• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof B-stijl

dweomir

Detailing chief
29 mrt 2017
78
78
Nijmegen
Hebben jullie nog tips hoe ik de "vlek" op mijn kunststof B-stijl kan verwijderen. Heb de stijl eerst schoongemaakt met APC, toen lichtjes gepolijst, 3 maal ontvet met Gyeon Prep en daarna Gyeon Trim aangebracht. Op de "vlek" daarna nog 2 maal laagje trim aangebracht.
Tnx!
 

Bijlagen

  • IMG_0890.JPG
    IMG_0890.JPG
    145,4 KB · Weergaven: 530
Nu zal je eerst de coating moeten verwijderen en dan de vlek, haha! :p

Ik zou dit andersom gedaan hebben. :) Melaminespons + APCD is voor mij dé manier omdat deze een licht schurende werking heeft. Ik doe dit ook op kunststof zónder vlekken zodat de schurende werking bijdraagt aan de reiniging. Hierna is de boel lekker schoon en werkt een drssing of coating erg goed qua voeding en de standtijd is beter.



Greeetz
 
0000 schuurspons? Je bedoeld toch niet staalwol 0000?

Poeff... dit lijkt mij veel te grof, maar dat moet je gewoon even proberen. Een melaminespons kost geen drol en kan je bij veek winkels wel halen. De schurende werking is minimaal, zelfs op lakwerk zie je het amper. (Tenzij je hard druk natuurlijk) XD
 
Lijkt mij een beter plan. :p De melamine is misschien wat te mild, maar liever 10x met zo'n sponsje dan 1x te diep met staalwol.

Ik heb nog even een voorbeeld proberen te zoeken, maar Photobucket is volgens mij van het padje af, dus... Hier een ander voorbeeld van kunststof dat ooit in de Trim stond, maar doordat het kunststof nogal grof is, duurde dit niet lang. :D

Achterbumper vertoonde witte, oneffen vlekken. Het leek alsof de coating was opengebroken. -->

20160921_100342.jpg



De spiegelkap + adapter waren veruit van het meest grove kunststof.
De stijl is van veel fijner kunststof en daar pakte de coating zich prima op, maar is al flink vervaagt. -->

20160921_100405.jpg



Dit alles, dus rondom de hele bus, heb ik ''opgeschuurd'' met melaminespons en APC+D. Het werd één grote zwarte bende (zwart water/APC), maar de vlekken en verwering gingen merendeels weg. Uiteindelijk kwam ik per ongeluk met de HD van dichtbij op de spiegelkap en toen spoot ik het verweerdeer 100% van af. :p (Lukte daarvoor niet!) Gevoed met Revive -->

20170606_151336.jpg


20170606_151340.jpg



Ik gebruikte hier Revive voor het eerst en dit zat niet meer in de originele verpakking. Dus ik smeerde het op, wachtte eventjes en weer afgenomen. De achterbumper vergat ik en dat resulteerde dus in de bekende ''witte druipers''. :p

20170611_145553.jpg





 
Ik ga nu de auto wassen. Mijn stijlen zijn ook volgas bevlekt, dus ik zal eens met malamine aan de gang gaan...
14974652965811770166844.jpg


14974652965811770166844.jpg
 

Bijlagen

  • 14974653180711254341690.jpg
    14974653180711254341690.jpg
    150,9 KB · Weergaven: 237
Quantoxx, zie ik nou dat je een stukje van het lakwerk raakt.... Zoiets kan toch niet! In jouw wereld moet dat onmogelijk zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Wtf! Das nog eens een mooi resultaat! Zodra mijn coating er af is gesleten (en wat ik wat ik van de review van Gyeon trim heb gelezen kan dit wel ff duren) ga ik met de melaminespons aan de slag.

Groetjes,
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx