Krijg hologrammen maar niet verwijderd

Discussie in 'Steenslag, krassen en andere schades' gestart door Bertdenw, 3 sep 2017.

1. Bertdenw

Bertdenw Detailing rookie

Leuk bevonden:
    2
    En tussen de verschillende pasta's, het residu natuurlijk wegwrijven

2. Istnogferarie

Istnogferarie Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.491
    Menzerma ken ik niet maar je producten combo's lijken correct te zijn. Ik zou prep aanschaffen om te ontvetten na polijsten en de doeken goed wassen met een specifiek mf wasmiddel en daarmee weer proberen. Je zou ook kunnen vragen of er iemand in de buurt is die ervaren is waar je mee mag kijken.

3. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru

Leuk bevonden:
    3.401
    Hmmm... Al zouden de combi's niet correct zijn, ik zou zelf geen idee hebben hoe je met een D/A, en dan zelfs een 21, holo's kan maken. (Normaal gebruik) :)

De IPA zou al moeten ontvetten en dan de "hologrammen" minder maken of gewoon verwijderen als het residu is. Als het goed ontvet en ze gewoon aanwezig blijven, dan zit het in je lak.

Weer een andere optie kan zijn dat je met je doeken marring achterlaat. (Gevoelige lak of hele zachte lak)

4. Bertdenw

Leuk bevonden:
    2
    Ik heb denk ik de oplossing gevonden!
    Het komt denk ik door enorm zachte lak en door de wrijving van het residu weg te nemen. ( kan er niet door slapen. Haha)

Quantoxx vindt dit leuk.
  5. Bertdenw

Leuk bevonden:
    2
    Zoals quantoxx zei dus

Quantoxx vindt dit leuk.
  6. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru

Leuk bevonden:
    3.401
    Ooh, daar ben je lekker mee dan. :p

Maja, je weet nu wst het probleem is en dus kan je de oplossing gaan zoeken. :)

Vraag ik mij nu gelijk af, want ik ken de Menzerna niet, waarom je met een MF-cutting-pad aan de gang ging op een zachte lak?

Anyways... Ik heb gelukkig nog maar 1x een hele gevoelige lak gedaan. (Gevoelig, niet zacht!) Hierbij had ik ook sticky paint en het was een drama. :)
    Ik polijstte met een BF21 en S3 om te corrigeren en finishde dan met S30. Na het ontdekken van de problemen heb ik de DAP erbij gepakt en zo fijn mogelijk gepolijst. (Polish doorwerken)
    Uiteindelijk heb ik met Monello - Senza Bordi's de lak afgenomen na het polijsten en ik maakte geen lange halen om de lak af te nemen, maar vouwde de doek op in 6-8 delen en draaide zonder druk kleine rondjes. (Polijstresidu kan dan minder goed ophopen en niet voor defecten zorgen)

Heul veul schone doeken heb ik gebruikt!

RĂ©mon en Marcel1973 vinden dit leuk.
  7. Altos

Altos Detailing guru

Leuk bevonden:
    1.092
    De monello lijn heeft als basis Menzerna volgens mij, goed spul verder.

Cordoba vindt dit leuk.
  8. Zluytr

Zluytr Detailing guru

Leuk bevonden:
    1.753
    Sterker nog, Het komt uit de zelfde fabriek.
    Het is het zelfde product alleen met een andere naam en flesje.

Best grappig op zich, zie vaak mensen ik Facebook die interessant willen doen. "Ik gebruik die Monello bende niet maar Menzerna want dat is veel beter" :joy:

Wat een ander flesje al kan doen :poop: