• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leren broek schoonmaken..

matramurena

Detailing rookie
5 apr 2011
330
0
Ik heb een leren broek die wat doffe vlekjes heeft. Deze wil ik graag weer netjes maken. Nu zat ik eraan te denken om hiervoor mijn Meguiars Gold Rich Leather te gebruiken en eventueel eerst nog even met de PB APC er overheen...

Is dit een goed idee? Of kan ik beter op zoek gaan naar een product puur gemaakt voor kleding?
 
Vlekkenschaar ? :D
Serieus: autostoelen en huis-bankstellen worden veelal met zelfde goedje gedaan, kijk of er iemand in de buurt wat heeft staan en probeer op een klein stukje
 
Vlekkenschaar is een mogelijkheid... Is een broek van mijn vrouw, dus ik kan dan natuurlijk :strategisch" knippen. :D

De Meguiars heb ik hier zelf staan, maar de plekjes die ik weg wil werken zitten niet op plaatsen waar je het kan uitproberen... Op zich denk ik dat ik het wel ga uitproberen, maar wie weet heeft er hier iemand ervaring mee..
 
APC zou ik niet te sterk concentreren, gebruik het zelf op leer alleen "if all else fails" zegmaar.
Het maakt het wel goed schoon, maar vaak ook erg droog/schraal, dus nadien goed conditioneren is raadzaam.

Meg's leergoedje is erg vettig volgens mij, zou niet mijn to-go zijn, maar als het er staat kun je het gebruiken natuurlijk.
Mocht het te glibberig worden kun je het altijd nog ff afnemen nadien.
 
Ik zou gaan voor Gliptone (vanwege matheid), eventueel voorafgegaan aan lage concentratie APC. Wel belangrijk is ook waar je het mee aanbrengt. Is het een dunne leren broek (zeg maar "gewone mode" ) , of is het een motorbroek? De laatste heeft meestal veel meer reliëf en daarbij zou een paardenhaar-detailborsteltje wel handig zijn. Ook al zitten de vlekjes op plaatsen die in het zicht zitten, dan nog kun je wel het te gebruiken middel uittesten op een onzichtbare plaats, om te kijken of het niet verkleurt of iets dergelijks. Uiteraard test je daarmee niet of de vlek er ook uitgaat, maar wel of het geen ernstige schade aanbrengt.

Heel veel succes!
 
Met SpeeDJ! Mn motorkleding behandel ik ook altijd met Gliptone.
Eerst ff met een 1:25 APC schoonmaken met een MF spons, borstel en goed droogmaken.
Daarna met lauw water nogmaals afnemen.
Drogen en dan de Gliptone erop.