• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakverzegeling...maar welke??

er zijn meerdere mensen hier geweest die vroegen om een winterbeurt

waarop ik dacht een combi van ex-p en dan collinite 845 gewoon met een goede ondergrond (auto is goed gepolijst geweet door iemand die ook hier komt) (uiteraard zal ik hem wasen / kleien) wel een maandje of 7 zou moeten beschermen

of 2 lagen collinite? dat doet toch ook wel een maandje of 7/8?? met evenueel een laagje natty's red moet toch wel bijna een jaar bescherming bieden?

of kan ik beter kijken voor een ECHTE sealant i p v aanklooien met 845?
 
oke,

maar tim, 2 lagen collinite 845, hoelang houdt dat ongeveer (weet dat het moeilijk schatten is)

toch wel een maand of 6?
 
Het is afhankelijk van veel factoren:

- Hoeveel rijd je
- Waar staat je auto (binnen, buiten, onder bomen, langs het spoor, bij de kust etc.)
- Hoe was je je auto (type shampoo, hoeveelheid shampoo)
- Hoe vaak was je je auto

Etc. etc.

Een maand of 6 is in ideale omstandigheden prima haalbaar.

Gisteren hier weer een Waxoyl auto, die was 3 maanden geleden behandeld en daar zat nu 0.0 meer op. Eerder ook al gehad met een Protech en Flon auto.

Kijk anders ook een naar de sealant van Car Lack:

https://www.Carclean.com/product/Car-Lack68/Nano_Systematic_Care_300ml_CARW3_101406
https://www.Carclean.com/product/Car-Lack68/Nano_Systematic_Care_500ml_CLSC500_-3H5_101407
 
dat is toch een al in one?
is die geschikt voor hadmatig gebruik? of machinaal? (rotary of excenter)

en die carlack, is dus, zoals ik begrijp, ZEER duurzaam?

en dat waxoyl e.d. gewoon verkoop dingen zijn, dat geloof ik (buurvrouw heeft gister waxoyl gedaan... lijkt wel alsof hij in de turtle wax staat, om over de hologrammen maar te zwijgen)
 
Daar is zoals Tim al zij geen getal op te plakken omdat het gewoon van zoveel omstandigheden afhangt.

Ik dacht idd ook dat de Carlack een AIO is ,zowiezo geschikt voor machinaal als handmatig.

Vorig jaar had ik 2 lagen Colli 915 eropzitten en die hebben er toch goed 4-5 maanden opgezeten ,wel bijzeggen dat ik na een maand of 3 ,één nieuw laagje heb gezet.
Vooral het zout vreet in op je waxlaag ,en ik waste 1 keer in de 2 weken. Was (ben) zeer tevreden van de Collinite.
 
hmm dan maar mischien lekker overdrijven, en doen:
1 laag carlack
2 lagen collinite
1 laag natty's

915 i trouwens de marque du elegance, de concourse wax van collinite, 5 maanden vind ik dan wel veel
 
Topic al gelezen dat het aanbrengen van al die lagen op elkaar geen
snars helpt?

Twee keer dun aanbrengen is voldoende.
(tweede keer is dan alleen bedoeld om de gemiste stukjes wel te raken)

Sealant toppen met wax is ook zelfde liedje helaas.
 
poetsertje zei:
Topic al gelezen dat het aanbrengen van al die lagen op elkaar geen
snars helpt?

Twee keer dun aanbrengen is voldoende.
(tweede keer is dan alleen bedoeld om de gemiste stukjes wel te raken)

Sealant toppen met wax is ook zelfde liedje helaas.

Die heb ik wel gelezen, maar dacht dat het over meer waxlagen ging :-/
Nu ben ik newbe op dit gebied, maar ik begrijp dat eerst PB white diamond, dan PB EXP en als laatste natty's of collinite 915 geen nut heeft? Je kan na de cleaning gelijk de wax doen?
Volgens mij begrijp ik dat verkeerd uit jouw verhaal........:s

Wie kan duidelijkheid verschaffen? Ik zal de topic over de lagen morgen nog maar een keer gaan lezen!
 
als je 2 lagen hebt, zou je toch denken dat je meer bescherming hebt..

achja, ik blijf toch toppen, ik heb er een goed gevoel bij
 
Het is vooral een probleem met producten die 'solvent heavy' zijn. De stoffen in het product ,die het verwerkbaar maken ,kunnen ook je vorige lagen aantasten ,mits niet volledig uitgekuurd.
Er wordt ook vaak geadviseerd om 24 uren tussen lagen te laten ,omwille van die reden.
(Zo dacht ik toch dat het was)

Vooral bij Collinite kan je je best aan een dag of 2 houden. Als je na een paar uur al een nieuwe laag aanbrengt verwijder je deels de eerste.

