• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg hologrammen maar niet verwijderd

Menzerma ken ik niet maar je producten combo's lijken correct te zijn. Ik zou prep aanschaffen om te ontvetten na polijsten en de doeken goed wassen met een specifiek mf wasmiddel en daarmee weer proberen. Je zou ook kunnen vragen of er iemand in de buurt is die ervaren is waar je mee mag kijken.
 
Hmmm... Al zouden de combi's niet correct zijn, ik zou zelf geen idee hebben hoe je met een D/A, en dan zelfs een 21, holo's kan maken. (Normaal gebruik) :)

De IPA zou al moeten ontvetten en dan de "hologrammen" minder maken of gewoon verwijderen als het residu is. Als het goed ontvet en ze gewoon aanwezig blijven, dan zit het in je lak.

Weer een andere optie kan zijn dat je met je doeken marring achterlaat. (Gevoelige lak of hele zachte lak)
 
Ik heb denk ik de oplossing gevonden!
Het komt denk ik door enorm zachte lak en door de wrijving van het residu weg te nemen. ( kan er niet door slapen. Haha)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ooh, daar ben je lekker mee dan. :p

Maja, je weet nu wst het probleem is en dus kan je de oplossing gaan zoeken. :)

Vraag ik mij nu gelijk af, want ik ken de Menzerna niet, waarom je met een MF-cutting-pad aan de gang ging op een zachte lak?

Anyways... Ik heb gelukkig nog maar 1x een hele gevoelige lak gedaan. (Gevoelig, niet zacht!) Hierbij had ik ook sticky paint en het was een drama. :)
Ik polijstte met een BF21 en S3 om te corrigeren en finishde dan met S30. Na het ontdekken van de problemen heb ik de DAP erbij gepakt en zo fijn mogelijk gepolijst. (Polish doorwerken)
Uiteindelijk heb ik met Monello - Senza Bordi's de lak afgenomen na het polijsten en ik maakte geen lange halen om de lak af te nemen, maar vouwde de doek op in 6-8 delen en draaide zonder druk kleine rondjes. (Polijstresidu kan dan minder goed ophopen en niet voor defecten zorgen)

Heul veul schone doeken heb ik gebruikt!
 
Sterker nog, Het komt uit de zelfde fabriek.
Het is het zelfde product alleen met een andere naam en flesje.

Best grappig op zich, zie vaak mensen ik Facebook die interessant willen doen. "Ik gebruik die Monello bende niet maar Menzerna want dat is veel beter" :joy:

Wat een ander flesje al kan doen :poop: