• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen in de voorruit.

A110

Detailing rookie
20 jul 2008
169
17
Goedenmiddag poets collega's,

Ik kreeg een vraag van iemand die krasen heeft in de voorruit van de linker ruitewisser. Of ik die eruit kan krijgen.

Dan gaat het om die krassen die je meestal krijgt als de ruitewisser op zijn punt is om om te klappen als hij rechtop staat bij de linker A-stijl. Hopelijk heb ik het zo een beetje goed omschreven en is het duidelijk voor jullie.
Ik heb er helaas geen foto van kunnen maken.

Zou ik dit weg kunnen krijgen met Turtle wax clearvue glass polish?

Of hebben jullie een beter idee?

Gr. Jeroen
 
Je kan proberen..Maar ,glas is HARD ,met de hand zullen de resultaten beperkt blijven.
Met een machine heb je natuurlijk veel meer voordeel.
Roterend en een goede Cutting pad is de beste combinatie.
Het hoeft daarmee ook niet direct een speciaal product te zijn ,meestal kan je de Poorboys polishes ook op glas gebruiken.
:ja
 
Mijn ervaring met M83 op een cuttingpad op de machine = 0,0 resultaat! Producten van het merk Diamondite schijnen wel te werken, deze heb ik echter nog niet geprobeerd!
 
Verminderde de krassen zichtbaar of werd de ruit helderder?? Helderder werd de raam bij mij zeker, maar ik kan niet zeggen dat de krassen er minder van zijn geworden.
 
Bij de glasgarage (Zoetermeer bijvoorbeeld) kan je voor ik meen iets van 60,- Euro je voorruit door een machine laten polijsten. Dan wordt er nat geslepen met een polijstmiddel en een heleboel kleine, harde, vilten(?) pads.

http://www.glasgarage.nl/autoruit-polijsten.html/dienst/5

Hiermee haal je die krasjes zeker weg. Heb het ook eens laten doen. Je ruit is niet als nieuw, maar het resultaat is wel erg goed. Ook de grauwsluier van steenslag is hier weg te halen.
 
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik zal er eens over gaan nadenken en doorvertellen.

Gr. Jeroen
 
Met turtle wax clearvue glass polish krijg je de krassen niet weg. Ik heb op de voorruit ook behoorlijk wat krassen zit (waarschijnlijk door de voorganger met een ijskrabber veroorzaakt). Met Turtle wax clearvue glass polish krijg je wel je ruiten goed schoon.
 
Xizer zei:
Mijn ervaring met M83 op een cuttingpad op de machine = 0,0 resultaat! Producten van het merk Diamondite schijnen wel te werken, deze heb ik echter nog niet geprobeerd!

maar ook alleen op een rotary. Ik had de producten in mijn winkelwagen, maar werden er op advies van Tim weer uitgehaald omdat dit niet werkt op een excenter.