• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen wegpoetsen gelukt, doffe plekken terug...

Mikkel

Detailing rookie
25 mrt 2009
7
0
Met mijn stomme kop heb ik met mijn handschoenen krassen gemaakt op mijn motor. Het viel me gelijk op dat het dus een erg zachte lak moest zijn, dus in plaats van met een machine te poetsen, heb ik met de hand en een oranje pad draaiende bewegingen gemaakt op de tank van mijn motor. Alleen nu viel het mij op dat op de plek waar ik gepoetst heb de lak nogal dof is geworden. Het glimt niet zo als de rest van mijn tank. Voor het poetsen heb ik gebruik gemaakt van een oranje pad, samen met P5 medium rubbing compound van Abel.

Hopelijk kan iemand mij vertellen wat er precies fout is gegaan en hoe ik het kan herstellen. :schaam
 
Een lichtere combi gebruiken.
Voor sommige mensen hier op het forum is oranje al ee no-go.
Pak een witte of licht groene of iets dergelijks wat je hebt.
En als het zo'n zachte lak is ook een minder grof polijstmiddel gebruiken.
Je kan altijd nog zwaarder gaan.
 
Oranje pad is wel heel heftig als je met een handschoen al krassen maak.

Hoe wel ik nog te onervaren ben om advies te geven, denk ik dat je met een witte pad of misschien wel beter een light green pad en ssr1 je een heel eind ga komen.

Advies dat hier gegeven word is om zo licht mogelijk te beginnen, je kan altijd zwaarder gaan;)
 
Ik zou eerst eens wat fatsoenlijke producten als Meguiar's ScratchX aanschaffen. Daarmee zou het wel goed moeten komen. Finishen doe je overigens ook niet met een oranje maar met een witte of zachtere pad.
 
Ik zal het vandaag of morgen is proberen met een witte of een roze pad, eerst de witte maar is proberen. En finishen is dat waxen, of is dat weer sealen, al die termen zijn voor een beginner niet makkelijk :schaam .

Bij een auto deed ik altijd geel/oranje om krassen weg te poetsen, daarna rode pad met high gloss. En daarna Lamswollen schijf op hoge toeren om te waxen, dat ging altijd perfect.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties, ik ga het even uitproberen en zal even laten horen of het gelukt is :ja .
 
Wax op een wollen pad? :D

Lees eens wat topics op het forum door, er is heel veel info met betrekking tot het poetsen te vinden. No offense maar de technieken die je op het moment hanteert slaan kant noch wal.
 
Heb net met een witte en een rode pad geprobeerd, en de doffe plekken zijn helemaal verdwenen:)^ . Als ik heel goed kijk zie ik wel hele piepkleine krasjes zitten, moet ik dan een lichter schuurmiddel hebben? Zoiets als scratch remover?

En Xizer, ik doe ook maar wat de handleiding mij voorschrijft, ze zeggen wax op de lamswollen schijf die erbij zit. Hoezo is dit verkeerd?
 
Wollen pads hebben een nóg hogere cuttingfactor dan een normale foam pad (de oranje handpad bijvoorbeeld).

Wol gebruik je meestal als eerste stap voor het zware werk, daarna met een foampad en met een steeds lichter produkt werken.

Dan pas afwerken met een sealent en daaroverheen een (carnauba) wax.
 
Duik maar eens lekker in dit archief
Klikerdeklik:)^ :)^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Polijstmiddelen als die van Meguiars zijn gebaseerd op het 'diminishing abrasive' principe. Dit zijn hele kleine schuurkorreltjes die door wrijving tussen pad en lakwerk worden afgebroken tot kleinere korreltjes etc totdat uiteindelijk een vaseline-achtige laag achterblijft. Dit laat dus ook een mooie finish achter.
De doorsnee polijstmiddelen bevatten korreltjes die zichzelf niet afbreken dus hier blijf je in principe mee schuren. Dit zou ook een oorzaak kunnen zijn van de krasjes die je nu nog ziet.

