Eerst maar even voorstellen.....
Ik ben Jeroen en heb sinds 2004 een metallic mica blauwe Toyota Corolla van bouwjaar 2002.
Poetsen doe ik graag en wil dan ook graag voor andere mensen aan de slag gaan.
Eerst maar begonnen met mijn eigen auto.
Vanwege de onderhoudvragende kleur en zachte blanke lak leek mij de
de DAP900 met een Raffini Monello Lite pakket (Mezzo & Finale) een juiste keuze.
Deze heb ik dan ook aangeschaft in combinatie met een Poor Boys EXP sealant.
Het probleem is nu dat ik na zo'n 8uur werk volgens onderstaande procedure
en een paar regenbuien weer microkrasjes zie terwijl deze totaal niet zichbaar waren.
Het zijn er nog niet zoveel maar ik vrees dat het na nog een paar buien alleen nog
maar erger zal worden. En ik heb hem nog niet eens gewassen.
Deze microkrasjes geven precies de uitpoetsrichting aan. Toch heb ik telkens schone
doeken gebruikt. Van ver af is de behaalde glans er nog wel maar is de kleur niet
meer diep omdat die microkrasjes er weer zijn. Vooral op de motorkap
waar ik als enige de Finale extra heb toegepast voordat de EXP erop ging.
Dan blijkt nu toch dat de PB EXP of Mezzo een filler is waardoor dit nu pas te
zien is of is hier iets anders aan de hand?
Ik ging als volgt te werk:
- Eerst goed gewassen met een Cobra 'The Bone' Spons met een welliswaar goedkope autoshampoo.
Ik gebruik altijd extra veel voor zoveel mogelijk schuim. Leek me opzich zacht en goed genoeg.
- Vervolgens Mequiars klei over de gehele auto gebruikt in combinatie met continu stromend water van de tuinslang.
- Na wat testspots met verschillende pads bleek Mezzo op stand 4 met de groene pad het beste resultaat te leveren.
Echter zag ik na een laag Finale geen verschil waardoor ik deze heb weggelaten.
Alleen de motorkap heb ik ook met Finale gedaan. (hier zijn na twee buien de meeste swirls zichtbaar)
Het viel me trouwens wel op dat ik soms vrij lang bezig was voordat het restproduct van de Mezzo goed weg was.
- Met diverse normale goedkope microvezeldoeken is de auto telkens deel voor deel afgenomen.
- Vervolgens heb ik machinaal een laag PB EXP sealant aangebracht met de rode pad en deze tot 40 minuten laten curen.
- Daarna het restproduct afgenomen met het zelfde soort microvezeldoeken.
Het eindresultaat was perfect en vooral in de zon was er geen microkrasje te zien en was er een mooie diepe kleur met flakes zichtbaar.
Na deze polijstbeurt was het dit keer uiteraard nog mooier als even alleen een handbeurtje Megs NXT wax.
In tegenstelling van de NXT wax van Mequiars wilde ik nu geen laag die de microkrasjes zou maskeren waarom
ik deze keer heb gekozen voor een sealant die het resultaat alleen zou sealen en voor een goede beading.
In tegenstelling van wat ik qua eindresultaat had verwacht, heb ik nu geen wetlook meer in tegenstelling tot
de Megs NXT die een paar maanden voor een mooie glans zonder microkrasjes kon zorgen.
Wie het weet mag het zeggen want voor mij is de lol er een beetje vanaf.
Ik ben Jeroen en heb sinds 2004 een metallic mica blauwe Toyota Corolla van bouwjaar 2002.
Poetsen doe ik graag en wil dan ook graag voor andere mensen aan de slag gaan.
Eerst maar begonnen met mijn eigen auto.
Vanwege de onderhoudvragende kleur en zachte blanke lak leek mij de
de DAP900 met een Raffini Monello Lite pakket (Mezzo & Finale) een juiste keuze.
Deze heb ik dan ook aangeschaft in combinatie met een Poor Boys EXP sealant.
Het probleem is nu dat ik na zo'n 8uur werk volgens onderstaande procedure
en een paar regenbuien weer microkrasjes zie terwijl deze totaal niet zichbaar waren.
Het zijn er nog niet zoveel maar ik vrees dat het na nog een paar buien alleen nog
maar erger zal worden. En ik heb hem nog niet eens gewassen.
Deze microkrasjes geven precies de uitpoetsrichting aan. Toch heb ik telkens schone
doeken gebruikt. Van ver af is de behaalde glans er nog wel maar is de kleur niet
meer diep omdat die microkrasjes er weer zijn. Vooral op de motorkap
waar ik als enige de Finale extra heb toegepast voordat de EXP erop ging.
Dan blijkt nu toch dat de PB EXP of Mezzo een filler is waardoor dit nu pas te
zien is of is hier iets anders aan de hand?
Ik ging als volgt te werk:
- Eerst goed gewassen met een Cobra 'The Bone' Spons met een welliswaar goedkope autoshampoo.
Ik gebruik altijd extra veel voor zoveel mogelijk schuim. Leek me opzich zacht en goed genoeg.
- Vervolgens Mequiars klei over de gehele auto gebruikt in combinatie met continu stromend water van de tuinslang.
- Na wat testspots met verschillende pads bleek Mezzo op stand 4 met de groene pad het beste resultaat te leveren.
Echter zag ik na een laag Finale geen verschil waardoor ik deze heb weggelaten.
Alleen de motorkap heb ik ook met Finale gedaan. (hier zijn na twee buien de meeste swirls zichtbaar)
Het viel me trouwens wel op dat ik soms vrij lang bezig was voordat het restproduct van de Mezzo goed weg was.
- Met diverse normale goedkope microvezeldoeken is de auto telkens deel voor deel afgenomen.
- Vervolgens heb ik machinaal een laag PB EXP sealant aangebracht met de rode pad en deze tot 40 minuten laten curen.
- Daarna het restproduct afgenomen met het zelfde soort microvezeldoeken.
Het eindresultaat was perfect en vooral in de zon was er geen microkrasje te zien en was er een mooie diepe kleur met flakes zichtbaar.
Na deze polijstbeurt was het dit keer uiteraard nog mooier als even alleen een handbeurtje Megs NXT wax.
In tegenstelling van de NXT wax van Mequiars wilde ik nu geen laag die de microkrasjes zou maskeren waarom
ik deze keer heb gekozen voor een sealant die het resultaat alleen zou sealen en voor een goede beading.
In tegenstelling van wat ik qua eindresultaat had verwacht, heb ik nu geen wetlook meer in tegenstelling tot
de Megs NXT die een paar maanden voor een mooie glans zonder microkrasjes kon zorgen.
Wie het weet mag het zeggen want voor mij is de lol er een beetje vanaf.