• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lang parkeren Schiphol. Autohoes?

benpoepen

Detailing addict
8 jan 2014
28
50
We gaan een tijdje op vakantie en gaan onze auto parkeren op p3 Schiphol voor een paar weken. Deze is niet overdekt en zo. Is het vreemd om dan een hoes om onze auto te leggen? Anders is het me toch smerig bij terugkomst... Of zal dat als een magneet voor autodieven dienen?
 
Autodieven heb je daar niet, het is goed beveiligd, ik heb daar regelmatig gestaan, het zal wel één unicum zíjn, ik heb er nog nooit een auto met een hoes zien staan
 
Nou, ik dacht er zelf vroeger ook niet zo bij na hoor. Maar de afgelopen paar keren was mij auto onder de viezigheid. 1 vogel met diarree, en je bent verzekerd van een mooie ingebrande vlek na een paar weken vakantie. Dus als je erover nadenkt is het juist vreemd dat het niet gedaan wordt. Zeker door mensen op dit forum.
 
Een autohoes zou ik niet doen. De wind heeft daar op die terreinen vrij spel. Grote kans dat de hoes op bepaalde plekken gaat klapperen, en dat veroorzaakt veel lakschade. (en ik spreek uit ervaring:sob:

Is er niet iemand die je naar schiphol kan brengen, of ga anders met de trein?
 
Er staan niet voor niets vrijwel geen auto's die een hoes dragen. Het parkeerterrein is een grote open vlakte waar de wind vrij spel heeft. Het los schieten van de hoes met gevolg klapperen wil je de auto zeker niet aan doen. Ik zou het je dan ook absoluut ontraden. Zorg dat je auto nog een goede laag heeft, zodat vuil ( en vogelpoep) niet echt in kunnen trekken. Dat scheelt al zeker een ochtend extra schoonmaken. Een ander alternatief is even zoeken op internet voor parkeermogelijkheden in de directe omgeving van de luchthaven, die aanzienlijk goedkoper werken en er vaak ook voor zorgen dat je op de luchthaven komt. Ook al moet je zelf nog voor het taxivervoer heen en weer naar Schiphol zorgen, dan blijft deze optie nog steeds aanzienlijk goedkoper dan gebruik maken van de parkeergelegenheden op Schiphol.
Veel succes met het vinden van een oplossing en .... uiteraard een prettige vakantie toegewenst.
Jan
 
Ik weet niet op welke parkeerplaats je van plan bent te gaan staan? Ik ben net terug van vakantie en heb eens gezocht naar de mogelijkheden. Er zijn diverse mogelijkheden waar je auto veilig, overdekt en relatief goedkoop kan parkeren (incl shuttle service). Wil je meer info PM me maar.
 
Inderdaad zo doen wij het ook altijd, ;parkeer nooit bij luchthaven zelf altijd bij zelfstandige met overdekte stalling voor concurrerende prijs. Zitten vaak in directe omgeving(3 minuten-10 minuten met shuttle bus).
 
De wind is inderdaad nog wel iets ja... hmm..

maar we hebben gereserveerd bij Schiphol smart parking. Deze is qua prijs goedkoper dan al die andere parking services. En wat handiger denken we. (de bussen van de P3-parkeren zal om de 10 minuten moeten rijden, met 5-10 minuten reistijd).

Laatste keer dat we zo'n parking service namen, moesten we een half uur wachten voordat de busje kwam opdagen, om nog eens 15 minuten over te doen om in schiphol te zijn.
De vorige keer zag ik aan de historie van mijn boordcomputer dat ze iets te gezellig met het gaspedaal waren omgegaan.
Dus dat doen we voorlopig niet meer.
 
Heb laatst lang geparkeerd op P1/P2, ze hebben een upgrade namelijk van P3 naar P1/P2, kost wat meer maar je staat overdekt en een paar minuten vanaf de terminal. Ik vond het perfect. Ook in het verleden geparkeer met shuttle service bij roelofarendsveen, was op zich wel okay, alleen vind ik het gedoe met dat pendel busje niet echt wat. Brengen naar Schiphol geen probleem, maar weer ophalen is een gedoe vind ik.
Volgende keer kies ik weer voor upgrade naar P1/P2.
 
Die luchthavens en het parkeren er rondom heen, is zowat overal hetzelfde verdriet, lijkt me: pokkeduur, weinig kwaliteit.

Toen we in de paasvakantie naar Barcelona gingen voor vijf dagen, dan had ik gereserveerd in het Carhotel in Brussel/Zaventem. Overdekte, met valetservice, busje naar en van de terminal.

Jup... bij de terugkeer stond mijn auto (die daags voor vertrek gewassen was) vol met aangedroogde stofdruppels. En dat terwijl het in de vierentwintig uur voordien niet geregend had... Nogal een lekke parking, lijkt me.

Het busje naar de luchthaven viel nog mee (op enkele defecte veiligheidsgordels na), maar de chauffeur die ons afhaalde en terugbracht naar de parking... Was je niet luchtziek geworden, dan kotste je daar hart en ziel op de vloer van het busje uit... DIe dat dacht waarschijnlijk dat zijn 'ronde-tijden' getimed werden.
 
Bijna 2 jaar later... maar wel intressant om te weten.

Ik heb in de nieuwe parkeergarage gestaan ongeveer een maand geleden. Koste voor 18dagen slechts €15,- meer.
Was voor mij toen de meerprijs waard...

Maar kreeg tijdens mijn verblijf elders een mail waar ik niet vrolijk van werd... Bij hevige regenval slaat het water schijnbaar naar binnen toe, en afhankelijk van waar je geparkeerd staat... Ja dan ben je dus de pisang.

Heb nog een paar keer heen-en-weer gemailt... maar goed krijg van Schiphol de standaard 10,- korting voor de volgende keer parkeren.. de kosten vd gemiddelde krasstraat dus.

Mijn 6,5uur detailen een week voor de vakantie voor de helft naar z'n grootje. Halve auto onder 't zand, dus een waterige modderstroom er overheen gehad.

Voor wie nog op vakantie gaat, en de parkeergarage kiest... parkeer niet aan de binnenring, en al helemaal niet in de bochten.
Ik stond toevallig op de begane grond, maar op de andere verdiepingen zou het hetzelfde zijn geweest.

Zorg ervoor dat je niet bij open stukken staat.
Het probleem zou zich alleen voordoen bij hevige regenval...
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    117,5 KB · Weergaven: 237
  • image.png
    image.png
    151,7 KB · Weergaven: 208
Dat is niet om vrolijk van te worden. Maar is de auto ook echt beschadigd, of is 'ie alleen vies geworden?
 
Heb er het valt mee... paar lichte krasjes die er wel afgaan.

Al met al zou ik er zo weer parkeren... alleen al om dat zoeken op de gewone plekken te voorkomen.

Maar dan natuurlijk op een betere plek...
 
Ik heb eens redelijk goedkoop geparkeerd.
Was iets van Schiphol weg maar hij stond in de parkeergarage.
We werden gebracht met een busje en bij terugkomst moesten we even bellen
En werden weer opgehaald.
Auto stond goedkoop en binnen.
Moet je even googelen goedkoop parkeren Schiphol want ik weet niet meer hoe het heete