Ik heb een goedkope lakdiktemeter gekocht die meet in Mil en in mm.
Via de volgende site zet ik de gemeten waarden om van Mil naar Micron.
http://www.unitconversion.org/length/mils-to-microns-conversion.html
Het metertje meet van 0 tot 80 mil, maar geen cijfers na de komma...
Daar het enkel ter indicatie is om er zwakke plaatsen uit te halen hoefde dit niet echt voor mij.
Tussen 80 en 100 Micron is "gevaarlijk", alles erboven zou geen problemen mogen opleveren.
Even een indicatie: 80 Micron = 3,1 Mil
100 Micron = 3,9 Mil
Er staat bij dat er een afwijking kan zijn van 4 Mil, dus eigenlijk vrees ik dat ik er niet veel mee ben. :roll
Nu heb ik net mijn Vw Bora gemeten en ik krijg hele lage waarden.
Daarna heb ik eens de oefen-capot van een Vw Golf II gemeten, 2 gespoten velgen en mijn racefiets die handgespoten is.
Hieronder een opsomming ter vergelijking:
Vw Bora
capot: 1 / 2 / 3
dak: 2 / 3
koffer: 1 / 2
deuren overal: 1 / 2, en dan op 1 bepaald stuk vd rechter voordeur 4 / 5
Capot Golf II: 7 / 8 / 9
Velg 1: gemiddeld 15
Velg 2: gemiddeld 20
Mijn fiets: tussen 15 en 20
Er kan een grote afwijking zijn, maar het is in dezelfde omstandigheden gemeten, dus er is toch wel een groot verschil.
Zowiezo moet er aan de Bora serieus minder lak aanwezig zijn vrees ik.
Maar het lijkt met wel heel weinig: 1 Mil = 25,4 Micron / 3 Mil = 76,2 Micron
Het kan zijn dat die laktemeter gewoon bagger is, en daar hoop ik stiekem op... maar nu durf ik niet meer aan de Bora beginnen. :|
Iemand een idee of enige raad?
Voor een testspot ben ik al bang geworden.
Is het mogelijk denk je ergens langs te gaan om dat te laten uitmeten?
Een paint-detective ga ik thuis niet kunnen verantwoorden. :-"
Via de volgende site zet ik de gemeten waarden om van Mil naar Micron.
http://www.unitconversion.org/length/mils-to-microns-conversion.html
Het metertje meet van 0 tot 80 mil, maar geen cijfers na de komma...
Daar het enkel ter indicatie is om er zwakke plaatsen uit te halen hoefde dit niet echt voor mij.
Tussen 80 en 100 Micron is "gevaarlijk", alles erboven zou geen problemen mogen opleveren.
Even een indicatie: 80 Micron = 3,1 Mil
100 Micron = 3,9 Mil
Er staat bij dat er een afwijking kan zijn van 4 Mil, dus eigenlijk vrees ik dat ik er niet veel mee ben. :roll
Nu heb ik net mijn Vw Bora gemeten en ik krijg hele lage waarden.
Daarna heb ik eens de oefen-capot van een Vw Golf II gemeten, 2 gespoten velgen en mijn racefiets die handgespoten is.
Hieronder een opsomming ter vergelijking:
Vw Bora
capot: 1 / 2 / 3
dak: 2 / 3
koffer: 1 / 2
deuren overal: 1 / 2, en dan op 1 bepaald stuk vd rechter voordeur 4 / 5
Capot Golf II: 7 / 8 / 9
Velg 1: gemiddeld 15
Velg 2: gemiddeld 20
Mijn fiets: tussen 15 en 20
Er kan een grote afwijking zijn, maar het is in dezelfde omstandigheden gemeten, dus er is toch wel een groot verschil.
Zowiezo moet er aan de Bora serieus minder lak aanwezig zijn vrees ik.
Maar het lijkt met wel heel weinig: 1 Mil = 25,4 Micron / 3 Mil = 76,2 Micron
Het kan zijn dat die laktemeter gewoon bagger is, en daar hoop ik stiekem op... maar nu durf ik niet meer aan de Bora beginnen. :|
Iemand een idee of enige raad?
Voor een testspot ben ik al bang geworden.
Is het mogelijk denk je ergens langs te gaan om dat te laten uitmeten?
Een paint-detective ga ik thuis niet kunnen verantwoorden. :-"