• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hologrammen worden na verloop van tijd weer zichtbaarder

Rytec

Detailing addict
5 feb 2021
78
60
Ik ben nog niet toegekomen aan het machinaal polijsten en waxen van mijn wagen.
Ik heb dus wel al mijn DAP Monello kit in huis alsook een hoop nieuwe doeken, prep, dodo zeep, wasemmers met grids, washmitt, etc.

Maar ik had dus net voor die levering een hoop hologrammen op mijn wagen en die waren duidelijk zichtbaar in het zonlicht.
Ik heb toen nog manueel de Meguairs ultimate compound toegepast op die gele pads en zo goed als mogelijk ingewerkt op alle vlakken en daarna heb ik de Meguairs Ultimate liquid Wax gebruikt.
Daarna waren er geen hologrammen meer te zien in het zonlicht.

Maar ik merk nu na twee weken dat ze toch stilletjes aan weer terugkomen, gisteren de wagen enkel met de hogedrukreiniger vanop redelijke afstand afgespoten want er zat toch wat stof op.
Nu vanmiddag merkte ik in het zonlicht toch weer meer die wazige strepen/hologrammen, ik heb er dus nog niet met een doek of dergelijke opgezeten sinds ik de wax erop heb gezet.

Ik dacht dat je met compound toch redelijk veel vorige polijstmiddelen, etc kon verwijderen maar misschien dat het machinaal dus veel beter zal lukken met de DAP Evo en één van die Monello producten die erbij zitten?

Vorig jaar heb ik ooit eens Fuzzocoat gebruikt en het schijnt dat die behoorlijk lang blijft zitten en het was met de zwarte pot, zou die teveel product/olie erin hebben zitten en door het gebruik van te weinig doeken ik misschien de boel rondgesmeerd heb?

Kan het er nog ooit uit? Ik dacht er vanaf te zijn maar helaas.
 
Als je handmatig de Ultimate Compound hebt gebruikt, welke toch wel vrij grof is, zou je inderdaad denken dat je de holo's wel verwijderd had. Maar, vergeet niet dat je misschien nog niet echt de nodige skills had/hebt + dat deze holo's ook van vettigheid kunnen zijn. (Wax-holo's)

Als je straks lekker met de DAP aan de gang gaat, dan verwijder je ze sowieso. Goed ontvetten om je werk te controleren en daarna weer beschermen met een wax o.i.d.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973 en Rytec
Eens je machinaal gaat compounden ga je zeker wel meer resultaat halen hoor ;) met de machi´e heb je meer cut tov handmatig doordat je de pasta sneller en efficiënter kunt inwerken. Alleen wel opletten dat je niet te veel druk zet op de machine. Het gewicht van de machine is genoeg
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Als je handmatig de Ultimate Compound hebt gebruikt, welke toch wel vrij grof is, zou je inderdaad denken dat je de holo's wel verwijderd had. Maar, vergeet niet dat je misschien nog niet echt de nodige skills had/hebt + dat deze holo's ook van vettigheid kunnen zijn. (Wax-holo's)

Als je straks lekker met de DAP aan de gang gaat, dan verwijder je ze sowieso. Goed ontvetten om je werk te controleren en daarna weer beschermen met een wax o.i.d.
Zou het dan van die Ultimate liquid wax kunnen zijn of doel je nog op die Fussocoat? Ik heb nog een hele nieuwe fles Ultimate liquid wax staan en die leg ik er manueel heel dun op zoals ze adviseren. Ik zou anders eerst die verder gebruiken.
Is de Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml beter te gebruiken met de DAP?
 
Ik ken die wax niet uit eigen ervaring en ik verwacht dat het niet de Fusso Coat zal zijn. Aangezien het twee weken geleden is en het toen een stuk kouder was, is mijn vermoeden dat door de warmere temperaturen nu, de Ultimate Liquid wax misschien is gaan nazweten.

Je kan testen wat voor een holo's het zijn door simpelweg een doekje te pakken en een streep er doorheen te trekken. Wordt de holo minder of verdwijnt zelfs, dan is het vettigheid. Veranderd er helemaal niks, dan zit de hologram in de lak en is het geen vettigheid.


Machinaal waxen is eigenlijk niet anders dan handmatig waxen; Je verdeelt de wax alleen. Test gewoon wat dingen uit, blijf de Ultimate Liquid wax dus ook gewoon gebruiken en kijk of het je bevalt. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Als het in de lak zit, dan is het inderdaad tijd om een nieuwe auto aan te schaffen of investeren in een slijptol.

Jokes Jokes. ;)

Hologrammen in de lak ontstaan door het gebruik van een roterende polijstmachine. Je auto is dus ''gepoetst'' voordat je 'm kreeg. Hologrammen zijn hele lichte defecten en handmatig vaak al te verwijderen middels een polijstmiddel.

Jij gaat straks de boel lekker aanpakken met de DAP, dus dat komt dan helemaal goed.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec