• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen stuur meer grip geven

Aze

Detailing addict
15 jul 2017
66
63
Maldegem; BE
Tijdens deze koude maanden heb ik nogal weinig grip op mijn lederen stuur, waardoor ik echt moet knijpen om grip te krijgen. Dit ligt waarschijnlijk aan het koude stuur en droge handen, maar hoe kan ik er voor zorgen dat mijn stuur meer grip krijgt? Bestaan daar goede poetsmethodes of producten voor?

In de zomer heb ik hier geen last van, want op een warm lederen stuur heb je snel klamme handjes en is de grip perfect. Helaas is dit in de winter anders.

De auto is 8 maand oud (18000km) en het stuur is eigenlijk nog maar af en toe afgenomen met warm water.
 
Is dit iets?

36E9699B-7E4D-4CFC-BA38-92302797CF56.jpeg
 
Heb zelf een hele goedkope hoes voor als er kans op vuile handen is
Is van Neopreen en trekt vanzelf strak. Kijk op eBay of AliX
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Bedankt voor de antwoorden heren, maar een stuurhoes zie ik niet zo zitten.
Ik vroeg me vooral af als er producten of poets methodes bestaan om leer mee grip te doen krijgen?
 
Ik kreeg eens de tip om met een wonderspons van de Action over het stuur te wrijven. Dat haalt al het vuil / vocht / olie uit het leer.
 
Ik kreeg eens de tip om met een wonderspons van de Action over het stuur te wrijven. Dat haalt al het vuil / vocht / olie uit het leer.
Klopt. Dit heb ik laatst ook gedaan.
Ik had mijn stuur al gereinigd met Gyeon Leather cleaner. Daarna een melaminesponsje gepakt met apc 1:10. En over het stuur gewreven.
Mn sponsje was zwart...

Let op: Zo'n sponsje heeft een schurende werking! Als je er verkeerd mee omgaat, kan dat voor blijvende schade aan je stuur zorgen! (Kale vlekken etc)
 
Waarom stunten met kans op schade, als je een kant en klaar product hebt?

Hier gebeurt het ook wel eens dat stuur glad is van de handcreme op de handen. Goed schoonmaken werkt dan t beste. Vindt de tip van de Gliptone daarom niet ze gek. “Opschuren/opruwen” kan altijd nog.:p