• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krasjes met delirium

volvo850

Detailing addict
4 feb 2009
99
55
Ik heb de laatste tijd elke keer krasjes van de droogdoek in de richting van het droog vegen. Het lijken dan net hologrammen de met je meelopen als je langs de auto loopt. Wat gaat er fout? Ik was de doeken altijd op 40gr zonder wasverzachter en daarna in de droger. Ik doe dat al jaren en nooit last en nu wel. We hebben hier redelijk zacht water dat zou het volgens mij niet kunnen zijn. En eens in de zoveel tijd doe ik een scheut schoonmaak azijn in het wasverzachtervakje.
Ik ben benieuwd wat het nu is want dit is knap irritant.

Alle materiaal wordt ouder ....
In de droger is al geen aanrader, sommige delen worden aardig heet
En dan "smelten"de fijne vezels aan de uiteinden aaneen en worden harder
Beschouw je doeken als verbruiksmateriaal, enkele jaren en dan is het echt over

Ik was hem altijd op de hand laat hem minimaal een 4 uur weken in warm water met waspoeder.
En daarna spoelen in koud water.
Daarna uitwringen en kletsnat op de rek drogen en af en toe flink "uitwapperen" door aan twee punten vast te houden.
Buiten uiteraard anders zijn ze niet blij met mij...

Inderdaad, gewoon op een rek drogen na het wassen. Maar hoe lang heb je de doek al? Ik zou voor de zekerheid een nieuwe kopen, ik heb er zelf 1 maar een 2e zou soms ook wel handig zijn. Gr. Paul