• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leren bekleding en APC

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Ik heb een set leren stoelen welke ik wil gaan schoonmaken en naderhand weer in de protector wil zetten. Nu is het voor mij te veel om alles in 1 of 2 dagen te doen ( zal er waarschijnlijk eerder 1 week over doen)
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het schoonmaken van leren stoelen icm APC van Poorboys. En of dit het leer niet uitdroogt waardoor er kleine scheurtjes ontstaan.
Kan immers het leer met een tussentijd van 1 week ( tussen schoonmaken en protector aanbrengen) weer insmeren.

Hoor graag
 

Bijlagen

  • IMG_1531.JPG
    IMG_1531.JPG
    260,2 KB · Weergaven: 167
De voorkeur gaat altijd uit naar een leerreiniger. Die zijn een stuk milder voor het leer en voor de verf die op het leer zit.. Mocht dat niet kunnen of niet werken, dan kan reinigen met een goed verunde APC ook.. Daarna wel GOED! voeden.. Ofwel stuk voor stuk reinigen en als je stopt dat deel eerst nadoen met een natte, schone lap om resten APC te verwijderen en daarna weer lekker dik in een voedend product zetten.
Mothers leer reiniger werkt ook perfect, maar ik heb in extreme gevallen ook wel APC gebruikt.. Altijd een test stukje pakken, want er zijn leerverven die oplossen onder invloed van APC.. En wat ik dus al schreef: GOED invetten, het droogt uit..
 
  • Leuk
Reactions: tembaco