• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leder voeden of sealen ?

rdb

Detailing chief
17 aug 2010
39
75
Wat is nu eigenlijk het beste op lange termijn , het leder reinigen/voeden of het leder reinigen en sealen ? Ik lees daar toch aardig wat tegenstrijdige berichten over ... wat is jullie mening hierover ?
 
Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag maar ben tegelijkertijd ook benieuwd welke tegenstrijdige berichten het precies om gaat?
Ik denk dat het met leder vooral belangrijk is dat het niet uitdroogt en soepel blijft.
In mijn geval:
Leren stoelen = mothers leathertech set
Leren panelen in de deur =Ddj supernatural leather sealent (en cleaner)
 
Met tegenstrijdig bedoel ik eerder verschillende meningen , de een zegt zo de ander zegt zo... ik weet zo niet direct wat te doen eigenlijk... Vraag is of je nieuwe leder stoelen sealt of ze dan gaan uitdrogen... lijkt me de makkelijkste weg maar de vraag is of dat de beste is... mijn laatste 3 wagens hadden telkens lichtbeige leder interieur en ik heb dat in het verleden steeds onderhouden met Autoglym conditioner ( en reinigingsspul eerst natuurlijk ) of Mothers , beide bevielen goed met een lichte voorkeur voor de Autoglym... Nu op een beige interieur zag je niet snel in de naadjes restanten van de conditioner , ik heb nu een nieuwe met een zwart interieur en tot hiertoe nog niks gedaan... ik heb de DD cleaner en Sealant besteld hier maar ik ben eigenlijk aan het twijfelen geslagen of dit wel zo'n goed idee is eigenlijk... Moeilijk...
 
Ik snap je twijfel. Ik denk maar zo.......leer is een natuurproduct. Soepel en schoon houden van het leer lijkt mij het voornaamste dus tenzij je als boer Harms in de auto gaat zitten lijkt sealen mij overbodig en misschien wel niet eens goed????
 
Mothers Leathertech conditioner ruikt lekker trekt mooi in het leer en heeft een matte uitstraling het enige is dat het een crème is wat opletten is rond speakers bv (als je dat “gaas” raakt is het pielen om de crème daaruit te krijgen) .
Ddj supernatural set bevalt mij ook wel ,geen goede geur maar wel heel erg makkelijk in gebruik en een matte uitstraling.
WoWo’s set wel in bezit maar nog niet gebruikt.
Gliptone ook in bezit maar nog niet gebruikt.
Ik heb ook mensen gesproken over Gyeon leathercoat en die waren daar ook positief over keuzes genoeg dus
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb nog nooit een sealant gebruikt, maar mijn idee is ook om het lekker te onderhouden door te reinigen wanneer nodig en dan uiteraard weer voeden.

Een buurman gebruikte veelal een sealant omdat hij dit aangeraden kreeg. Zijn probleem was namelijk dat spijkerbroeken vaak hun kleur achterlieten. Echter heb ik samen met hem een aantal Gliptone-producten gekocht en geprobeerd en dit werkt op één of andere manier beter dan zijn sealant. (Reinigen, voeden)
 
Tja, wat kan je fout doen als je dedicated leer producten aanschaft?
Daarnaast vraag ik me af wat je met sealen wil bereiken? Als voorbeeld, een coating op je lak voorkomt ook geen krassen van de wasstraat.

Mijn advies is periodiek bijhouden met leerproducten en zelf ondervinden wat je fijn vindt werken.
Ik gebruik de gliptone, Waxaddict en Gyeon, over allen zeer tevreden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Ric325i