• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kringen lak rond parkeersensor

Aardig retorische vraag als je het mij vraagt.

Alles is op te lossen.

Er kan altijd een nieuwe bumper op die je opnieuw kan laten spuiten.

Maar als de bumper verder perfect is gespoten is dit een beetje muggenziften. Ik zie geen sinasappelhuid of iets. Aardig strak gespoten, en aardig dik ook (kan je tenminste lekker polijsten)
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Aardig retorische vraag als je het mij vraagt.

Alles is op te lossen.

Er kan altijd een nieuwe bumper op die je opnieuw kan laten spuiten.

Maar als de bumper verder perfect is gespoten is dit een beetje muggenziften. Ik zie geen sinasappelhuid of iets. Aardig strak gespoten, en aardig dik ook (kan je tenminste lekker polijsten)

De hele bumper is goed gespoten alleen rondom de parkeersensoren moet effe weer mooi en strak worden
 
In eerste instantie zag ik ook niet, nu ik op de pc kijk zie ik inderdaad wel flinke randen. Ik zou er nu nog niks aan doen, eerst afwachten waar de spuiter mee komt, als zij er niks aan doen kan je inderdaad gaan wetlanden o.i.d.
 
In eerste instantie zag ik ook niet, nu ik op de pc kijk zie ik inderdaad wel flinke randen. Ik zou er nu nog niks aan doen, eerst afwachten waar de spuiter mee komt, als zij er niks aan doen kan je inderdaad gaan wetlanden o.i.d.

Top bedankt
 
Dus je heb een spiksplinternieuwe Golf, en eerst bladerd de lak bij de voorbumper af... en nu heb je de achterbumper laten spuien?

Maar als iets niet goed is dan ga je toch terug? Ik denk dat je beter aan de spuiter kan vragen wat je eraan kan doen
 
Je rijdt een Golf! maar verwacht de kwaliteit en afwerking van een Rolls Royce....

Dat is echt ...
the next level

Wat verwacht je zelf dat de schadehersteller eraan gaat doen?
Ik weet het bij voorbaat al:

- doen alsof er niets aan de hand is en dit blijven herhalen c.q. ontkennen
- ze rossen er een schuurpapiertje en poetstol overheen waardoor je nog verder van huis bent

Wat wil je er zelf aan doen? Vergeet niet dat de randjes om de sensor heen best dun zijn. Ga je hierop los, dan is het risico dat je er doorheen gaat met alle gevolgen van dien.

Mij zou het in ieder geval niet storen.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Je rijdt een Golf! maar verwacht de kwaliteit en afwerking van een Rolls Royce....

Dat is echt ...
the next level

Wat verwacht je zelf dat de schadehersteller eraan gaat doen?
Ik weet het bij voorbaat al:

- doen alsof er niets aan de hand is en dit blijven herhalen c.q. ontkennen
- ze rossen er een schuurpapiertje en poetstol overheen waardoor je nog verder van huis bent

Wat wil je er zelf aan doen? Vergeet niet dat de randjes om de sensor heen best dun zijn. Ga je hierop los, dan is het risico dat je er doorheen gaat met alle gevolgen van dien.

Mij zou het in ieder geval niet storen.

Weet je wat het is, voordat het gespoten werd was het gewoon mooi strak uit de fabriek. Waarom lukt dat hun dan niet? Ik had niet gezegd bij de parkeer sensoren geen randen spuiten. Toen werd er gezegd nee dat hebben wij nooit? En toch zit het er?! Daar baal ik van!
 
Je vergelijkt een fabrieks spuitrobot die 'perfect' staat afgesteld met ouderwets handwerk? Roflol :joy:

Even serieus, iemand die met de hand werkt, kan nooit het werk afleveren wat een robot doet. Er zijn allerlei variabelen die invloed hebben op het spuitwerk, hier ontkom je bijna niet aan.

Terug gaan en hun het laten oplossen met het risico dat het alleen maar erger wordt of ermee leren leven, weinig keus denk ik maar zo.
 
