• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof B-stijl

Quantoxx, zie ik nou dat je een stukje van het lakwerk raakt.... Zoiets kan toch niet! In jouw wereld moet dat onmogelijk zijn.
Hah! Op mijn eigen auto ben ik niet zo'n hele nauw detailer, hoor. :p

Wtf! Das nog eens een mooi resultaat! Zodra mijn coating er af is gesleten (en wat ik wat ik van de review van Gyeon trim heb gelezen kan dit wel ff duren) ga ik met de melaminespons aan de slag.
De laatste foto is ná het wassen en heb toe de boel gevoed met Revive.

Gyeon - Trim kan erg lang blijven zitten. Op mijn stootstrippen, deze zijn van heel fijn/glad kunststof, zit het nu al 1,5 jaar, denk ik.
 
@ Quantoxx, ga ik rustig 1,5 jaar wachten :). Waarom kies je trouwens voor de Revive en niet voor de Gyeon Trim? Dit lees ik over de productbeschrijving van de Trim: Het herstelt sierlijsten permanent en zorgt voor een uitstekende bescherming. Dit over de Revive ik vermoed dat je de Auto Finesse bedoeld: een gemakkelijk te gebruiken, langhoudende gel om kunststof en rubber weer als nieuw te maken. Of is dit in de categorie: ieder heeft zo z'n voorkeur?
 
Laatst bewerkt:
Ooh, omdat ik nu even koos voor een dressing, zodat ik het jou snel kon laten zien. :p Daarbij, de stijlen stonden ook in de Trim, maar daar hechtte het veel minder op en dus was de standtijd ruk. :D

Gyeon - Trim doe ik dus veelal op fijn/glad kunststof dat ik daarvoor eerst als een malle heb gereinigd + ontvet. 2 lagen aanbrengen en dan zit het voorlopig wel. Zodra ik zie/merk dat het kunststof zich niet zo goed laat voeden, dan vermoed ik al dat de Trim niet zo lang blijft zitten. Dan besluit ik om een dressing aan te brengen. :D

Owjah, en Trim smeer je niet op rubbers, de Revive wel. xD
 
Ben benieuwd hoelang Revive houdt.

Mijn ervaring is dat het op de B-stijl wel een maandje blijft zitten. Maar op kunstof bumpers zie je na een regenbui al lopers.
 
@Timm - Druipers heb ik alleen als ik na aanbrengen + inwerktijd de boel niet nawrijf. Zelfs AutoGlym V&RC en Natural look kan je vlekvrij houden, zolang je maar nawrijft als een malle. :)

Bij de laatste 2 is het niet zo rendabel, maar het is mogelijk.

De stijlen smeer ik vandaag opnieuw even in en laat het intrekken. Neem het later weer af. :)



Greeetz
 
@Timm - Ik snapte je punt. :) Maar in mijn opinie onstaat het juist door overtallig product. Misschien hecht het niet helemaal lekker en dan zal nét dat laagje wat teveel is gaan vlekken i.c.m met (regen)water.

Als het sowieso zou vlekken bij contact met water, zou ALLES uit moeten lopen bij water, maar het is altijd wilekeurig. ;)


Zal zo eens bij de stijlen gaan kijken. Ik vermoed dat het niet helemaal dekkend gesmeerd is. Althans, ik nam het goed af en volgens mij zag ik al wat minder goede hechting. :)
 
Het heeft vanacht een beetje geregend, en er is wat dauw, maar het ziet er op zich nog prima uit. :)

1497523740606964175264.jpg
 
@Timm

Als het sowieso zou vlekken bij contact met water, zou ALLES uit moeten lopen bij water, maar het is altijd willekeurig.

Het ontstaat doordat water via afwateringskanalen wordt afgevoerd. En vervolgens op bepaalde plekken over de behandelde stukken loopt.

Op B stijlen heb ik daar geen last van. Juist stootlijsten en kunststof bumperdelen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ben ik het niet helemaal mee eens. :) Een regenbui of wasbeurt zorgt toch ook voor een plens water en loopt water ook over delen die niet bij afwatering in de buurt zitten.

De Ford Transit van mijn ouders heeft een grote ruitenwisserplaat en al het water van het dak en de voorruit loopt via de zijrubbers over deze plaat. Daar zitten géén vlekken, maar wél op de zijkant van de achterbumper waar geen afwatering zit. :)

Bij de AutoGlym had ik inderdaad sowieso vlekken bij die typische plekken, dat zeker! ;)
 
Hoe kun je het daar niet mee eens zijn? Elke auto verschilt Quantoxx.

Of jouw flesje revive moet een verbeterde versie zijn. Bij mij zijn dit gewoon de verschijnselen, punt!

(Mijn flesje is uit 2012)
 
@Timm - Hoe ik het er niet mee eens kan zijn? Ik ben het eens dat het bij jou misschien vlekt, ik ben het niet eens dat een dressing vlekt doordat er door afwatering water overheen loopt en dit bij een wasbeurt of regenbui niet hetzelfde zou zijn. "Punt!"

That's all. :) No worries.
 
Ik lul gezellig mee.
Op de achterbumper van de Atos ook altijd strepen door het water wat erlangs loopt.
Gebruik ook Trim Revive. Van alles geprobeerd. Maar het hecht gewoon niet lekker.

c991ec541fbb185cb0d0e7f2b70edb9d.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Blade
@RoyR - Dat blijf ik ook zo f*ked up vinden van dat kunststof, dat het zo random is. :)

Heb je al een geprobeerd om het met APC+D en Melamije écht op te schuren als een malle? Bij mij komt er altijd een hoop zwarte/grijze bende vanaf, zelfs op vrij nieuwe bumpers en dergelijke.
Soms wil het kunststof hierna zich nog niet goed laten voeden, na lang schuren, en dan verwarm ik de boel of leg/zet het een tijd in de zon en doorgaan met reinigen nu de poriën open staan. Vaak laat het zich dan wél voeden.
Dun aanbrengen, inwerken, afnemen en herhalen. Zo heb ik wel eens AutoGlym/Turtle/etc. op bijv. 2 motoren vlekvrij kunnen aanbrengen, waar ik erg verbaasd over was. :)

Blift gokken en hopen natuurlijk.

Zou Trim dan niet iets zijn, kerel?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR