• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen en steenslag.

bradleyvi

Detailing rookie
20 jun 2013
5
0
Hey detailers,
Ik ben bradley visser en heb mezelf al een keer voorgesteld in het voorstel topic,
Overigens alweer een tijd geleden.

Ik lees nog vaak mee op het forum en leer er erg veel van.
Echt top wat jullie er allemaal van maken.

Zelf heb ik een renault megane aangeschaft uit 2004 en hij was behoorlijk verwaarloosd.
Omdat ik zelf weinig ervaring heb met het detailen en nogal bang ben om wat te verpesten,
Heb ik de auto weggebracht naar een detailer om hem te laten polijsten.
Achteraf gezien had ik dit liever zelf allemaal in handen willen nemen.
Het eindresultaat was mooi, maar in mijn ogen valt er nog veel te verbeteren.
Er zitten hier en daar nog wat krassen op, en vooral steenslag op de motorkap.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Waar te beginnen, zou het veel opbrengen om hem nu te gaan kleien,
Of denken jullie dat het beter is om weer vanaf voor af aan te beginnen?

Bradley

Hallo Bradtley,

Lees je eens goed in hier op het forum over steenslag verwijderen en dus het opvullen van putjes in de lak met nieuwe lak.
En beoordeel dan voor jezelf of je het aandurft of niet.

Succes!

Om te beginnen de lak eens goed reinigen (wassen, kleien, eventueel een ijzerverwijderaar zoals Iron-X). Daarna de steenslagputjes opvullen met kleurlak, het residu verwijderen en laten drogen. Dit proces herhalen tot je lak egaal is. Dan wetsanden en polijsten. Beschermlaag er op en gaan.

Bedankt voor de snelle reactie's en sorry voor mijn late reactie terug ivm problemen met mijn provider.
Is het mogelijk om als beginner te gaan wetsanden, of is dat echt een vak apart. Zou het nl zonde vinden als ik een hoop kan verpesten.

Wat ik nu heb gedaan is
Wassen ( gold class )2emmer systeem met washmitt en watermagnet
Kleien (meguiars) met als glijmiddel quick detailer
Daarna weer gewassen ( zelfde systeem )
Ultimate compound ( met de hand )
Daarna in de wax gezet met de vloeobare wax van meguiars.

De reden dat alles van megs is, is omdat dit vrij makkelijk bij otosam en bij brezan bij ons in de buurt te verkrijgen is.
Wat zou ik er aan kunnen toevoegen of eventueel kunnen vervangen voor een ander product om een beter en mooier resultaat te krijgen.
Polijsten en wetsanden doe ik liever als ik daarvoor een cursus heb gehad.

(Ik ga waarschijnlijk ook naar de meg's cursus voor stap 1 t/m 5, 19 okt. Evem afwachten of ik hiervoor mijn dienst kan ruilen)

Bedankt voor de hulp en alles wat ik nu al geleerd heb.

Zelf heb ik de workshop niet gedaan bij Carclean.com maar daar lees ik wel goede verhalen over. Het voordeel daar van is ten opzichte van de Meguiars workshop (die ik wel heb gevolgd) dat je meerdere merken en producten op doet. Bij Meguiars gaat het enkel om hun producten, wat logisch is overigens. Maar deze workshop is ook prima, overal kun je van leren immers. Als je klei op is zou je kunnen overwegen om voor een andere klei te kiezen dat kan goedkoper namelijk met een even goede werking, maar dit geld voor meerdere producten.

En ik lees ook regelmatig iron x, wat is dat voor product? Is dat alleen voor je velgen of ook voor je lak?.
En wanneer kan ik die gebruiken, na het kleien ?
En dan had ik nog een vraag over de pb black hole, is dat hetzelfde als ultimate compound of is deze voor zwarte autos juist beter?

Ik hoop dat ik het kan regelen dat ik naar de workshop ga, ben erg gemotiveerd en heb er veel zin in

Als je iets verder leest op het forum of de beschrijving leest in de webshop of zelfs even Iron-X intikt op Google of een andere zoekmachine moet je eruit komen. ;) Hetzelfde geld eigenlijk ook voor het verschil tussen Black Hole en Ultimate Compound. Ik zal een eerste voorzet geven door je naar dit en dit topic te verwijzen. :ja