Polijsten doe je met grovve pads zoals wit, oranje of de zwaarste pad, een wollen. Jij bent met de zwaarste pad wax op aan het brengen. Voor waxen gebruik je een zachte pad.
 
Nou snap ik jullie reacties :D . Ik was me van geen kwaad bewust. Ik citeer even uit de Abel handleiding:

Lamswollen Poetsschijf wit:
"Voor het hoogglanzed poetsen van je lak. Zorgt voor hoogglans en kan gebruikt worden voor het aanbrengen van beschermende toplagen. Mag tot 3800 toeren worden gebruikt"

Hier klopt dus helemaal niets van? :|~*
 
Xizer ik zit nu net te denken dat de lambswoolmitt toch ook niet krast.

Kan het niet zijn dat hij een geprepareerde wollen pad heeft? speciaal voor waxen uit te wrijven?

Als je naar dat filmpje kijk van 5th gear over die wax test zie je zoon pro er toch ook over vliegen met een schaap.
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik heb er zo eentje.

Deze pad is geschikt voor het uitpoetsen van zowel auto als boot. Voor gebruik op allerlei soorten lakken. Het lamswollenvel is geschikt voor het op hoogglans brengen van wax en sealer.

Voor het vel geldt:
- Afmetingen: 150mm
- Professionele kwaliteit
- Geschikt voor alle polijstkoppen met klittenbandbevestiging tot 125mm
- Voor alle machines met luchtdruk en electromotor
- Geschikt voor het uitpoetsen van waxen

Ben ik de uitzondering op de wet?;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog een Meguiars W5000 double sided cutting woolpad liggen.
Als je daar mee klaar bent, dan heb je voortaan genoeg aan een potje Meguiars All Metal Polish.

yhst-41771694353694_2042_20701461.gif



:D
 
Maar is die pad van jou dan hard? Die van mij is echt superzacht, tijdens het gebruik ervan heb ik ook nog nooit krassen of zo gemaakt. Denk dat het heel andere pads zijn :weetniet
 
Dit wordt bij meerdere machines meegeleverd ,en ik weet ook dat ze zeggen om je wax er mee uit te poetsen. Maar het is niet te vergelijken met een goede microvezel doek. Het probleem is meestal dat je deze ook moet uitwassen net zoals microvezel ,iets wat veel mensen niet doen (de wol dan). Eens gewassen wordt dit harder en harder ,waarna het dus helemaal niets meer is.
 
Ik ken het merk Abel niet, maar als ik zo hoor wat ze aanraden, dan heeft het product al afgedaan bij mij :D

Wol lijkt zacht, voelt ook lekker zacht aan, dus zal ook wel veilig zijn voor de lak... niet dus... :weetniet Okay, er zijn verschillende soorten wollen pads, ik heb er ook 1 die heeft lange dunnen "haren" en heeft niet zoveel cuttinpower als de andere die ik heb, maar je maakt er hologrammen mee in de lak. Alle wolpads maken microkrasjes in de lak.

Juist omdat wol zacht zou zijn, denken mensen dat het juist ideaal is om uit te poetsen, niets is minder waar, vaak wordt dit aangeraden door budget merken en geleverd bij budget machines (no offence voor de mensen die zo'n machine hebben overigens).

Even terugkomend op je lakprobleem, is het bij toeval een Honda?
Ik heb een Honda in de kleuren zwart/zilver met gele accenten, de lak is vreselijk zacht, als je er al naar kijkt dat zitten er bij wijze van spreken al krasjes in 8o Heb nu eindelijk de juiste combo gevonden, een zwarte pad (geen cuttingfactor) en Menzerna Final Finish, daarna Poorboy's Black Hole en daarna Natty's.
 
Werd ook zo'n schaap bij de Krauss meegeleverd, ligt werkloos in het schap, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om dat op de Renaults los te laten :no .