• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak van velgen na behandeling met velgenreiniger

Dsrt

Detailing rookie
4 mei 2010
22
0
Beste poetsfanaten,

vandaag bezig geweest met het schoonmaken van een set Lichtmetalen wielen.
Als volgend te werk gegaan:

- Velgen afgespoten met water
- Velgen ingespoten met Spray And Rinse Wheel Cleaner van Poorboys
- Minuutje laten inwerken
- Velg gewassen met Meguiars Washmitt en Wheelbrush
- Velg afgespoten met water

Na dit stappenplan was onderstaand het resultaat.
Ik kon m'n ogen niet geloven, de velg was helemaal schoon, maar de lak is er ook zo goed als vanaf en de velg is dus helemaal dof!
Iemand een idee hoe dit mogelijk is en hoe ik dit het beste kan oplossen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Deze velgenreiniger is op basis van zuur en verdunnen is aanbevolen. Niet verdunt ?

Edit: Gebruiksaanwijzing om herhaling te voorkomen :

Spray & Rinse is een professioneel, op basis van zuren, samengesteld product waarmee je snel en gemakkelijk remstof en wegdekvervuiling van bijna alle velgen kunt verwijderen. Gewoon op een koude, natte velg sprayen. Enkele minuten laten intrekken en daarna met een gelijkmatige stroom water verwijderen. Bukken, poetsen en ook borstelen is niet nodig! Dit product kan worden gebruikt op blanke, geverfde, chromen en zelfs plastic wieldoppen. Echter NIET op onbehandelde velgen zonder vooraf te testen op vlekken en verdunning. Ook het gebruik op Hot Wheels wordt afgeraden. Voor het onderhoud van je velgen kan je Spray & Rinse verdunnen tot 50% of 1:1 voor het snel en gemakkelijk schoon maken of sealen van je goed verzorgde velgen. Het gebruik van beschermende kleding, handschoenen en een veiligheidsbril is aan te raden

Dsrt;326383 zei:
- Velgen ingespoten met Spray And Rinse Wheel Cleaner van Poorboys
Iemand een idee hoe dit mogelijk is en hoe ik dit het beste kan oplossen?

mogelijk zit hier de fout : "VELGEN ingespoten..........ik denk dan dat je ALLE velgen hebt ingespoten MAAR je kan er natuurlijk maar 1tje 1 minuut laten inwerken.....:weetniet
die andere 3 hebben dan toch zeker langer dan 1 minuut gekregen....

Is de 1e velg ook zo als de andere 3 ?

oplossing : opnieuw poetsen en een "testspot" zoals bij lak..........met polijstmiddel en handpad of cone ?

Begin met bvb prof. polish en als dit niet helpt mezzo....of de polijstmiddelen die jij hebt

Je vraagt hoe je dit op kunt lossen. Ik ben bang van niet:( Als lak/coating zo is aangetast is opnieuw coaten of spuiten de enige oplossing. Ik vind het overigens wel vreemd, heb al 2 flessen Spray&Rinse op diverse velgen gebruikt en heb dit nog nooit gezien.

Heb Spray and Rinse lichtjes verdunt (1:1).
Alle vier de velgen zien er nagenoeg hetzelfde uit.
Ik heb al veel velgen behandeld met Spray and Rinse en ben altijd tevreden over het resultaat geweest. Nog nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik wel het gevoel dat deze velgen ooit zijn overgespoten. De velgen hebben namelijk nooit glad aangevoeld. Wellicht dat daar ook de oorzaak kan liggen (slecht spuitwerk).

Die kans is zeker aanwezig, dat er een laklaag op zit die er later op is gespoten en van slechte kwaliteit is.

Behandel (stiekem) de velg van 1 van je buren met een identieke combinatie...........als er niks aan de hand is dan ligt het idd aan de herspoten velg met minder goede lak.....:-"

Oei , met die nieuwe koning mag er al niet meer gelachen worden ........

Het ligt in 99% van de gevallen aan de gebruiker , de produkten zijn uitvoerig getest , dus daar zal het probleem niet liggen :-d

rare/ geen humor heeft deze belg....

at ts ,

Als de auto bij een handelaar in bezit is geweest is de kans aanwezig dat er een lak als motip op de velg gespoten is zonder blanke lak eroverheen. Geeft ze namelijk sneller een 'mooi' resultaat maar dus niet voor op de langere termijn.

Ik kan me slecht voor stellen dat een degelijke laklaag zo zou reageren.

Heb zelf Spray&Rinse ook gebruikt. Prima product. Heb het eens op wieldoppen verneveld, niks aan de hand behalve één dop. Daar verdween de kleur van, geen blanke lak bleek nadien.

Ik laat het wel eens minuten lang op de velgen zitten voor dat ik met de borstel aan de slag ga(1:1), en nog geen problemen gehad.

In sommige situaties kan het dus een risico product zijn? Af en toe doe ik wel eens een auto van iemand die ik niet persoonlijk ken en zijn/haar auto ook niet,laat staan de velgen....
Moet er niet aan denken dat het mis gaat bij een velgen reiniger... Zuur blijft zuur en op het oog nette mooie velgen? Het resultaat kan dus en te zien op de fotos van ts ernstig lastig zijn.

Hoe kan je dit voorkomen? Niet! Je kan het risico verlagen door veilig te werken,testspot op het velgbed of een erg goede intake te doen. (doe ik).

Wel stof om over na te denken,ook voor mijzelf! Iedereen zou goed in zijn oren moeten knopen dat een auto van een ander NIET jou auto is en wel eens naar uit kan pakken.

Zo zijn er nog meer dan genoeg voorbeelden waar het fout kan gaan.

Just my 2 cents

Velgenreinigers met zo'n gebruiksaanwijzing lijken me héél straf, té straf om op je eigen wagen te gebruiken. Dit zijnprodukten voor handelaars en pseudopoetsers die snel snel een verwaarloosde auto verkoopklaar willen krijgen.

Ik vond het grapje van GSM wel goed :p

Volgens mij zijn die velgen gewoon slecht gespoten? Zat er wel een blanke laklaag op?
Anders kan dat gewoon niet zo'n resultaat geven.

Weet uit ervanring dat Spray&Rinse aardig zuur is, heb ooit bij mijn oude auto (golf 5) een keer de originele velgen mee schoongemaakt 1;1 en de naafkappen waren dof en het zilver van de kappen begonnen los te laten. Sinds dien nooit meer dat spul voor mij, ben over gestapt op Bilberry wheel cleaner nergens meer last van.

Maar Dasty is dan ook geen velgenreiniger... Dit wel...8-())

Ik zou "not amused" zijn wanneer ik een (relatief kostbaar) product gebruik waarvoor het bedoeld is, op de manier waarop het hoort, en hierna mijn velgen er zo zouden uitzien...