• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lexus IS250 polijsten

BigD

Detailing rookie
11 mei 2012
5
0
Zo laat ik het ook eens proberen, mijn eerste show-off hier.

Onlangs de 1,5 jaar oude Lexus van een collega op visite gehad, de beste man was zijn auto eigenlijk beu omdat er swirls in zaten en krassen waar hij zich aan ergerde. Toch besloten de auto naar mij te brengen om deze eens lekker te verwennen.

Aller eerst eens wassen en daarna kijken waar we mee te maken hebben. De auto zag er namelijk op het eerste oog redelijk goed uit, wat natuurlijk ook wel te verwachten valt bij een auto met deze leeftijd. Echter vond ik toch nog een hele hoop krassen en natuurlijk de nodige swirls. Aan de slag dus maar.

Eerst eens begonnen met het was proces

img3923f.webp

iron-X doing his thing

img3924e.webp

daarna de schade eens opnemen, kleine greep uit wat ik tegen ben gekomen, kreeg het alleen niet helemaal lekker op de foto

img3927n.webp

img3930u.webp

img3934hm.webp

daarna de auto goed drogen en met de klei aan de slag, na het kleien de auto af gaan plakken

img3936jm.webp

daar gaan we dan,

- Monello mezzo op oranje
- Monello mezzo op wit
- Monello finish op groen
- PB Black hole op zwart

img3942r.webp

zijkant klaar

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

neusje klaar, koplampen ook meegenomen deze bevatte namelijk ook als aardig wat krasjes

img3950l.webp

na de auto volledig gepolijst te hebben, lekker weer gewassen en snel terug naar binnen om af te drogen

img3959e.webp

daarna twee laagjes PB bold n bright gel op de bandjes en reload op de wielen

img3966z.webp

Dan de auto in de monello ibrido, evenals het afwerken van het kunstof en de ramen. Helaas geen foto's van het interieur :-/

img3969rq.webp

Stuk reeds uitgewreven

img3972q.webp

nog even 1 keer wassen en natuurlijk drogen

img3975ub.webp

het resultaat

img3990r.webp

en natuurlijk wat we gebruikt hebben

img3973a.webp

Tips and trics zijn altijd evenals commentaar :-d

Mooi resultaat.

De eigenaar is deze auto zat ondat er een paar krasjes en swirls op zitten? Zelfs met krasjes en swirls zou ik zo'n auto niet zat worden. Ik zou er van gaan genieten op de auto een detail te geven.

Prima resultaat, ik denk dat de eigenaar zijn verkoopplannen nu wel voor een tijdje in de koelkast zet.
Je had ook een lekkere ruimte om te werken, is dat bij Rasenberg?

Blijft een schitterende auto die Lexus is250 :love

2 puntjes:

Je onderschrift: lees even dit https://forum.Carclean.com/cc_postst1912/Maximum-formaat-afbeeldingen-en-tekst-in-onderschrift.aspx ;)

En volgens mij breng je de ibrido wel erg dik aan.. of lijkt dat maar zo?

@nick :idee voor de beading pixels..

Ziet er fraai uit! Ik mocht vorige week een zilveren doen, zijn erg fijn om aan te werken!
DSC_9360.webp

Dat ziet er weer mooi uit, netjes gewerkt! Erg mooie foto van recht van voren met die detailreflecties in de lampen en op het logo, kan zo het verkoopboekje in :rules .

Prachtige wagen.

hmm, de wax lijkt idd vrij dik opgebracht?
Wassen na het waxen heeft ook niet mijn voorkeur, de wax is zo kort na aanbrengen nog niet geheel gehard en vatbaarder voor oplosmiddelen e.d.

Desalniettemin een mooi resultaat. Voortaan ook foto's van het mooie interieur :-d

Aller eerst, thanks voor de leuke reacties $$)

@LB: ja mijn idee

@BlackPassat: nou ik heb toevallig van de week vernomen dat ie toch ingerolen is op dezelfde maar dan in grijs :'( en het is idd bij Rasenberg mijn werkgever. Werkruimte is daar idd ideaal

@Stimpy68: Onderschrift is gefixt ;-) had ik idd niet gelezen. Verder denk ik dat de foto het wel wat vertekend door het feit dat dit vol in het licht genomen is, maar het had ook wel iets dunner gekunt

@Gio: :lol about de beading pics. Maar het zijn idd heerlijke auto's om aan te werken

@de rest over het wassen: tjah het was een keuze die ik deze keer had gemaakt om er zeker van te zijn dat alle waxresten verwijderd waren. Was voor mij ook een eerste keer het zo te doen. Daarnaast gaf het ook nog wat leuke foto's.

Heb de eigenaar ook een DVD gegeven met de volledige foto reportage, zal bij de volgende trouwens zeker geen interieur pic's vergeten. Next up wordt een uni-zwarte MB A-klasse :ja

BigD zei:
@BlackPassat: nou ik heb toevallig van de week vernomen dat ie toch ingerolen is op dezelfde maar dan in grijs :'( en het is idd bij Rasenberg mijn werkgever. Werkruimte is daar idd ideaal

Dan heeft ie zomaar een stuk betere inruilprijs gekregen dan vóór de detailbeurt, hopelijk heeft hij zijn dank laten blijken :-"

Geweldig resultaat :cool
Beetje jammer van je tijd en energie dat deze mooie bak alweer is ingeruild. En zoals eerder is gezegd zou ik het wassen na het waxen de volgende keer achterwege laten. Naar mijn weten heeft elke wax een tijdje nodig om nog even "uit te zweten".