• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LA-384, wie ben ik?

LA-384

Detailing addict
12 okt 2009
39
65
Mijn naam is Roel en sinds oktober 2009 ben ik lid van het CarClean forum.
De reden dat ik lid ben geworden, was dat ik in die tijd een mooie zwarte Mazda MX-5 NB uit 2000 had gekocht. Een auto waar ik graag in gezien wilde worden en die daarom ook de nodige aandacht kreeg qua poetsen/detailing. Ik heb in die tijd een flinke voorraad aan spullen gekocht en gebruikt, waaronder een DAP.

Echter na 4 jaar woon-werk verkeer begon de roest toch vaker de kop op te steken en wilde ik iets anders. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de MX-5 weg te doen en heb er een Opel Corsa bij gekocht, met het idee de Mazda enkel bij goed weer te rijden. Hoewel een prima auto, kon ik mezelf niet motiveren hier dezelfde liefde en energie in te steken als die de MX-5 van mij kreeg.

Weer 5 jaar verder was ik ook de Opel weer beu. Ik had daarbij al 2 jaar niet meer in de MX-5 gereden en daarom vond ik de tijd rijp om beiden van de hand te doen. Daarvoor in de plaats is een rode Mazda 2 gekomen en ik kan je vertellen dat het weer begint te kriebelen. De poetsdoeken zijn weer van zolder gehaald en vandaag was het tijd de nieuwe Mazda eens goed onder handen te nemen. De autogarage had em een "showroom behandeling" gegeven, maar dat was de naam echt niet waard. In alle naden zat nog residu van de wax en het interieur was wel hier en daar behandeld, maar niet goed uitgewreven. Kortom, eerst maar even met APC 1:15 gereinigd en daarna PB Natural Look erop aangebracht. Resultaat; mooie glans en geen plakkend stuur. De buitenkant had wat teer-plekjes, deze met wasbenzine weggehaald, gewassen met Dodo Juice, ramen behandeld met glass-scrub en een rain-repellant en de lak uiteindelijk nog wat meer glans gegeven met een quick detailer.

Er zit helaas wat schade op de auto die ik pas na aankoop heb gezien, maar ook daar ga ik proberen wat aan te (laten) doen. De auto verdiend het gewoon om volledig strak in de lak te zitten. Als dat achter de rug is, dan wordt de klei, DAP en sealant uit de kast gehaald.

Mijn huidige auto:
30270833208_5124c314fa_z.jpg


Mijn vorige auto:
44027371042_b1e6195641_z.jpg


Mijn eerste liefde auto
29138949337_2db0b41f65_z.jpg

44027368582_0147fcb9ea_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Zo, enkele weken geleden het exterieur van de auto eens uitgebreid onder handen genomen. Vandaag opnieuw gewassen en wat foto's gemaakt. Ik zeg die black hole doet wonderen :cool:
Morgen gaat de auto naar m'n neef voor een kleine beurt. We gaan dan meteen even bekijken wat de opties zijn voor de krassen op de motorkap en achterklep.

Het stappenplan:
1. wassen (Meguiars NXT generation)
2. kleien (Mothers California Gold)
3. polijsten (Poorboys SSR1) -> vrij zinloos met een non-cutting handpad :sob:
4. voeden (Poorboys Black Hole)
5. sealen & waxen (Poorboys EXP en Nattys Paste)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik kom zelf uit Griendtsveen, een klein plaatsje in de buurt van Venray.
Het weer van de afgelopen week heeft me er weer aan herinnerd waarom ik voor de mx5 ben gegaan :D.
Alleen nog een keer het interieur onder handen nemen en wat spullen voor het cabriodak aanschaffen. Met de nieuwe velgen op komst ben ik dan klaar voor de zomer :cool:
 
Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst met carcleaning bezig was. Reden een auto waar ik geen "band" mee had. Die is eruit en er is een jonge Mazda 2 voor in de plaats gekomen. Het kriebelt weer, reden genoeg om mijn account en "hobby" weer leven in te blazen.
30270833208_5124c314fa_z.jpg