• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

leren stuur grijzig geworden

laurens

Detailing rookie
9 mei 2021
7
2
ik bezit een audi a6 van 2014 ( s line ) echter ik vind dat het stuur grijzig is geworden.
De zwarte kleur is er wat uit aan het gaan.
Een stuk van het stuur is geperforeerd en het ander stuk is vol.

Iemand die me een idee kan geven hoe ik dit terug in orde kan maken.
Tevens is mijn schakelpook ook uit leer ( s tronic ) en die heeft hetzelfde probleem.

mvg
laurens
 
Heb je een foto ervan?

Als het vuil is; schoonmaken met een leather cleaner (zoals Gliptone).
Opbrengen, rustig maar goed met paardenhaar borstel inwerken dmv kleine rondjes maken en daarna met vochtige doek afnemen.
 
Zie hieronder
 

Bijlagen

  • 20210509_131043.jpg
    20210509_131043.jpg
    178,1 KB · Weergaven: 172
  • 20210509_131050.jpg
    20210509_131050.jpg
    150,4 KB · Weergaven: 177
Ik deel de mening van @Ric325i, lijkt afgesleten, vooral als ik naar het geperforeerde gedeelte kijk.
Eerst maar eens goed schoonmaken met een paardenhaarborstel en leerreiniger.
 
Ja, dat is zeer waarschijnlijk afgesleten. Dan zou ik inderdaad ook kiezen voor goed schoonmaken, en daarna een herstelsetje van bijvoorbeeld colourlock.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Kan iemand me meer informeren omtrent colorlock en materialen die ik kan gebruiken
Ik wil de klus zelf uitvoeren

Mvg
 
Hmmmm, vind het lastig hoor of colourlock op geperforeerd stuur mooi gaat worden.
Ik zou een telefoontje aan bijv. Audiparts Veghel wagen, of die niet een nette hebben liggen om te voorkomen dat je van de regen in de drup komt.
 
Een stuur demonteren stelt niet veel voor. Je moet alleen even de juiste stappen volgen om niks fout te laten gaan.

De verflaag lijkt er inderdaad afgesleten maar je kunt het in ieder geval proberen schoon te maken en kijken of het dan beter word.
 
Eens met @Timo84
De Gliptone cleaner is (voor mij) alleen al voldoende op een stuur. Je handen zorgen wel voor de conditioner (was ooit een tip van Tim). Gebruik de combi Monello paardenhaarborstel en Gliptone best vaak en volle tevredenheid. Als je toch belt met de mannen in Veghel, die kunnen hem ook wel voor je omzetten hoor. ;)
 
Ok ik zal het morgen bestellen
Ik zal wel voorzichtig zijn en wat zaken afplakken enzo
Het stuur hou ik er wel op.
Ik probeer de prijs wat te drukken zie je.
Dus gewoon met de borstel wat afschrobben en erna product inbrengen ?
 
Met het stuur is het makkelijk om wat reiniger op de borstel te sprayen. Hierna ga je met een kleine cirkelende beweging over het stuur.
Als het stuur nog niet goed schoon is na de eerste keer kun je dezelfde stappen gewoon herhalen. Probeer weinig druk uit te voeren en als het nodig is gewoon een paar keer herhalen. Als je stuur schoon is kun je alles met een licht vochtige doek nalopen.