• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kriettie stelt zich voor...

Kriettie

Detailing trainee
17 nov 2010
6
47
Ik heb me hier ook maar even aangemeld omdat ik toch nog meer wil leren over het poetsen en cleanen.
Mijn echte naam is Erwin en kom uit Deventer en 25 jaar.

Samen met mijn vrouw zijn wij in het bezit van een Seat Toledo 1L en een Fiat Cinquecento.

De Toledo glimt mooi en het enige minpuntje is nog een beetje de swirls.
De Cinquecento is een totaal ander verhaal. Deze auto is sinds 2 weken in ons bezit en toen ik hem kocht was hij helemaal dof rood.

Direct het eerste weekend wezen poetsen en hij is al wat opgefleurd.
Maar hier moet toch echt een ervaren cleaner aan te pas komen en heb Berkalt dan ook al benaderd aanzien hij uit dezelfde mooie stad komt.

Onderstaand wat foto's van de Toledo en Cinquecento:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En zo ziet de Cinquecento er uit toen ik hem kocht(deel van de motorkap al onder handen genomen)

Hier zie je al wel een beetje welk deel is gepoetst

Het klopt dat er inderdaad wat deukjes in de voorschermen zitten. Zijn gelukkig niet al te scherp, dus die gaan we binnenkort even zo goed als mogelijk terug duwen.

Dit was mijn introductie verhaaltje dan wel.
Hopelijk is binnenkort de Cinquecento ook weer echt rood.

Welkom! En het gaat vast wel goed komen met die Cinquecento. D'r staan hier wel een paar rode voorbeelden op het forum o.a. een Starlet.

Welkom,

Dat is een mooie Toledo die jullie hebben en ziet er zeldzaam netjes uit, Met de Fiat zal het ook wel goed komen.

Grtz.Den

Even een update.....

De rode Cinquecento is er niet meer... :|
Zij is slechts drie weken in mijn bezit geweest en is toen helaas total loss gereden.
Inmiddels ben ik in het bezit van een zwarte cinquecento sporting.

Daarnaast heb ik van iemand een rotary over gekocht. Helaas heb ik mij niet helemaal goed ingelezen.
Toch wil ik het gaan proberen op een testauto.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.
Ik wil met deze machine de Beyond Clay en Carnauba wax van Surf City Garage opbrengen.

Nu ben ik even benieuwd met welke pads ik het beste kan gaan werken. Zelf zat ik te denken aan wit.

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten Erwin

Die Beyond Clay lijkt me wat vreemd spul.
Voor mijn gevoel is een rotary niet echt handig voor die beyond clay en wax.
Je gaat niet polijsten, dus je hebt m.i. geen witte pad nodig. Zwart (beyond clay) of rood/goud (wax) lijkt me beter.

Welkom!

Tip! Kijk uit met de rotary op de Fiat. Een Fiat heeft vaak een wat zachte lak. Bij ondeskundig gebruik en/of een hoge cuttingfactor kan vervelende gevolgen hebben.

Afgelopen zaterdag druk geweest en hebben we de zwarte Fiat weer echt zwart laten worden.
Daarnaast hebben we ook nog een Peugeot 306 behandeld.

Eerst de auto's afgespoten met de hoge druk.
Daarna beide auto's gewassen met de 2 emmer methode en SCG wash.
Persoonlijk vind ik dit heerlijke wash, alles gaat er makkelijk af.

Vervolgens zijn de auto's allebei behandeld met de Beyond Clay van SCG.
Dit met de rotary en een Lake Country - Dual Density Polishing VC Pad - 6,5inch - Wit.
Helaas valt de Beyond Clay gewoon erg tegen. Volgens de omschrijving met het lichte swirls ook verwijderen.
Dit gebeurde bij beide auto's niet.
Ik heb nog geen grote voorraad poestmiddelen dus iets sterkers hadden we niet.

Vervolgens hebben we beide auto's in de wax gezet van SCG met de carnauba wax.
Dit hebben we ook met de rotary gedaan met de Lake Country - Dual Density Finessing VC Pad - 6,5inch - Zwart .
Dit ging lekker en ik moet zeggen de wax is dan wel weer helemaal super.
Makkelijk te verwerken en wat een glans. :)

Helaas is de lak van de zwarte Fiat Cinquecento gewoon slecht.
Op veel plekken heeft de vorige eigenaresse de vogel shit door de lak heen laten bijten.
Dus veel witte puntjes over de hele auto heen.

Nu heb ik de zoekfunctie al gebruikt en kwam ik de Black Hole tegen.
Is dit nu het juiste wat ik nodig heb?
Zoja, is het verstandig om daarna nog weer een laag carnauba wax aan te brengen.

Graag hoor ik van jullie.
Alvast bedankt !

Dat was al eerder aangegeven.
Het verbaast me al dat je waxen met een rotary wel goed vindt gaan, maar goed, als jij het prima vindt.
Wat betreft de Beyond Clay: ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar iets zegt me dat die rotary hier
ook niet echt aan meehelpt. Wellicht eens met het handje proberen of met een Dual Action machine
(als je die een voorhanden hebt) en het resultaat vergelijken.