• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Levensduur pads

vinny1970

Detailing trainee
12 mei 2009
17
47
Ik heb 8 jaar geleden een Dap 500 met Monello pads gekocht voor het polijsten van mijn eigen wagen. 3 jaar geleden heeft mijn Dap het begeven en nu ga ik een Dap Evo aankopen. Kan ik de pads die ik toen heb aangekocht nog verder gebruiken? Hoe kan je zien wanneer pads aan vervanging toe zijn?
 
wanneer det velcro niet is ingescheurd, foam niet is verteerd en het oppervlak van het foam schoon is denk ik dat je ze gewoon kan gebruiken hoor.
 
  • Leuk
Reactions: Timm en Cordoba
Als pads niet goed meer zijn merk je het vanzelf: velcro laat gedeeltelijk los of foam verliest stukjes materiaal. Leeftijd zegt niet zoveel voor een pad, belangrijkste is hoeveel ie is gebruikt en of er netjes mee is omgegaan.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Aanvullend: Voel ook aan de pads hoe hard of zacht ze zijn in vergelijking met elkaar.

Ik heb bijv. foampads van Monello bij de DAP en daarvan moet geel het hardst zijn. Het foam is nog in goede staat omdat ik altijd snel wissel naar een schone pad en goed reinig, maar ze voelen inmiddels bijna net zo hard/zacht als nieuwe medium-pads. (Oranje)
 
  • Grappig
Reactions: Rémon
de pads worden idd wat zachter over de jaren heen met gebruik, hoe lang je ze kan gebruiken hangt van vele factoren af, hoe heb je ze gebruikt, hoe vaak, hoe hebben ze opgeslagen gelegen, enz enz.

persoonlijk heb ik nog sommige pads die 10 jaar oud zijn en nog prima werken(en regelmatig gebruikt zijn), maar ik heb er ook een gehad die na een paar jaar stukken verloor, kijk of ze niet uit elkaar vallen, geen scheurtjes in zitten, geen harde plekken of gekke zaken, en dan gewoon uitproberen.
 
Aanvullend: Voel ook aan de pads hoe hard of zacht ze zijn in vergelijking met elkaar.

Ik heb bijv. foampads van Monello bij de DAP en daarvan moet geel het hardst zijn. Het foam is nog in goede staat omdat ik altijd snel wissel naar een schone pad en goed reinig, maar ze voelen inmiddels bijna net zo hard/zacht als nieuwe medium-pads. (Oranje)
Klopt ja moet ook zeggen dat de Monello pads inderdaad zacht worden en die van mij
zijn nog geen eens zo oud,:neutral:
 
@Rémon - Ik heb de meeste pads nog van mijn eerste bestelling in 05-2015. :p In de tijd van toen naar nu hebben ze flink wat lakken gezien en pas recent viel het mij op dat de pads zachter waren. (Geel voornamelijk dus) Dit viel mij pas op toen ik de pads ging wassen nadat ik die roze/rode Posche - 944 had gedaan.

De lak trok ook wel flink aan de pads, dus dat kan de aftakeling ook flink versneld hebben.

Ik was de pads vrij snel tijdens het polijsten. Ik maak iets grotere werkvlakken en werk verder door, dus veelal pak ik na één hit al een schone pad.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon en Hnzl
Deze is 5j oud en 10 keer gebruikt

20200624_101200.jpg
 
Pas maar op @Quantoxx , dadelijk krijg je een boze smiley als reactie, krijg ik ook iedere keer. Ze is niet goed bij d'r bol, teveel aan de pot Fusso gesnoven denk ik :p
Ik heb haar in ieder geval op negeren gezet.

On topic:

Zelf maak ik oude(re) versleten pads kleine(re) padjes die ik dan weer gebruik voor het priegelwerk of handmatig voor de vieze klusjes zoals een uitlaat, werkt nog prima dan.

Deze Scholl pad heeft aardig op z'n donder gehad en is aardig versleten vergeleken met een nieuwe.
20160403_225928.jpg


IMG-20171111-WA0043.jpg

Overigens is de Spider pad inmiddels ook overleden, de stukken vlogen om de oren nadat ik een randje had geraakt :D
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Rémon en Quantoxx