• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen door een steen HELP!!

Erik1985

Detailing addict
5 apr 2021
154
60
Hardenberg
Beste alleen,
Vanochtend komt onze dochter naar binnen... Met de mededeling dat onze zoon op de auto aan t stoepkrijten was... En wel met een steen uit de voortuin... Dit is t resultaat van zijn kunstwerk..
IMG_20211114_155037.jpg


Met welk middel is dit te herstellen?
Commandant??
Help!!
 
Maak de kras nat met wat spuug, blijft de kras zichtbaar dan is 100% herstellen middels een middeltje of polijst niet mogelijk. “Verdwijnt” de kras wanneer je hem nat maakt dan is herstel zonder spuiten wel mogelijk.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@DetaiLeo
Mijn partner had nog wat van techno (denk dat t iets van de Action is) staan... Daar heb ik hem 2x mee behandeld het was wax en polish stond erop..
Dit is t resultaat...
Een stuk beter maar ik hoop dat er nog wat anders is...
IMG_20211114_160253.jpg
 
Ai! Verdwenen ze met het nat maken? Voel je ze met je nagel, of is het glad?

Polijsten is het redmiddel, maar geen wonder natuurlijk. Mocht het oppervlakkig zijn, dan kan er veel.

Zure bedoeling, hopelijk kon je je nog inhouden richting je zoon. Die was vast trots op zijn meesterwerk.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Ai! Verdwenen ze met het nat maken? Voel je ze met je nagel, of is het glad?

Polijsten is het redmiddel, maar geen wonder natuurlijk. Mocht het oppervlakkig zijn, dan kan er veel.

Zure bedoeling, hopelijk kon je je nog inhouden richting je zoon. Die was vast trots op zijn meesterwerk.
Met nat maken werden ze een heel stuk minder zichtbaar, en echt te voelen zijn ze niet...
 
@RoyR en @RoCo
Valt dit ook nog handmatig te doen zonder polijstmachine?
Welk middel zouden jullie aanraden?
Je kan inderdaad handmatig proberen.
Dan kun je het beste het onderstaande producten gebruiken:

Hierbij de gele kant van de pad gebruiken.

Met het volgende polijstmiddel:

Als de krassen weg zijn. Kun je het nog napolijsten met een fijn polijstmiddel.
Deze gebruik je dan op de zwarte kant van de handpad.


Daarna eventueel een wax aanbrengen zoals een van Collinite:

Mocht iemand nog wat willen toevoegen. Of het er niet mee eens is. Laat het weten :).[/URL]
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoCo en Erik1985
@Erik1985 Zeker. Heb ik er net nog even bijgezet. Er is hier op het forum ook een handleiding te vinden. Wellicht kun je die ook eens doorlezen. Deze handleiding is er voor handmatig polijsten en machinaal polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Jemig wat zal je geschrokken zijn. Maar ja kan altijd gebeuren met kleintjes. Je zou het met Menzerna 400 kunnen aanpakken.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Een aantal jaren terug gehad dat een kleinkind van één van de buren aan de aandacht was ontsnapt, en ook verder ging met stoepkrijt op mijn auto. Op verschillende plekken, en weer netjes gekregen door polijsten. Ik zou zeker niet beginnen met wetsanden, maar probeer handmatig fijn te polijsten, maar mijn inschatting is dat middelgrof polijsten nodig is, gevolgd door fijn polijsten. Inschatten op basis van een foto is altijd lastig, maar je kunt altijd nog grover, als je een te grove stap doet en door de blanke lak gaat, kun je de verwijderde lak niet meer terugzetten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Erik1985