• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lak aangetast door boomhars

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
Helaas mijn lak is aangetast door boomhars, ondanks dat er toch een redelijk goede wax (poorboys) onder zat blijkt hars van een boom zich in iets meer dan een week tijd door mijn lak gevreten te zijn.

gisteren eerst geclayed en met finale op een witte pad geprobeerd, dat haalde niks uit, vanmiddag met mezzo op een oranje pad en daarna finale op een wit pad en toen polish and wax van poorboys gebruikt, het is ietsjes beter geworden maar nog steeds is in het zonlicht zichtbaar dat er putjes in zitten.

iemand een idee/oplossing ?
overigens is het enkel op de motorkap, het dak heeft geen probleem, ik heb het vermoeden dus dat de motorkap ooit eens is overgespoten.

5ecpw8.webp

Als het alleen op je motorkap is, dan zou ik niet de boom de schuld geven. Want dan zou het op bijv. je dak ook ingevreten zijn.

Ik wil niet flauw doen, maar zeker dat het van hars is?
Nooit geweten dat dit zo agressief was...

Hars kan wel schade veroorzaken maar als tie in de wax staat kan ik me dit niet na een weekje voorstellen, die van mij staat in de collinite 915 en vreet zich hier niet door heen effe wassen en weg is de hars.

De pitten zitten in de lak en de rest van de auto heeft er geen last van.

Wat me opviel is dat de sinasappel op de motorkap veel minder is dan op de rest van de auto. Het zou dus goed kunnen dat de kap is overgespoten.
Die pitten glanzen ook minder dan de laag die erboven zit, dus het lijkt alsof het door de blanke lak heen is.

Wat Mark me gisteren vertelde is dat de hars er minimaal 2 weken op heeft gezeten. Mark's vrouw moet op haar werk gedeeltelijk onder een boom parkeren, de motor is dan warm, de kap dus ook, en de zon heeft natuurlijk ook zijn werk gedaan.

Overigens zit er wel ff verschil tussen de coli915 en de PB's p&w qua bescherming.

het hars heeft er 1 1/2 a 2 weken opgelegen, ik had niet verwacht dat het zo'n uitwerking zou hebben, en inderdaad de sinasappel is op de motorkap veel minder dan op het dak.

zou ik dit nog met een of andere filler kunnen maskeren ?