• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leen stelt zich voor.

Leen

Detailing addict
7 jun 2017
42
65
Hallo allen,

Mijn naam is Leendert (Leen) en ben 43 jaar. Heb een aantal jaar geleden onze toenmalige auto door waxwizard, Johan, onder handen laten nemen. Wat me toen goed is bevallen. Heb toen zelf ook wat spulletjes aangeschaft maar nooit echt volop gaan poetsen.

Een paar weken geleden hebben we een andere auto voor m'n vriendin aangeschaft een Seat Ibiza in het nachtschaduw grijs. Die wagen ziet er gezien zijn leeftijd, bouwjaar 2005, dermate goed uit dat de drang om 'm netjes te houden wel de kop is gaan opsteken. Dus heb ik de laatste week best wel wat spulletjes aangeschaft zoals de Dap 900, wat doeken en dergelijke. Gewoon een leuke start set.

Ik wil binnenkort gaan beginnen aan onze zwarte Lexus is250 die behoorlijk vol met swirls en dergelijke zit. Dit wordt dus de testauto. En ik moet zeggen dat ik het best wel eng vindt maar ik lees inmiddels best veel mee op dit forum om zoveel mogelijk info op te doen en kijk op jijbuis naar how to's en dergelijke. Zodra de wagen is gedaan zal ik eens wat voor en na foto's posten. Al worden dit wel iPhone foto's aangezien ik geen spiegelreflex camera heb. Hoe dan ook ik heb er zin in!

Groeten,

Leen
 
Hey Leen! :D

Welkom op het Forum!

Leuk man, dat je nu zelf aan de gang gaat en Johan is even zal gaan laten zien hoe het écht moet. :p

Ik heb ook geen dikke camera en doe alles met mijn telefoon, dus dat komt wel goed. Zolang je maar goede voor-en-na-foto's maakt, maak je dingen wel duidelijk.

Have fun en ben benieuwd! xD
 
Hoi Quantoxx, hartelijk dank voor je warme welkom! En dat even laten zien aan Johan... dan heb ik nog een hele lange weg te gaan:grinning: Ik weet niet eens of ie nog actief is. Is ook alweer ruim 7/8 jaar leden dat ik 'm gezien heb. Maar hij heeft er toen wel voor gezorgd dat de interesse voor details is gewekt. Hij heeft toen wel hier op het forum een klein stukje met foto's van die dag geplaatst. We hadden toen een BMW E90 325i in spalking graphite.
 
Dit is trouwens het test object :)

x3ic2e.jpg
 
Allen hartelijk dank voor het warme welkom. En zodra de Lexus onder handen is genomen zal ik dat uiteraard laten weten. Kan dat in dit voorstel topic? of liever in het show off topic?
 
Welkom hier Leen. Hou er rekening mee dat de lak van de Lexus waarschijnlijk veel zachter is dan van de Ibiza, dus dat je verschillende 'recepten' zult moeten gebruiken.
 
Dank je Jacco89! Dank je Cordoba voor de tip. Ik had dat vermoeden al dat de japanse lakken zachter zijn dan de duitse en dergelijke. Aangezien het m'n eerste machinale detail zal gaan worden zal ik toch al heel erg voorzichtig beginnen.