mogelijkheden om mijn koplampen ook weer helder te krijgen:) Heb je het fijne schuurwerk machinaal gedaan of met het handje?
 
Dit is met de hand gedaan, machinaal is zeker sneller, maar die machinale herstelset gaan we nog bestellen. Dus de volgende klant zal machinaal aangepakt worden.
 
Goed om te zien dat het wetsanden toch weer naar voren komt !
Resultaten zijn weer prachtig.
( en stiekem toch verliefd op dat witte laboratorium ;) )
 
Het resultaat mag er zijn, prachtig!

Heb zelf de komplete Wolfgang Plastic Lens Cleaning System (WSG-8700) liggen, maar heb me er nog niet toe kunnen zetten. Hoe zit het na behandeling met de UV-bescherming van de koplampen? De Plastic Surface Sealant zou hiervoor moeten zorgen, maar hoe lang zorgt deze voor (voldoende) bescherming? Nieuwe Bi-Xenon Dynamic (adaptieve bochtverlichting) koplampen voor een E92 kosten toch al gauw euro 950,- per stuk...
 
zeer mooi resultaat... maar dat mag je toch ok verwachten van deze pro's? ]d~^

en over de linker en rechter kant....
blijft toch echt wel ALTIJD hetzelfde, altijd kijkende in de rijrichting van het voertuig!
zou bij ons op het werk nogal een zooi worden als de eene zijn rechts, links word en de ander zijn links mss wel rechts was?

dus IN REGEL is het links is de bestuurderszijde bij ons(in engeland/japan.... andersom) en rechts is pasagierskant
 
Tim zei:
(in het A8 winterprep topic ) Die marketing komt vanzelf....

Maar een paar goede voorbeelden helpen wel :cool:

Op glas helpt Aquartz zeker om op te vullen, al blijf je het zien.
Benieuwd hoe ver het op kunststof zichtbaar zou blijven ...

Hans
 
Ik heb nu een lamme arm van het schuren.Dit was niet even zachtzinnig schuurwerk :s Maar het resultaat mag er zeker zijn!