Mijn naam is Roel en sinds oktober 2009 ben ik lid van het CarClean forum.
De reden dat ik lid ben geworden, was dat ik in die tijd een mooie zwarte Mazda MX-5 NB uit 2000 had gekocht. Een auto waar ik graag in gezien wilde worden en die daarom ook de nodige aandacht kreeg qua poetsen/detailing. Ik heb in die tijd een flinke voorraad aan spullen gekocht en gebruikt, waaronder een DAP.
Echter na 4 jaar woon-werk verkeer begon de roest toch vaker de kop op te steken en wilde ik iets anders. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de MX-5 weg te doen en heb er een Opel Corsa bij gekocht, met het idee de Mazda enkel bij goed weer te rijden. Hoewel een prima auto, kon ik mezelf niet motiveren hier dezelfde liefde en energie in te steken als die de MX-5 van mij kreeg.
Weer 5 jaar verder was ik ook de Opel weer beu. Ik had daarbij al 2 jaar niet meer in de MX-5 gereden en daarom vond ik de tijd rijp om beiden van de hand te doen. Daarvoor in de plaats is een rode Mazda 2 gekomen en ik kan je vertellen dat het weer begint te kriebelen. De poetsdoeken zijn weer van zolder gehaald en vandaag was het tijd de nieuwe Mazda eens goed onder handen te nemen. De autogarage had em een "showroom behandeling" gegeven, maar dat was de naam echt niet waard. In alle naden zat nog residu van de wax en het interieur was wel hier en daar behandeld, maar niet goed uitgewreven. Kortom, eerst maar even met APC 1:15 gereinigd en daarna PB Natural Look erop aangebracht. Resultaat; mooie glans en geen plakkend stuur. De buitenkant had wat teer-plekjes, deze met wasbenzine weggehaald, gewassen met Dodo Juice, ramen behandeld met glass-scrub en een rain-repellant en de lak uiteindelijk nog wat meer glans gegeven met een quick detailer.
Er zit helaas wat schade op de auto die ik pas na aankoop heb gezien, maar ook daar ga ik proberen wat aan te (laten) doen. De auto verdiend het gewoon om volledig strak in de lak te zitten. Als dat achter de rug is, dan wordt de klei, DAP en sealant uit de kast gehaald.
Mijn huidige auto:
Mijn vorige auto:
Mijn eersteliefde auto
De reden dat ik lid ben geworden, was dat ik in die tijd een mooie zwarte Mazda MX-5 NB uit 2000 had gekocht. Een auto waar ik graag in gezien wilde worden en die daarom ook de nodige aandacht kreeg qua poetsen/detailing. Ik heb in die tijd een flinke voorraad aan spullen gekocht en gebruikt, waaronder een DAP.
Echter na 4 jaar woon-werk verkeer begon de roest toch vaker de kop op te steken en wilde ik iets anders. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de MX-5 weg te doen en heb er een Opel Corsa bij gekocht, met het idee de Mazda enkel bij goed weer te rijden. Hoewel een prima auto, kon ik mezelf niet motiveren hier dezelfde liefde en energie in te steken als die de MX-5 van mij kreeg.
Weer 5 jaar verder was ik ook de Opel weer beu. Ik had daarbij al 2 jaar niet meer in de MX-5 gereden en daarom vond ik de tijd rijp om beiden van de hand te doen. Daarvoor in de plaats is een rode Mazda 2 gekomen en ik kan je vertellen dat het weer begint te kriebelen. De poetsdoeken zijn weer van zolder gehaald en vandaag was het tijd de nieuwe Mazda eens goed onder handen te nemen. De autogarage had em een "showroom behandeling" gegeven, maar dat was de naam echt niet waard. In alle naden zat nog residu van de wax en het interieur was wel hier en daar behandeld, maar niet goed uitgewreven. Kortom, eerst maar even met APC 1:15 gereinigd en daarna PB Natural Look erop aangebracht. Resultaat; mooie glans en geen plakkend stuur. De buitenkant had wat teer-plekjes, deze met wasbenzine weggehaald, gewassen met Dodo Juice, ramen behandeld met glass-scrub en een rain-repellant en de lak uiteindelijk nog wat meer glans gegeven met een quick detailer.
Er zit helaas wat schade op de auto die ik pas na aankoop heb gezien, maar ook daar ga ik proberen wat aan te (laten) doen. De auto verdiend het gewoon om volledig strak in de lak te zitten. Als dat achter de rug is, dan wordt de klei, DAP en sealant uit de kast gehaald.
Mijn huidige auto:
Mijn vorige auto:
Mijn eerste
Laatst bewerkt: