• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leek stelt zich voor.

Matsu

Detailing guru
2 aug 2018
416
153
49
België
Even voorstellen,
43 jaar gehuwd en een zoontje van 10.
Momenteel twee auto's in ons gezin, mijn vrouw rijdt met een Cashmir silver BMW 1 reeks cabriolet met zwart lederen M interieur en ikzelf rij met een Audi A4 waar ik niet zal over uitwijken want die gaat binnenkort de deur uit voor een Tesla Model 3.
De wagens poetsen is mijn werk maar gebruik de basic producten van Maguiars en ga voort op wat de fabrikant mij wijsmaakt op de verpakking.
Wat ik uit dit forum wil halen is een betere kennis van de producten en de technieken.
Tesla staat gekend voor hun mindere kwaliteit van lak en mijn plan is om een clearbra beschermfolie aan te brengen (ik heb een beetje ervaring in carwrapping) en de rest zou ik een ceramic coating willen opzetten. Maar ik lees mij eerst een beetje in hier want ik heb al veel verhalen gelezen van ceramic coating.
 
Welkom!
Met dit weer is een cabrio een goede keuze, maar zwart leer lijkt mij minder met deze zonneschijn... auw
 
Met de clearbra bedoel je de x-pel folie? Die is er overigens ook nog in een matte versie, die heb ik mogen bewonderen op een Kodiac, waarbij je de flakes van de metallic lak door de folie heen ziet glinsteren. Betreffende Kodiac is door een team met o.a. @Bikkel onder handen genomen vóór de folie er op kwam, en naderhand nog een 'finishing touch'.
 
Met de clearbra bedoel je de x-pel folie? Die is er overigens ook nog in een matte versie, die heb ik mogen bewonderen op een Kodiac, waarbij je de flakes van de metallic lak door de folie heen ziet glinsteren. Betreffende Kodiac is door een team met o.a. @Bikkel onder handen genomen vóór de folie er op kwam, en naderhand nog een 'finishing touch'.
Klopt. Omdat de lak van Tesla zo zacht is komt de glanzende versie er bij mij op ter bescherming van steenslag. Hey is ook zogenaamd zelf healing folie en daarmee bedoelen ze dat kleine krassen er vanzelf terug uittrekken.