De white diamond / ex-P combinatie is geen probleem ,laat wel een paar uur tussen de ex-p en de natty's.
 
hoi jack

je hebt nu wel iets los gemaakt op met dit onderwerp :|~*
maar als zovelen voor mij al gezegd hebben,en je was zelf al een verwend poetser,lekker zelf aan de slag,zelf bepalen hoe en wanneer,onzin met water afspoelen,hoort eigenlijk hier niet thuis :o)
 
Ik snap het probleem niet zo hoor:weetniet een keertje in de maand met de dap en rode kompressor pad en 845 over je auto knallen is 5 minuten werk.
 
omdat er ook mensen zijn die hun auto laten doen:-"
en vragen om een LANGDURIGE bescherming

en waxen doe ik graag met de hand:-"
 
B.K. zei:
Het is vooral een probleem met producten die 'solvent heavy' zijn. De stoffen in het product ,die het verwerkbaar maken ,kunnen ook je vorige lagen aantasten ,mits niet volledig uitgekuurd.
Er wordt ook vaak geadviseerd om 24 uren tussen lagen te laten ,omwille van die reden.
(Zo dacht ik toch dat het was)

Vooral bij Collinite kan je je best aan een dag of 2 houden. Als je na een paar uur al een nieuwe laag aanbrengt verwijder je deels de eerste.

De white diamond / ex-P combinatie is geen probleem ,laat wel een paar uur tussen de ex-p en de natty's.

Ik haak ff in;

Dus als ik het goed begrijp, heeft het weinig zin om bijvoorbeeld een White Diamond => EX-P => Collinite 845 te doen, omdat de zgn. "solvents" van de 845 de voorgaande stappen aantasten/weghalen?
 
Indien je er voldoende tijd tussen laat om de lagen goed te laten 'zetten' kan het geen kwaad. Laat gewoon voldoende tijd tussen de Ex-P en 845. Dan heb je geen probleem.

2 Lagen zetten ,een half uur na elkaar gaat weinig zin hebben ,behalve dan dat je zeker eventuele gemiste plekken wel hebt. Dan zou je eindigen met 1.4 lagen zogezegd.

Je moet het niet zien als volledig verwijderd ,maar een deeltje van je vorige laag.
 
Is er iets van een richtlijn hoelang de EX-P zou moeten "ademen" alvorens er een laagje Natty's of Collinite 845 overheen zou kunnen?

Ik las op de fles van de EX-P: "contains petroleum destillates"

Tast dit een eventuele glaze niet aan?

Of heeft dat meer betrekking op het "uit ademen" dat nodig is voor het aanbrengen van een eventueel ander product er overheen?
 
Nooit problemen gehad met Ex-P ,behalve dat als je hem te dik aanbrengt ,hij echt vervelend wordt om af te nemen.

Geen richtlijnen ,laat er gewoon een uurtje of 3-4 tussen.
 
B.K. zei:
Geen richtlijnen ,laat er gewoon een uurtje of 3-4 tussen.

Da's alvast een mooie richtlijn. Maak je vooral niet al te veel zorgen m.b.t. curen enz.
Ik heb ELK middel dat ik gebruik bewust minstens 24 uren op de lak laten staan.
Gewoon om te zien wat er dan gaat gebeuren. Dus ik zet het op en laat het gewoon 24 uren zitten. Er zijn 2 middelen die er echt lastig vanaf komen dan.

1) Collinite Marque d'elegance
2) Collinite Insulator

Alle seals die ik tot nu toe gebruikt heb komen er na 24 uur curen nog steeds even gemakkelijk af. Laatst heb ik nog twee velgen in de EXP gezet en dit 24 uren laten zitten. Uitpoetsen gaat prima, alleen een beetje stoffiger.

Omdat ik ook een beetje een neiging heb tot meerdere lagen, houd ik voor mezelf tegenwoordig gewoon een hele week aan voordat ik er een nieuwe laag overheen zet.

Overigens wijst het er voorlopig op dat 2 lagen werken, meer lagen is zeer, zeer discutabel. Ga je voor meerdere lagen. Lekker lang laten uitharden, dan sta je in elk geval niet voor niets te buffen.