• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras op motorkap

mivadebe

Detailing rookie
17 aug 2018
5
2
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een SLK 350. Helaas zit er wel een kras op de motorkap die net met de nagel te voelen is. Ik ben even naar de plaatselijke schadehersteller geweest. Advies was om de motorkap opnieuw te spuiten voor het netste resultaat. Kosten geschat op zo'n 450-500 euro.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?
DSC_0222.JPG


DSC_0224.JPG
 
Zonde zeg! Als je de kras kunt voelen is deze vaak niet meer weg te polijsten.

Maar je kan altijd een poging doen...
 
Voor je besluit hem te spuiten zou ik hem zoiezo polijsten,niet geschoten altijd mis! Je zal hem misschien niet weg krijgen maar wel minder zichtbaar,als je er dan mee kan leven scheelt dat weer knaken
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Helaas heb ik er zelf de spullen en de ervaring (nog) niet voor:) Mocht iemand nog een adresje hebben in omgeving Eindhoven... dan hoor ik het graag!
 
Mooi ding zeg.
Absoluut proberen te polijsten (etc) , een voordeel van de kleur zilver is dat het een vergevingsgezinde kleur is.
Bestaat een kans dat de kras nauwelijks meer valt waar te nemen als je hem aanpakt.

Ik heb geen tijd helaas ivm zwangerschap vrouw , anders zou ik je paar uur helpen.
 
Bedankt D!m!tr!. Succes met de zwangerschap!

Het is misschien de moeite waard ja. De kras is ook niet overal voelbaar. het is met name in het midden op de bolling.
 
Super bedankt allemaal! Helaas zitten mijn weekenden komende t/m september vrij vol geboekt, anders had ik graag eens een dagtripje vlaardingen gedaan.
Ik ben niet te beroerd ergens voor te betalen, dus mocht men een goed adresje weten bij mij in de buurt... let me know!
 
Als het anders toch overspuiten wordt kun je inderdaad het eerst proberen te polijsten, je weet natuurlijk nooit of de vorige eigenaar het al eens geprobeerd heeft , maar mocht je door de lak gaan, tja dan is het zo hij moest toch al overgespoten worden.
 
Wetsanden is een optie maar ik zou daar niet mee starten en zeker niet te makkelijk over denken.
Ik zou de motorkap eerst eens goed polijsten om te kijken wat dat op gaat leveren. Vanaf een foto is een kras/situatie heel moeilijk in te schatten. Ik heb krassen weggewerkt waarbij ik dacht “dat gaat nooit lukken” en ik heb ogenschijnlijk kleine krasjes gehad waarbij het wegwerken echt veel gedoe was.
Het zou mooi zijn wanneer je een lakdikte meter ter beschikking zou hebben tijdens dit proces.
-Testspot met een medium polijstcombinatie.
-Waarschijnlijk is dat niet afdoende maar je kan aan de hand van de correctie wel inschatten hoe hard de lak is.
-Uiteindelijk gok ik erop dat bv een combinatie als Scholl sandwich spiderpad/S3 nodig is .
-hopelijk is een groot deel van de kras weg en blijf je met een wat dieper stuk van de kras zitten welke je nogmaals aanpakt.
Wie weet kom je een heel eind maar met dit soort dingen moet je echt naast de auto staan om de juiste beslissing te nemen in het moment, wat mij betreft is wetsanden “ last option” .
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik heb beperkte ervaring maar wel het benodigde materiaal en woon in Veldhoven. Het enige dat ik inderdaad graag zou hebben is een lakdikte meter alvorens te beginnen, maar dat is na 1 september opgelost ;). Op de horizontale delen is het een kwestie van proberen en wil ik dat zeker doen, het enige waar ik moeite mee zou hebben is de knik. Op mijn auto slechte ervaring met de spiderpad op soortgelijke plekken (kreeg piggy tails als ik de naam goed heb, die er met moeite uit gingen) en ben bang dat de oranje monello pad niet genoeg correctie heeft (je geeft ook aan dat de kras daar het diepste is).

Hoe dan ook, als je laatste optie spuiten is en er zich niemand anders meldt is de keuze aan jou :).
 
Spiderpad heeft bij mij nog nooit voor piggytails gezorgd was deze wel goed tussendoor schoongemaakt?
Ik denk namelijk eerder aan vuil wat tussen je pad en de lak is gekomen.
 
Elke 2 hits heb ik hem met compressor schoongeblazen, en na 2-3 keer schoonblazen gewassen / gedroogd etc. En gebruik van 2 pads afwisselend. Vuil leek mij ook meest voor de hand liggend, maar kon toen niks aan de pad zien. Het was ook maar op enkele plaatsen, niet structureel. Let wel dat ik ook micro-swirls kreeg op mijn lak (geen haze, echt swirls) met spiderpad+S3 waarvoor 2 hits oranje+S30 nodig waren om ze weg te krijgen, dus het kan ook combo met iets en mijn lak zijn geweest.
 
Bij @expor kwam dat door de extreem gevoelige lak volgens mij. Ik had nog nooit zoiets gezien. Ik denk dus dat dat een uitzondering was.
 
Hoi Expor,

Super bedankt voor het aanbod! Ik ben dagelijks te vinden in Veldhoven (werk), dus kan wellicht een keer langs komen! Komende weken is mijn agenda aardig vol, maar als ik tijd heb stuur ik je nog wel eens een berichtje!

Als er echt niks aan te doen is kan spuiten altijd nog:)