• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakverzegeling...maar welke??

JAGR

Detailing addict
5 mrt 2009
82
52
Beste mensen graag jullie advies.
Ben een fanatieke detailer en streef altijd naar de ultieme finish. Daarom wil ik mijn autotje professioneel laten polijsten en de lak laten verzegelen.
Uit mijn online onderzoek blijkt dat deze bedrijven ieder een ander merk gebruiken om te verzegelen. Ik kom namen tegen als Protech, Diamondbrite, Swisstec (is dit onderdeel van Swissvax??), etc. Maar welke is de juiste keuze??
Hoop dat jullie me wat inzicht kunnen geven..
 
Welkom op het forum! Ik zou het lekker zelf doen en dan bv de Bilthamber Autobalm, Collinite Insulator of de Chemical Guys Jetseal109 te gebruiken. In een mum van tijd is de auto gedaan, dat moet toch wel 3x per kunnen?
 
Welkom!

De ultieme finish en lakverzegeling gaan niet echt samen :D
Lakverzegeling zijn de meesten hier van ons geen liefhebber van, aangezien het vaak een marketing iets is.
Tevens kun je een aantal zaken niet meer doen als de lakverzegeling er op zit:

- Kleien
- Cleanen
- Waxen met een cleaner in zich. Je moet dus altijd een pure wax gebruiken

Kortom, het detailen is eigenlijk verleden tijd. Na een lakverzegeling is het alleen wassen en waxen, meer niet....
 
Ik ben het met Stimpy eens. Het is vaak een marketing iets en het resultaat is het gewoonweg niet.

Heb de afgelopen tijd een aantal auto's gehad welke een Waxoyl en Protech behandeling hadden. De Waxoyl auto was echt 2 maanden geleden gedaan en er zat niets meer op. Daarnaast was hij volledig gepolijst en inderdaad onder de swirls. Dit is door een bedrijf gedaan welke al jaren bestaat en geeft 18 maanden garantie op de Waxoyl bij gebruikt en 3 jaar op nieuwe auto's.

Ook de Protech was zeer slecht. Ik weet niet precies hoe lang dit erop zat, maar het was er gewoonweg niet meer.

Het is natuurlijk een keus aan je zelf wat je gaat doen.
 
Geweldig bedankt voor het respons!
Het klinkt idd ook te mooi om waar te zijn, lakverzegeling erover en dan de komende jaren alleen met water wassen...:confused:
En idd ook wel vervelend dat je daarna niet zelf meer kunt kleien, waxen e.d.

Dan heb ik dus aan een polijstbeurtje voldoende. Iemand nog een goed adres waar ik dit kan laten doen?? De afstand is geen probleem als 't maar goed gedaan wordt. Wil nl. niet heel m'n auto onder de swirls zoals Gerbrand verteld....:no
 
Dibbuz zei:
Welkom op het forum! Ik zou het lekker zelf doen en dan bv de Bilthamber Autobalm, Collinite Insulator of de Chemical Guys Jetseal109 te gebruiken. In een mum van tijd is de auto gedaan, dat moet toch wel 3x per kunnen?

Vergeet jij niet de EX-P van Poorboy's? Pannenkoek. :D
 
Dit forum is primair bedoeld om zelf zaken te doen en niet om detailingdiensten aan te vragen. Waarom probeer je het niet zelf?
 
stimpy68 zei:
Dit forum is primair bedoeld om zelf zaken te doen en niet om detailingdiensten aan te vragen. Waarom probeer je het niet zelf?

Ben bang dat ik meer schade aanricht dan goed doe....
 
Zoals mijn gewaardeerde voorganger als zegt ;) : dan zou je echt de eerste zijn.
Wanneer je gebruik maakt van een D/A machine zoals de DAP500 dan is het vrijwel uitgesloten dat je schade aanricht, tenzij je hele rare dingen gaat doen 8o
 
Naar mijn mening : NIET verzegelen ! Gewoon van tijd tot tijd goed prepareren en waxen, is meer moeite , maar loont zich op den duur ! Welke wax daarvoor wordt gebruikt is afhankelijk van kleur, waar de auto vandaan komt enz,enz. en wat men natuurlijk lekker vindt om mee te werken.
 
stimpy68 zei:
Zoals mijn gewaardeerde voorganger als zegt ;) : dan zou je echt de eerste zijn.
Wanneer je gebruik maakt van een D/A machine zoals de DAP500 dan is het vrijwel uitgesloten dat je schade aanricht, tenzij je hele rare dingen gaat doen 8o

Aha, helder.
Plan van aanpak is dan om me eens te gaan verdiepen in het gebruik van de DAP500, zal me 's gaan inlezen hier.
Had zo'n soort apparaat al langer op m'n verlanglijstje staan want het handmatig cleanen en polishen is toch wel erg intensief ;)

Iedereen super bedankt voor de info!
 
Zelf werken met de DAP500 is voordeliger dan een Lakvergezeling (die vaak niet eens werken en na 2 maanden alweer foetsie zijn). Protech blijft nog het langst zitten, glanst wel, maar ook daar hecht vuiligheid na verloop van tijd gewoon op. Swirls en krasjes houd je er ook niet mee tegen. De DAP500 is een prima apparaat waarmee je foolproof mee aan de slag kunt!
 
Tim zei:
Protech blijft nog het langst zitten, glanst wel, maar ook daar hecht vuiligheid na verloop van tijd gewoon op. Swirls en krasjes houd je er ook niet mee tegen.

Is me bekent, de vorige eigenaar heeft er een x-aantal jaren geleden zo'n ProTech behandeling laten doen.

Vind 't eerlijk gezegd ook moeilijk om m'n auto aan zo'n bedrijf toe te vertrouwen, doe 't liever zelf. Heb ik meer zicht op de kwaliteit van het werk :grinning:
Om niet offtopic te gaan zal ik m'n vragen over de DAP bewaren voor de desbetreffende topic's...;)
 
Is makkelijker en leuker dan je denkt, en de resultaten zijn in de meeste gevallen beter dan een 'haastklus' bij een zogenaamd poetsbedrijf.

Gewoon beginnen, en koop wat makkelijke en 'foolproof' producten zoals de dap500 met een aantal pads en Poorboys polijstmiddel en voedende middelen (glaze). Afmaken met een echte wax, en genieten maar :heart_eyes:

Echt, het is veel makkelijker dan je denkt. De tijd die je nu al hebt besteed aan het typen en nadenken over poetsen, had je makkelijk twee auto´s volledig kunnen detailen...:grinning:
 
@ Tinus
Ben het helemaal met je eens, gemakkelijker, leuker en 't wordt geen haastklus!
Heb dan ook besloten om niet te laten verzegelen (mocht dat nog niet duidelijk zijn uit mijn eerdere posts).

Wat ik al heb:
- Meg's Clay
- Meg's ScratchX
- Meg's Step1 Cleaner
- M7
- Meg's NXT wax

Het boodschappenlijstje tot nu toe is als volgt:
- DAP500
- 2 LC 5.5" White
- 1 LC 5.5" Green Light
- 1 LC 5.5" Black
- SSR1 (en mss ook nog 2.5?)
- Natty's Blue óf M16 óf Collinite #476S (zwarte Ford)
- 3M tape
 
inderdaad nog ssr2,5 erbij nemen, de 1 is echt om af te werken na het 'redelijk' polijsten