  • Leuk
Reactions: Ronniiie
@Polo444 Probeer zelf eens iets te spuiten voor de gein met een klein rondje in het midden. Het blijft mensen werk... In een fabriek word alles machinaal gespoten en veel dunner dan dat ze hier gespoten hebben. Dus ik zou zeggen niet met je neus op de bumper zitten en en lekker van van je vers gelakte bumper genieten die niet eens een sinaasappelhuidje heeft.. (is ook een kunst voor sommige spuiters tegenwoordig)
 
Jullie hebben gelijk, maar dan moeten ze niet zeggen dat je de kringen niet gaat zien. De rest is perfect gespoten. En als je het wat kan wetsanden dat het een stuk beter eruit ziet is het altijd mooi meegenomen
 
  • Leuk
Reactions: Ronniiie
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dit "Spuitfouten" zijn.
Hoe zou een spuiter rand om het sensorgat heen kunnen spuiten? Ik denk dat deze er al zat, alleen misschien ietsje dikker is aangezet door het overspuiten.
Verder denk ik dat het voor een groot deel optisch bedrog is door een andere plaatsing van de parkeersensor. Ik had hem ook liever iets vlakker laten lopen met de rest van de bumper, nu ligt hij wat dieper dan de rest en wordt dat "randje" geaccentueerd.
 
  • Leuk
Reactions: Polo444
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dit "Spuitfouten" zijn.
Hoe zou een spuiter rand om het sensorgat heen kunnen spuiten? Ik denk dat deze er al zat, alleen misschien ietsje dikker is aangezet door het overspuiten.
Verder denk ik dat het voor een groot deel optisch bedrog is door een andere plaatsing van de parkeersensor. Ik had hem ook liever iets vlakker laten lopen met de rest van de bumper, nu ligt hij wat dieper dan de rest en wordt dat "randje" geaccentueerd.

Wat moet er dan gedaan worden
 
Die sensoren zitten volgens mij met dubbelzijdig tape/lijm vast aan de bumper.
Als de spuiter iets dikker tape heeft gebruikt of het oude niet goed verwijderd ligt de sensor nu dieper.
Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat die zwart rubber ring er ook wel in het wit te krijgen is. Als je de boel toch gaat loshalen voor die halve millimeter, kun je dat ook meteen vervangen
Maar persoonlijk zou ik het zo laten zitten... de auto is nu natuurlijk nog nieuw, maar over het algemeen heb je wel defecten waar je je meer aan zou kunnen storen
 
  • Leuk
Reactions: Polo444
Is het maar aan één kant of aan beide kanten hetzelfde (dus de uiterst linkse en rechtse sensor)?
Ik blijf de indruk houden dat het zo moet en dat de verdikking in het kunststof zit. Anders heb je natuurlijk een probleem omdat het door een kennis is gebeurt en er wss geen overeenkomst getekend is, of is het gewoon met factuur en opdracht gegaan? De minuscule verdikking rondom de sensor is idd muggenziften.
 
  • Leuk
Reactions: mdlange
Dus je heb een spiksplinternieuwe Golf, en eerst bladerd de lak bij de voorbumper af... en nu heb je de achterbumper laten spuien?

Maar als iets niet goed is dan ga je toch terug? Ik denk dat je beter aan de spuiter kan vragen wat je eraan kan doen


Ik begrijp uit post 1 dat dit een auto is van een kennis. Correct me if i'm wrong.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Blade ik begreep dat hij het bij een kennis heeft laten spuiten! Ligt aan mij denk.. ik had een beetje moeite met decoderen ;)
 
Ah het gaat dus om die voorbumper waar de lak af was, door een tuinslang (ik vind dat nog steeds een bijzonder verhaal, maar dat terzijde)

Erg verwarrend de begin post als ik het terug lees.

@ ts: wellicht handig als je je berichten beter door leest voordat je op opslaan drukt.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr