• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen met een hark en oefenen met mn nieuwe Pro900

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Net nog maar een beetje met een hark en m'n poetsgerei lopen spelen op een kofferklep die ik als testpaneel gebruik.
Is pas de tweede keer dat ik een rotary vastheb trouwens.
Dus als ik iets niet goed doe dan hoor ik het wel

Krassen maken met de hark
3e2ad2ad.webp

Ik schrok er zelfs een beetje van, :-o krijg ik dat er nog wel uit??
Flinke krassen!
ef5aec9c.webp

f05b703a.webp

bad3ff89.webp

Spulletjes klaargezet op de werkplek, eerst ga ik met de PRO900 rotary aan de gang
9aeb1bc8.webp

Na 2 hits met een woolpad en monello inizio forza (standje 4)zijn de krassen er al bijna uit, maar wat een hologrammen heb ik gemaakt!
b5763423.webp

Hierna een hit met monello mezzo op oranje(standje 4-3) en de hologrammen zijn verdwenen en de krassen ook voor het grootste gedeelte
c07d0a78.webp

Omdat na inspectie bleek dat de diepste krassen er toch nog een beetje inzaten nog een keertje de woolpad erover en daarna oranje
je moest echt heeeel goed kijken om die krassen te zien dus het was niet vast te leggen op de foto
Hierna nog een keer met monello finale op wit en daarna de DAP900 erbij gepakt om te finishen met finale op zwart
59f7c252.webp

Resultaat na het polijsten dus zonder glaze of wax aan te brengen
5adbf218.webp

Daarna de Wolfgang prewax polish enhancer,Poorboy's black hole glaze en daarna effe een laagje Dodo supernatural wax erover
8263daa3.webp

Nog een keer de swipetest in actie
9e32f06a.webp

Resultaat na uitpoetsen met de vacht van een Dodo ;)
975e2281.webp

Linkse kant heb ik vorige keer alleen gepolijst na de vorige kras-sessie, rechts is resultaat van vandaag
769dacae.webp

En weer blootstellen aan de elementen om het verschil met wel- en niet waxen te kunnen laten zien.
254a5518.webp

Pfffff nu heb ik wel een pot bier verdiend vind ik

Ziet er weer mooi uit en een mooie show off:cool,Was de supernatural makkelijk aan te brengen en makkelijk uit te poetsen.

Ziet er goed uit Rogier, het lijkt er dus op dat het mee is gevallen, de rotary? Ik moet er ook maar eens aan beginnen:ja

Het viel me idd erg mee die rotary
Het kost wat meer moeite om 'm in bedwang te houden en alleen met de woolpad kreeg ik het voor elkaar om hologrammen te krijgen.

Verwijderen van krassen gaat echt 100X beter

Dus gewoon halen zo'n ding, je krijgt er geen spijt van

Dat is het 'm juist met een rotary, de machine in bedwang houden en dan op zo'n manier dat het "relaxed" gaat. Nu doe je een stukje op een kap. Een hele auto doen met een rotary is wat meer werk, ook heb je daar te maken met rondingen, deuren e.d. Dan is de moeilijkheidsgraad nog wat hoger.

Maar je bent goed bezig zo, eerst oefenen, er achter komen wat de (on)mogelijkheden zijn van de machine en wat wel en vooral wat niet werkt. Zo kun je ervaring op doen! :-)^

Met de foampads heb je waarschijnlijk ook wel hologrammen gemaakt (hangt ook van de lak af), maar die zie je wat lastiger, bij wol weet je 100% zeker dat je hologrammen krijgt ;)

Ik wil trouwens nog even m'n waardering uitspreken over het forum.
Man, wat heb ik veel geleerd door het lezen van de vele topics echt niet normaal meer.

Bedankt jongens!:-)^

He Rogier knap werk man . Ik ben ook op zoek naar zo een testpaneel , kan ik ook wat testen .

En wat dit forum betreft , hier kan je idd veel leren . :-)^

Mooi geoefend en wat een mooi testpaneel! :love
Ik moet het met een oude autodeur in zilver doen voorlopig...:( maar ben in blijde verwachting van iets in zwart of donkerblauw..:party

Mooi he zo'n BMW 7 serie kofferdeksel :love
Deze is laatst nog een keer overgespoten met blanke lak dus het zit er lekker dik op

Ik weet er trouwens nog wel een paar te koop
een donkerblauwe en binnenkort gaan we een donkergroene E38 demonteren en daar komt er ook een vanaf

Dat ziet er goed uit Rogier! Vooral blijven oefenen. Valt niet mee om te finishen met een rotary, zelf finish ik ook nog steeds met de DAP.