• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak BMW - SSR2 - SSR1 -

a1970

Detailing addict
12 jan 2009
46
52
Vandaag geprobeerd om met de SSR 2 & 1 swirls en waskrasje uit de motorkap te halen, eerst geprobeerd met een witte pad met SSR1 na drie hits geen resultaat vervolgens met een Oranje pad met SSR1 ook geen resultaat vervolgens met Oranje pad en SSR2 en je raad het al weer geen resultaat. :bad
Wat kan ik nu het best doen..:confused:
BTW de kleur is zwart
 
Maar er zou toch iets van resultaat moeten zijn. Zag je echt géén verschil voor en na?
Wat bij mij helpt is het oppervlak waarop ik werk klein te houden en redelijk traag met de machine te bewegen, maar ik zou sowieso de SSR 2.5 in huis halen en het daarmee nog eens proberen.
 
-Vanquish- zei:
Maar er zou toch iets van resultaat moeten zijn. Zag je echt géén verschil voor en na?
Wat bij mij helpt is het oppervlak waarop ik werk klein te houden en redelijk traag met de machine te bewegen, maar ik zou sowieso de SSR 2.5 in huis halen en het daarmee nog eens proberen.

Ik heb ook de 2,5 gebruikt, en een rotary.. ik gebruik de machine op de stand tussen 1 en 2 in. Blijf zolang poetsen tot het product "oplost"en dan uitpoetsen.
 
a1970 zei:
Ik heb ook de 2,5 gebruikt, en een rotary.. ik gebruik de machine op de stand tussen 1 en 2 in. Blijf zolang poetsen tot het product "oplost"en dan uitpoetsen.

De krassen zijn niet diep als ik het natte vinger truckje gebruik van tim nat maken en dan opdrogen blijkt dat de krassen gewoon waskrassen zijn. en niet door de lak heen.
 
SSR1 op een oranje LC gebruiken lijkt me geen ideale combinatie. Als de SSR1 op wit niets uithaalt zou ik eerder grijpen naar SSR2.5 op een witte. Ik weet niet welke rotary je hebt maar stand 1 of 2 op een rotary is normaal gesproken veel te laag om correctiewerk mee uit te voeren.
 
Misschien dus even handig om erbij te vermelden van welke rotary je gebruik hebt gemaakt!
 
Xizer zei:
Misschien dus even handig om erbij te vermelden van welke rotary je gebruik hebt gemaakt!

Ik gebruikt een Rupes, 1100 w. Tussen de 700/1700 tpm, ik heb hem gebruikt om stand tussen 1 en 2 in in vergelijk met de DAP welke ik afgelopne zaterdag in actie heb gezien door Dennis lijkt me dit toch maximaal aantal toeren.
De pads waren superschoon.
Fotos is lastig regent hier volop en in de garage krijg ik niet voldoende licht maar het zijn swirls en waskrassen.
 
Oranje op een rotary vind ik persoonlijk aan de heftige kant 8o Is het niet zo dat je er krasjes bij maakt in plaats van ze te verwijderen?
Een BMW heeft harde lak, dat vergt vaak aanpassingen in je denk en werkwijze, je wilt zwaarder gaan omdat het niet lukt, maar als je goed gaat kijken zul je zien dat je de eerder aanwezige krasjes er wel uit haalt, maar ook juist weer nieuwe krasjes er voor terug krijgt, juist omdat de lak zo hard is. Zoals ik al zei, SSR 2.5 én een oranje cuttingpad vind ik echt grof.
Wat Dennis en ik vaak doen (moet je wel de spullen hebben natuurlijk), een wollen pad op de rotary en in ons geval Meguiar's So1o (pad is ook van So1o), dit verwijderd wel vaak de krasjes, maar je krijgt er minimale hologrammen voor terug, nabehandelen met een lichter product en pad (in ons geval Menzerna final finish met een zwarte pad) en dan is 90% gecorrigeerd.
 
Is de stand niet te laag..? ik weet niet met hoeveel toeren dit overeenkomt ,maar aangezien hij begint bij 700 ,kan het toch niet zo hoog zijn.
Die oranje pads zijn inderdaad zeer ruw ,ik zou toch eens opnieuw proberen met de SSR 2 en een witte pad ,maar het toerental iets omhoog halen.
 
Wat mij ineens te binnen schiet... probeer eens te achterhalen of deze BMW heel toevallig geen keramische lak heeft.... dat is kneiterhard en je moet daar mee oppassen en je werkwijze daarop aanpassen.
 
a1970 zei:
De krassen zijn niet diep als ik het natte vinger truckje gebruik van tim nat maken en dan opdrogen blijkt dat de krassen gewoon waskrassen zijn. en niet door de lak heen.


Natte vinger truckje????
Daar heb ik nog nooit van gehoord! Hoe werkt dit truckje?
 
stimpy68 zei:
Wat mij ineens te binnen schiet... probeer eens te achterhalen of deze BMW heel toevallig geen keramische lak heeft.... dat is kneiterhard en je moet daar mee oppassen en je werkwijze daarop aanpassen.

Uh, het is zwart metalic, hoe zou ik er achter kunnen komen.?
 
Marcel E46 zei:
Natte vinger truckje????
Daar heb ik nog nooit van gehoord! Hoe werkt dit truckje?

Afgelopen zaterdag deed tim z'n vinger nat op de kras en als het gelijk wit uitslaat is de kras er niet door..
 
Probeer hem eens te werken op 1200-1300 ongeveer ,en niet super snel bewegen. Houd het wel onder controle en let op dat het niet te warm wordt.
 
a1970 zei:
Uh, het is zwart metalic, hoe zou ik er achter kunnen komen.?
Kleurcode opzoeken op het typeplaatje en BMW even bellen ;)
Bij mercedes staat er een C in de kleurcode, dus makkelijk te herkennen, bij BMW volgens mij niet.