• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Miniscuul kleine swirls/krasjes na wassen

wat ik doe om swirls en krassen te voorkomen (zoveel mogelijk dan want helemaal voorkomen gaat niet lukken helaas) is bij de wasbox de auto afspuiten om het zand eraf te krijgen en daar met de 2 emmer methode wassen. en ook de auto aaien met een washmitt met veel sop en water en ook afdrogen is aaien met een watermagneetdoek. en minimaal 1x per week auto wassen.

Denk dat de TS wel weet hoe hij dit grotendeels kan voorkomen, echter is het een heel ander probleem waar hij mee kampt. :p

Een tip voor jou, Arno; Niet eerst jeauto afblazen met een HD. Je knalt dan zand over je lak met een noodgang. Dan is de 2-emmer methode ook niet meer nodig. :p Een prewash of foamen zou dan beter zijn. :D



Greetz
 
Ik heb niet de mogelijkheid tot een knappe foamlans.. dus ik spuit ook mijn auto altijd af bij een wasbox voordat ik thuis verder ga met wassen.
Wat zou volgens jou (jullie) een betere/ andere methode zijn?

Thanks!
 
Ik zou dan op zijn minst een prewash of foamshampoo in een drukpomp doen. Dat kan al zo simpel als een onkruiddrukpomp zijn of een drukpomp zoals de Kwazar of Gloria.

Een prewash of foam zal vervuiling losweken en dan is het afspoelen met een HD al minder risicovol én de zal je met de handwas minder risico lopen.

Ikzelf heb zo'n onkruiddrukpomp. Die heeft een lans en 1x goed oppompen is een hele auto kunnen doen.


Greetz
 
Foamt de foam wel in zo'n onkruidpomp?:D Er zijn wel prewash producten die wax safe zijn toch?

Dank voor de snelle reactie! Nachtdienstje?:p
 
Nope! In een onkruidpomp foamt het niet. :p Maar, dit is ook niet mijn wat ik wil met een prewash. Als ik foam wil, pak ik de HD + Lancia + foamshampoo. :)

Als de wasbox een foamer heeft, kan je die ook gebruiken. MAAR, dit zal je wax minder leuk vinden. Dus, een prewash/foamshampoo die veilig is voor wax, dat is verstandiger.

Kijk in de shop even naar "Kwazar". Staat een filmpje van Carclean c.q. Dubbuz waarn hij 3 handfoamers laat zien en vergelijkt. (Handfoamers versus foamen met de HD is eigenlijk niet te vergelijken, maar het komt in de buurt)


Greetz
 
Dat de wasbox een agressieve foam heeft is geloof ik wel algemeen bekent:p De foam van de wasbox gebruik ik als ik een nieuwe laag wax op mijn auto wil smeren, om de oude wax te strippen;)

Zal eens kijken naar een prewash + drukpomp óf de kwazar + foam!

Thanks voor het meedenken!
 
Ik spoel denk ik al zo'n 15 jaar mijn auto's af met hoge druk.
Nu geef ik toe dat ik pas enkele jaren mijn auto's controleer met lampen en dergelijke maar ik heb werkelijk nog nooit 1 krasje erbij zien komen door het gebruik van de HD reiniger.
Er zal vast onder een microscoop wat te vinden zijn maar dat gaat er bij mij niet voor zorgen dat ik deze werkwijze verander.

Ik wil op geen enkele wijze tegenspreken dat de reacties hier boven zouden kunnen, ik denk alleen niet dat dit de swirls veroorzaakt.

Als je een krasje kunt wegvegen met je vinger is het geen kras.
Ik ken fusso niet maar als er veel kunstmatige fillers inzitten zou dit wellicht een zweem achterlaten wat je blijft zien.

Wat het wel is blijft moeilijk.
Als een lak beschermd is met een lsp is mijn ervaring dat wassen met een washmitt, veel water en geen druk uitoefenen op de mitt Zeer weinig swirls veroorzaakt (zelfs op de kunsstof B stijl van mijn Skoda)
Als je te maken hebt met een zeer zachte lak dan zou ik voor de hardste coating gaan om de kans op swirls te verminderen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Dat je de auto niet kan afspuiten met even hd gaat even iets te ver hoor.

Ja foam helpt het vuil losweken en is daarom een mooie extra hulp om swirls te voorkomen.

Maar het is niet alsof wanneer je dat niet doet je de auto staat te zandstralen ofzo!
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Er is uiteraard een verschil tussen zand op je auto en zand op je auto. :p En er is verschil tussen wat swirls en zandstralen.

Maar... We kopen grote emmers, wat stomme roosters erin, 'speciale' washandschoenen, 'auto' shampoo, droogdoek, een HD met toebehoren om te foamen en meer, allemaal om de boel goed te onderhouden...

Dan is een prewash/foam vóór het afspuiten met een HD toch óók een extra manier om krassen te voorkomen? Het zijn eigenlijk allemaal extra maniertjes. :)


Greetz
 
Dat zeg ik toch ;)

Niet eerst jeauto afblazen met een HD. Je knalt dan zand over je lak met een noodgang. Dan is de 2-emmer methode ook niet meer nodig.

Maar dit was even een tikkeltje over the top.

En gritguard emmers zijn een betere tool tegen swirls dan foam hoor. Maar alle kleine beetjes helpen
 
Het gaat erom dat alle methodes bij elkaar ervoor zorgen dat je een auto zo krasvrij mogelijk kunt onderhouden.

Laat één van deze dingen steeds weg en je zal sneller waskrassen creëren.
 
Denk dat de beste man zijn antwoord op de vraag al heeft.

Anders horen we dat graag als het niet zo is.