• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op mijn dak

Ralf_VW

Detailing addict
24 nov 2009
54
52
45
Hoi,

Ik ben in het bezit van een Golf IV. Hele fijne auto en laatst even grondig gewassen en met klei behandeld.
Nu kwamen er een aantal krassen op het dak te voorschijn. ]-0
Een deel was wel bekend maar krassen die waarschijnlijk met een filler waren afgesloten zijn nu ook zichtbaar.

Naar alle waarschijnlijkheid zijn het krassen die katten hebben gemaakt, want het zijn meerdere krassen naast elkaar(evenwijdig).
Ik kan ze op bepaalde punten een klein beetje voelen met mijn nagel, maar het gros lijkt oppervlakkig.

Uiteraard zal ik van licht SSR1 met wit opwerken om de krassen te verwijderen, maar de delen waar ik deeltjes wit zie. Is dat de primer??
Moet ik eerst met lakstift aan tippen/opvullen en dan verder gaan???

Alvast bedankt!!

Foto's zal ik zsm uploaden!! Uploading..........


IMG_2357.jpg

IMG_2359.jpg

IMG_2358.jpg
 
Veel ervaring heb ik niet, en als jij dat ook niet hebt zou ik niet zomaar de lakstift erbij pakken. Ik heb die fout destijds ook gemaakt op mijn golfie. Geloof me, als je niet weet wat je moet doet staat het heel lelijk.
 
Nou, foto's maar even geplaatst.
Maar nu dat ik ze zo duidelijk zie, rollen de tranen alweer over mijn wangen!! :sob:

Iemand een suggestie??
 
Ralf_VW zei:
Naar alle waarschijnlijkheid zijn het krassen die katten hebben gemaakt, want het zijn meerdere krassen naast elkaar(evenwijdig).

Ik denk niet dat je de kat de schuld moet geven (al houd ik er niet van ]-0 )
Een kat heeft een beperkt aantal nagels en is nauwelijks in staat zo evenwijdig te krassen.
Maar het gaat ook niet om de oorzaak maar om de oplossing.

Een foto zegt niet alles. Soms kan een blanke lak een witte streep opleveren.
ik zou proberen een oordeel van een spuiter te krijgen.
Of toch maar even langs bij CC.

lakstift pas gebruiken als je geen andere uitweg meer ziet.
Vooral op een dak (kijkhoek erg schuin) zie je alle oneffenheid.
Dat je ze vroeger niet hebt opgemerkt geeft aan dat je ze moet kunnen maskeren :(

Succes en sterkte

Hans
 
@RedCat:+2 >>> idd geen kattennagels & idd voorheen niet te zien, dus te maskeren ( SRP / Black Hole maar proberen ( of andere vuller ))
 
Nu ik de foto's zo zie: laat de Langka maar zitten. Of je moet erg ruim in je tijd zitten en veel geduld hebben. Misschien wetsanden, anders nar de spuiter.

Zonde van de krassen. maar ik betwijfel of het door een kat komt. Ik hb zel feen kat en weet hoe hij krassen maakt (gelukkig niet op de auto, hij zit altijd binnen). Kattennagels komen niet door de harde lak heen. Ik denk eerder aan iets dat op het dak heeft gestaan of een tak van een boom