• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leervet over Gyeon Q² Leather?

Bento

Detailing addict
9 sep 2015
9
60
Allen,

Ik heb twee maanden terug een BMW Z4 gekocht met 3800km op de teller. Bij aanschaf heb ik direct de stoelen schoongemaakt en in een leer coating gezet met de Q²M LeatherSet Mild. Vandaag viel me op dat de bestuurdersstoel een heeeeel klein beetje begint te craqueleren. Normaal gebeurd dit als het leer niet goed wordt onderhouden en in mijn vorige auto's gebruikte ik regelmatig een conditioner van LiquidLeather (geen coating toen).

Kan ik dit alsnog gebruiken ook als de stoelen een coating hebben gehad 8 weken geleden?
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Kun je misschien een foto posten waarop craquele goed te zien is, dan kan er beter advies gegeven worden.

Hangt beetje af van hoe erg het is, of nog hersteld / minder zichtbaar gemaakt kan worden.
 
De primaire vraag; Kan je een conditioner aanbrengen als er nog een LeatherCoat actief zou moeten zijn.
Je bent inmiddels 2 maanden verder en dan zou deze wel afgenomen moeten zijn in werking. Je zou dus kunnen kijk in hoeverre het leder nog afstoot en dus in hoeverre het voeding toelaat.

Het is wel wat vreemd dat er ondanks bescherming er craquelé onstaat. Zoals je zelf aangeeft, gebeurt dit bij uitgedroogd leder. Dit is trouwens ook de reden waarom ik niet zo'n fan was van LeatherCoat (en Shield ook niet heb geprobeerd); Ik wilde het leder nooit 'afsluiten', maar goed reinigen en middels een conditioner regelmatig onderhouden en 'vet' houden.
 
Net foto's gemaakt. Het valt opzich wel mee maar ik ben bang dat dit erger wordt. Zie nu ook dat ik de stoel weer nodig moet reinigen van de blauwe jeans kleur...
 

Bijlagen

  • IMG_1897.jpeg
    IMG_1897.jpeg
    255,7 KB · Weergaven: 44
  • IMG_1899.jpeg
    IMG_1899.jpeg
    291,9 KB · Weergaven: 48
  • IMG_1898.jpeg
    IMG_1898.jpeg
    266 KB · Weergaven: 49