• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Miniscuul kleine swirls/krasjes na wassen

Wilde het nuchter uitleggen, maar dit bewijst maar weer dat ik bepaalde banen maar beter niet moet aannemen.

@Quantoxx

Weet je wat wij moeten gaan doen!

Wij gaan een wasstraat van 15m lengte opzetten met subtropisch binnenklimaat voor komend seizoen, gewoon ergens halverwege in NL.

Hierin wil ik het volgende voorstellen:

Foamen, wassen, kleien, cleanen & waxen.

De reguliere 5 stappen natuurlijk, maar dan uitgevoerd door tien dames in bikini, die allen een akte van bekwaamheid hebben gehaald op een officieel opleidingsinstituut voor Detailing en aanverwante zaken.

Hierbij is dus iedere stap voorzien van twee hoog opgeleide dames, die hun vak zeker kunnen verstaan en precies weten hoe ze te werk moeten gaan, en welke hoekjes en gaatjes speciale aandacht nodig hebben om de bolide van de mensen die langs willen komen voor een volledige exterieur behandeling. Zo perfect mogelijk te detailen.

Heb even berekend dat als we in acht uren tijd, dertig auto's kunnen behandelen, op basis van vijfentwintig minuten per auto, de dames op hun tijd af en toe prima een flesje water kunnen drinken. We toch voldoende winst kunnen halen. En dat voor máár €32,50 per auto.

:blush:
 
GE - NI - AAL :D

Ik had jou in willen zetten als entertainer in een Hawaïaans Raffia rokje met een bikinitop in de vorm van die parapluutjes. Gewoon de klant tevreden houden met kokosnoten met een ritje en een klein pluutje! Om het af te maken, een watervalletje en wat palmbomen, zodat je je eigen plekje hebt.

Regel ik het financiële aspect wel!
 
@Quantoxx

Weet je wat wij moeten gaan doen!

Wij gaan een wasstraat van 15m lengte opzetten met subtropisch binnenklimaat voor komend seizoen, gewoon ergens halverwege in NL.

Ik zeg dit hebben we in rotterdam en heet " tropicana " :innocent:
Alles is waterbestedig, alleen af en toe een trapje:D:p:p
 
Denk dat de beste man zijn antwoord op de vraag al heeft.

Volgende keer de Fusso wat langer laten curen lijkt me een goed begin. Inmiddels is de nieuwe washmitt binnen. Nog even overwogen om de Wookie te kopen, maar dat ging me net wat te ver :joy: Droogdoeken zijn nog een keer extra uitgewassen. Voortaan iets minder hard drukken bij zowel het wassen als het afdrogen, dan zijn we denk ik een heel eind in het voorkomen van krasjes.


GE - NI - AAL :D

Ja, en aangezien dit idee is ontstaan in mijn topic wil ik hier natuurlijk wel van mee profiteren hè :innocent:


Overigens denk ik dat ik op niet al te lange termijn toch maar een Nanolex Si3D coating ga aanbrengen. Hopelijk zijn die swirls dan ook verleden tijd.
 
Ik denk zeker wel dat de Si3D zal helpen om swirls te voorkomen, simpelweg omdat het een stuk harder en dikker is dan een wax of sealant en er veel minder vuil aan hecht. Nu twee maanden en 6 wasbeurten later heb ik nog geen swirls kunnen ontdekken die er niet zaten tijdens het aanbrengen van de coating.
 
Op een Porsche die veelal binnen staat en goed onderhouden word, daar zie ik gewoon swirls op de Si3D. Zelfde geldt voor de Audi S4 met Mohs, die echter gewoon buiten staat en de daily driver is.

Dat een coating zal helpen, dat geloof ik, maar dat swirls verleden tijd zijn, dan weer niet. :p Ik zie een dikke/harde coating alleen als tijdelijke vervanger van je blanke lak, daar er defecten in de coating zullen ontstaan en niet in je eigenlijke blanke lak en dus bespaar je deze. (Naast de andere bekende voordelen zoals afstotendheid en dergelijke)


Greetz
 
Dat probeer ik ook elke aan te geven... vooral den Mohs maakt de lak heus wel iets harder... maar sommige mensen overschatten dit een beetje
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Op de Gyeon clinic die ik toen gevolgd heb, moest de vertegenwoordiger lachen om het feit dat er fabrikanten zijn die coatings verkopen met een verhaaltje dat het krassen/steenslag kan voorkomen.
Hij zei zelf dat een coating niet gemaakt is om krassen te voorkomen, en het ook niet te bewijzen is.

Echter is het wel zo dat vuil zich niet meer goed hecht aan de lak, en dat is de reden waarom je de lak langer mooi kunt houden.

Hij legde ook uit dat je een bepaalde wrijving op de lak kunt meten, maar dat kan alleen maar als vuil in een schuine hoek op de lak komt.
Zodra er vuil recht op de lak komt, kun je het niet meer meten.

correct me if i'm wrong.
 
Gyeon zegt zelf wél dat de Mohs 3-4 mohs hard is en dit dus toevoegt aan de 3-4 mohs die de lak zelf is. Dus, komt Mohs tot 8 in een schaal van 1-10.
 
@Jansen - Uuuh, dat is in mijn hoofd blijven hangen toen ik de Mohs voor het eerst ging gebruiken. :p Zal er wel weer naast zitten, maar zo ongeveer moet het kloppen. Althans, ik lees nu mijn eigen bericht terug en ik denk dat het stukje over de hardheid van een autolak niet juist is. :D

Duurzaamheid en hardheid: de standaard voorbij
Q2 MOHS is een absoluut topproduct en de hardste lakcoating die tot nu toe is ontwikkeld. Laboratoriumtests bewijzen dat de hardheid van een goed aangebrachte coating komt tot 8 in de 10-staps schaal van Mohs. Daarmee laat deze coating standaard quartz / SiO2 coatings met gemak achter zich. Uit de testresultaten blijkt ook dat een coating met Q2 MOHS de hardheid van een standaard lak met 3-4H verhoogt. We hebben een test uitgevoerd om het uithoudingsvermogen van Q2 MOHS te toetsen met een test-schoonmaakmachine die slijtage als gevolg van normale wasbeurten nabootst. De resultaten toonden de enorme duurzaamheid van Q2 MOHS coating.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen