• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak BMW - SSR2 - SSR1 -

Heb je een foto van de waskras?

Op de motorkap van mijn auto zit ook een enkele kras, lijkende op een haar. Geen swirls dus, alleen een enkele kras. Zaterdag hebben Tim, Adri en Dennis er naar gekeken en aangegeven dat ze zeer, zeer lastig weg te halen zijn, in ieder geval niet met de DAP, SSR-producten en de bekende pads. De kras is absoluut niet 'door', sterker nog: gewoon zwart, maar viel toevallig op onder een bepaalde lichtinval. Met de Brinkmann kan ik hem ook niet zichtbaar maken
 
Je hebt krassen waarvan je denkt:Die gaat er nooit meer uit en als je bezig bent blijkt het giga mee te vallen maar ook andersom: krassen die heel ondiep lijken maar die heel lastig weg te halen zijn.
Je weet pas of het lukt als je ermee aan de slag gaat.
 
klinkt toch wel raar dat je de swirls er niet uit krijg
rij zelf ook in een bmw ( safire zwart metalic )
en ssr3 met m83 en m80 heeft bij mij wonderen verricht maar is wel een kwestie van geduld van is toch erg harde lak
zoals de meeste hier zeggen
IMG_1166-1.jpg
 
[modedit] quote verwijderd, gaarne niet de hele tekst quoten die direct boven je antwoord staat ;) [/modedit]

Welke machine heb je gebruikt?
 
ik detail elke dag bmw wagens, en met het meguiars solo systeem kan je alle swirls wegkrijgen op de rotary, ik werk na met rotary en zwarte soft buffing finishing pad van meguiars en daarop klein beetje solo cream, erna een goeie wax beetje laten curen en wagen opblinken.
 
Meguiarspro, een rotary is niet voor beginners, de meeste mensen hier zijn beginners en gaan niet meteen met een rotary aan de slag. In dit voorbeeld wordt gewerkt met een DAP500, dat is een D/A machine. En ook niet iedereen wil het bedrag neerleggen wat je voor een so1o kit van Meguiar's moet betalen. Ik heb het zelf ook, en ben er erg tevreden mee, ik finish alleen niet met een zwarte pad en so1o, maar met Final Finish van Menzerna, omdat ik daar nog steeds betere resultaten mee behaal dan finishen met so1o, daarna een goede glaze, zoals Poorboy's blackhole.Bekijk even dit topic voor de resultaten die Dennis en ik behalen met de eerder genoemde combo (Lime prime als glaze): https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=999