• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak breekt af/scheurtjes.

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Hey allen,

Vanochtend weer mijn auto opnieuw in de wax gezet en ik merk dat bij elk poetsbeurt het lak begint te scheuren (of ik zie ze gewoon vaker verschijnen:weary_face:). Over heel de auto heb ik ongeveer 10+ plekjes van 1 á 2cm groot.

Het gaat om het volgende:

IMG_20190406_215823.jpg IMG_20190406_215857.jpg IMG_20190406_215903.jpg

Is dit nog te herstellen?
 
Ik zie geen echte scheuren, wel craquelé effect, en zo te zien lijkt dat in de blanke lak te zitten. Ik ben bang dat dit alleen op te lossen is door de totale blanke lak weg te schuren/polijsten en opnieuw te spuiten.
 
  • Leuk
Reactions: Gunlock
Dit komt waarschijnlijk van vogel uitwerpselen. Herstellen is lastig. Polijsten kan het ietsjes minder zichtbaar maken en er zijn verhalen dat dit met een heatgun is te doen. Daar ben ik absoluut niet bekend mee. Je kunt wel meer voorkomen door de vogel shit snel te verwijderen als dit op je auto komt. Beetje PBW BSR in je auto met een doekje :)
 
  • Leuk
Reactions: Gunlock
Kan ingebrande vogelpoep zijn, maar ik heb het ook al vaker gezien bij auto's van 10-15 jaar oud, waar geleidelijk een heel oppervlak zo wordt (niet alleen liggende, maar ook verticale delen), dus kan ook in de lak zitten, alleen komt het dan pas na meer dan 10 jaar boven.
 
Dank voor al jullie reacties! Aan de hand van de eerste foto denk ik ook dat het dan door vogelpoep komt. Wel raar want ik had hem vorige week nog gewassen en ik weet zeker dat dat er toen niet op zat. Misschien zijn de schoonmaakspullen te sterk?

Heb alleen een autoshampoo gebruikt van Sonax (oranje kleur) en Turtle Wax Hard Wax.

Het is ook al een auto van 18 jaar oud dus ik moet er denk ik niet teveel tijd aan besteden :pensive: