• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes met delirium

volvo850

Detailing addict
4 feb 2009
99
55
Ik heb de laatste tijd elke keer krasjes van de droogdoek in de richting van het droog vegen. Het lijken dan net hologrammen de met je meelopen als je langs de auto loopt. Wat gaat er fout? Ik was de doeken altijd op 40gr zonder wasverzachter en daarna in de droger. Ik doe dat al jaren en nooit last en nu wel. We hebben hier redelijk zacht water dat zou het volgens mij niet kunnen zijn. En eens in de zoveel tijd doe ik een scheut schoonmaak azijn in het wasverzachtervakje.
Ik ben benieuwd wat het nu is want dit is knap irritant.

Alle materiaal wordt ouder ....
In de droger is al geen aanrader, sommige delen worden aardig heet
En dan "smelten"de fijne vezels aan de uiteinden aaneen en worden harder
Beschouw je doeken als verbruiksmateriaal, enkele jaren en dan is het echt over

Ik was hem altijd op de hand laat hem minimaal een 4 uur weken in warm water met waspoeder.
En daarna spoelen in koud water.
Daarna uitwringen en kletsnat op de rek drogen en af en toe flink "uitwapperen" door aan twee punten vast te houden.
Buiten uiteraard anders zijn ze niet blij met mij...

Inderdaad, gewoon op een rek drogen na het wassen. Maar hoe lang heb je de doek al? Ik zou voor de zekerheid een nieuwe kopen, ik heb er zelf 1 maar een 2e zou soms ook wel handig zijn. Gr. Paul

Op mijn vorige wagen had ik ook snel lichte krasjes (met div doeken) dus kan ook aan lak liggen. Al vindt ik wel dat delirium snel iets harder aanvoelt (of toch zo lijkt).

Toen ook div dingen geprobeerd en zelfs mini wasmachine gekocht (thuis heeft men liever niet dat ik doeken in deze deed waar ook kledij ingaat) en die heeft zwierder welke droogt zonder warme lucht. Werkt goed maar wekelijks doe ik dit niet meer (wel als ik wax dan wat meer doeken), wel handwas zoals anderen aangeven (weken, evt wrijven en uitspoelen + drogen).

Wat ik ondertussen doe is auto anders afspoelen (met gardena kraantje zie foto hieronder) en bij drogen doeken, heb er 2 delirium en monello, lichtjes innevelen met poorboys spray & wipe (1:1) en deppen ipv wrijven. Afspoelen zorgt voor minder water zodat auto makkelijker droogt en deppen heeft ook iets minder kans op krasjes aangezien er geen slepende beweging gemaakt wordt.

Hopelijk heb je hier iets aan en foto kraantje
conv_517.webp

Druk je niet te harden tijdens het droogvegen. Deppen een veiligere optie om te drogen en krassen te voorkomen. Wel tijdrovend.

Het was idd op mijn eigen maar van de week op die van een ander en dat vond ik knap vervelend,dus met need for speed en rondje gedaan en de boel was weer strak,maar toch.De doeken heb ik al enige jaren en doe ze eigenlijk altijd in de droger. Dat doe ik dus maar niet meer,ik ging er van uit dat ze dan zachter werden maar dat werk dus niet zo.
De krasjes waren echt in de richting van het drogen vandaar dat ik er achter kwam.

Conclusie snel twee nieuwe doeken nodig;) Tnx voor jullie reactie

Kan wel in de droger ansich, maar kort. Hier hebben we een woldroog programma van zes minuten en koude lucht. Daar op, uitwapperen en uithangen.

• Leuk
Reacties: Tim