• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras Probleem golf 4

kevin2296

Detailing chief
7 nov 2014
116
78
28
Beste Carcleaners,

Mijn naam is Kevin.
Ik kom uit het mooie Limburg en ben 18 jaar jong :-D
Momenteel rij ik in een zwarte Golf 4 1.6 Highline uit 2000.

Nu heb ik laatst geprobeerd om een lelijke dikke sleutelkras weg te polijsten. Dit helaas met slechte gevolgen... (zie Foto)
Ik heb het volgende uitgevoerd:
Auto natuurlijk gewassen.
De plekken met alcohol schoongemaakt.
De krassen opgevuld met een lakstift.
Vervolgens met nat schuurpapier 2000 de kras licht opgeschuurd.
Vervolgens met mijn polijstmachine beginnen met polijsten.

normaal gesproken krijg ik met de polijstpad en het polijstmiddel mooi glad resultaat maar nu is dit uitgelopen op een drama :(

Kan iemand mij helpen met dit op te lossen?
Welk spul kan ik gebruiken? welke pads kan ik erop zetten? Wat kan ik doen?

Alvast bedankt!
groetjes kevin

2cz39ts.webp

2eqgdb8.webp

Welkom op het forum! Leuk om (weer) iemand uit LImburg te begroeten. Kom je toevallig uit Echt?

Wat betreft de kras: Heb je toevallig de ssr reeks van Poorboys? Dan zou ik proberen om voorzichtig! te polijsten met de SSR 3, en vervolgens met de SSR1 afwerken. Je kan ook eens de Meguiar's Ultimate compound proberen of de ScratchX...

Nee helaas kom ik niet uit echt, wel uit landgraaf :)

Ik heb de ssr reeks helaas niet. Wil niet al te veel geld uitgeven voor de kras. Welke raad jij mij het beste aan kwa prijs/kwaliteit?

Hoe meer Limburgers, hoe gezelliger het wordt, hahahaha.
Kom zelf uit Jabeek dus als ik je eens op weg moet helpen.... Stuur maar een pm.
Vraag me overigens af welke machine je hebt gebruikt aangezien de plekken erg dof blijven.

kevin2296;n406401 zei:
Nee helaas kom ik niet uit echt, wel uit landgraaf :)

Ik heb de ssr reeks helaas niet. Wil niet al te veel geld uitgeven voor de kras. Welke raad jij mij het beste aan kwa prijs/kwaliteit?

Probeer eens met een flesje Meguiar's ScratchX. Ik denk dat je daar best wel een deel (zoniet alles) met weghaalt. Ik neem aan dat je een wax wel in huis hebt? Als je dus klaar bent met SratchX, zet je er nog een wax overheen. Dan moet het in ieder geval een stuk minder zijn... Ohja een flesje SratchX kost +/- 17 euries, dus dat valt nog wel mee te leven. Bovendien is zo'n flesje altijd handig. Denk maar aan bijvoorbeeld de deurpanelen etc

Misschien even vermelden welke machine je gebruikt hebt en welke middelen? dan kunnen we er wat meer mee hier.

Beste mensen bedankt voor de reacties.

Ik heb de POWERPLUS POWX0473 bij de heuts gehaald en gebruikt met k2 tempo. (In het algemeen is dat k2 top spul uit polen zoek het maar even als jullie het niet kennen)
Ook was ik voordat ik het topic opende aan het twijfelen over de sratchX.
Deze ga ik dus nu bestellen!

Nu heb ik wel nog een vraagje over de pads.
Ik gebruik nu heel zachte pads (wilde niet veel beschadigen) maar welke kan ik het beste gebruiken voor deze machine en van welk merk mag dit zijn?

Echt super dank voor jullie hulp!

Ik zou het zelf gaan behandelen met Monello Mezzo op een oranje pad, geeft dit niet genoeg resultaat, zou ik het gaan proberen met Monello Veloce op een gele pad.
Met monello polijstmiddelen heb ik ervaring, andere merken/soorten nog niet.
Maar Monello is een goed product voor een leuke betaalbare prijs, icm de monello pads.

Zelf gebruik ik ook de monello pads op mijn DAP900 met de Monello polijstmiddelen.
Ik weet niet wat voor diameter pads er op jou machine passen?

ik denk dat hij het met mezzo op oranje niet gaat redden en hij naar veloce op geel moet, maar dat zal een test spot uitwijzen, na het polijsten blackhole gebruiken in de hoop het witte streepje wat over blijft enigszins te maskeren.

Volgens mij zie ik een glanzende streep van de ingevulde lak die nog hoog ligt
Als je de ingevulde lak niet voldoende terugschuurt zal je die "bobbel" eerst polijsten
De geschuurde lak eromheen blijft dan - zeker met een zachte pad - gewoon dof

Probeer bij de foto's om een egaal gekleurde achtergrond te vinden in plaats van een huis
En plak er ff een stukje tape naast voor het scherpstellen

Black Hole zou ik ook aanraden, voor de krasjes die je misschien niet meer weg krijgt enigszins te maskeren.
Veloce op geel is misschien wel heftig omdat de lak al dof is. Bovendien moet je nog na polijsten met finale, desnoods Mezzo op oranje/ witte pad.
Als je door je lak heen bent, kan je naar de spuiter... hou dat even in de gaten :ja

Okee dus jullie tip is Black Hole halen en dan met een oranje of witte pad werken?
En als de oranje of witte niet werkt naar de gele variant gaan?

En @RedCar ik kon geen betere achtergrond krijgen helaas.. dit waren de beste foto's

eerst met polijstmiddelen, met gele/oranje pad, en als je gepolijst hebt dan pas de black Hole, en vervolgens een wax.

Black Hole breng je inderdaad pas aan na het polijstwerk. Eventueel overgebleven lichte krasjes kun je hiermee maskeren ;)

Black Hole is een soort, tja hoe moet ik noemen... Ik zeg maar even vullingsmiddel. Je hoeft dus geen pad te gebruiken die doet schuren. Een witte (zachte) pad volstaat. En dan op lage toeren rustig en gelijkmatig de Black Hole aanbrengen. Vervolgens goed laten droegen ( +/- 20 min, kan natuurlijk ook langer ). Afnemen is toch een eitje... ;-)

Blackhole is inderdaad een soort markerings product, maar geeft daar in tegen wel meer een wetlook.
Wat betreft het aanbrengen van Blackhole kun je een none cutting factor pad gebruiken, een zwarte of rode Monello pad, of een pad waarmee je ook waxen aanbrengt.
Blackhole hoeft ook niet te curen, enkel aanbrengen en op poetsen tot het paneel weer begint te blinken en terug afnemen is voldoende;)

Ik zie dat men het veel over monello combinaties heeft maar is die POWERPLUS POWX0473 niet een rotary?
Polijstmachine Haaks POWERPLUS POWX0473 productinformatie:
Voltage: 230V - 50Hz
Energie: 1500W
Toerental 1000-3000 min
Diameter schijf 180 - M14/M16 mm
Zachte Greep
Hou er rekening mee dat je met een rotary wel echt op je techniek moet letten ,daarnaast is blackhole wel een goed middel maar verwacht geen wonderen jouw oplossing zit em echt in het goed polijsten om te beginnen.