• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lakschade door auto poetsbedrijf?

Cuore

Detailing rookie
9 jul 2021
3
2
Beste kenners,
Screenshot_20210804-195341.png
DSC_0013.JPG
DSC_0873.JPG

Ik heb mijn auto bij een poetsbedrijf achter gelaten en het duurste pakket genomen.

Al snel kwam ik deze plekken tegen.

Weten jullie wat dit is en hoe het veroorzaakt is en nog het belangrijkste: hoe te herstellen?
 
Welkom op het forum!

Ik blijf me verbazen hoeveel auto poets bedrijfjes, zo hun werk afleveren zeg.:eek:

Zo te zien zijn erg sterke schoonmaakmiddelen gebruikt. En deze niet optijd afgespoeld.
Je zou die vlekken kunnen proberen weg te polijsten. Bijvoorbeeld met Monello Mezzo op een oranje Monello handpad.

Maar wat dacht je ervan, om eerst terug te gaan. Hun leveren dit werk zo af...
 
  • Leuk
Reactions: Farson
Heb geen vertrouwen in het bedrijf meer.

Daarnaast wilt hij geen schuld erkennen.

Rest mij dan nog aankloppen bij de geschillencommisie.

Zelf denk ik aan overspuiten maar daar zal wel een flink kostenplaatje aanhangen?
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR
Zou het eerst eens proberen om het te verwijderen met iets uit de shop in plaats van overspuiten.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Drama weer dit....vooral het niet thuis geven....sta gewoon voor de dienst die je levert.

De handpad met polish is een prima voorstel; hopelijk biedt het een uitkomst. Op de buitenzijde lijkt het wel heftiger dus wellicht dat je daar nog machinaal wat eer kunt herstellen.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek en RoyR
De binnenkant van de achterklep lijkt me zonder blanke lak (want deze is mat). Wellicht dat het daarom zo is ingetrokken. Het is in ieder geval met serieus spul behandeld... succes!

Als je rechtsbijstand hebt zou ik die ook op zeker even raadplegen.
 
1) Het bedrijf de kans geven om het op te lossen.
2) Zelf aan de gang gaan. (Paint Cleaner of opschalen naar polijstmiddel, inderdaad rekening houden met een lak zónder blanke lak)
3) Laten herstellen.

Stap 1 ben je al voorbij, dus je kan met stap 2 beginnen. ;) Bijv. de genoemde Monello - Mezzo (medium polijstmiddel) en Monello - Easy Detailing Handpad Orange. (Medium handpad) Dit kan je afnemen met bijv. een Monello - Peluche Verde.
 
Ik zou vooral aan de binnenkant erg voorzichtig te werk gaan en hier zeker niet polijsten, of met een grof middel aan de slag gaan.
Aan de binnenkant is vaak maar 1 laagje lak en weinig vernis. Voor mij lijkt het dat de lak beschadigd is aan de binnenzijde... Als je wilt proberen, doe dit eerst aan de lak op de buitenzijde.
 
Als de donder de geschillen commissie inschakelen!!

wellicht ben je niet de eerste, maar hopelijk wel de laatste die zo’n prutswerk geleverd krijgt!