• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijmresten verwijderen van lak

JRTN

Detailing addict
28 mei 2014
43
55
45
Hallo,

Bij mijn werkgever is onlangs de bestickering van de bedrijfsbus verwijderd in verband met verkoop.
Nu hebben we de bus terug gekregen, maar deze zit onder de lijmresten. Kleine restanten, maar ook delen van 1m bij 40 cm (grote plekken dus).

Hoe kunnen wij deze het beste verwijderen?
Ik dacht aan verdunde terpentine en daarna goed afspoelen.
Maar wellicht is dit een slecht idee en hebben jullie betere.

Ik hoor het graag.

Namens mijn werkgever alvast bedankt ;)

Groeten Joost
 
Wellicht dat je met dit product uit de voeten kan:

https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Citrus_Tar_and_Glue_Remover_500ml_EC10_500ml_101769

Omschrijving:

Deze teer- en lijmverwijderaar ruikt naar frisse sinaasappelschil, dus beter dan de meeste andere lijmverwijderaars! Het lost met gemak teer en lijmresten op van lakoppervlakken. Ook is het geschikt voor het verwijderen van kauwgum uit vloerkleden (test wel altijd eerst op kleurechtheid op een onopvallende plek!).

Milieuvriendelijker dan traditionele teer- en lijmverwijderaars, op basis van natuurlijk verkregen Tarrepin.
 
Probeer inderdaad de Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover eens. Lijkt me stukken veiliger voor de lak.
Heb je trouwens ook veel kleurverschil tussen de voorheen bestickerde en onbestickerde delen?
 
+1 voor de Valet Pro Tar & Glue Remover. Heb ik ook een bus vol met lijm en stickerresten mee behandeld. Werkt perfect. Gewoon opsprayen, eventjes wachten en afnemen met een schone doek. Daarna goed afspuiten. De grote stickerresten kan je verwijderen met een caramelschrijf.
 
Bedankt voor de reacties. Ik zal het doorgeven.
Persoonlijk ben ik van mening dat het bedrijf dat de stickers verwijderd heeft ook de lijmresten voor zijn rekening zou moeten nemen,
Maar daar denken ze bij Citroen toch anders over.

@Soepergrover Kleurverschil heb ik nog niet kunnen ontdekken. De bestickering heeft er ongeveer twee jaar opgezeten. De bus is metallic zilver.
Wellicht valt het kleurverschil niet op omdat het gemaskeerd word door de grote hoeveelheden lijmresten ;)
 
Ik heb zelf HG sticker remover gebruikt om de lijmresten weg te krijgen. Genoeg spul gebruiken en niet te hard poetsen.
Je houdt dan wel lichte krasjes over maar na 1 hit met prof. polish is er niks meer van te zien ;)
 
Ik mag hopen dat het niet zo erg is gesteld als ik een tijd geleden voor mijn kiezen kreeg. Ik kreeg toen een verlengde Iveco bus en bakwagen voorgeschoteld waar de ''tijdelijke'' bestickering er niet zo ''tijdelijk'' op had gezeten. Het eraf pulken van de stickers was drama #1 en vervolgens bleef er een dikke laag lijm achter die er verschrikkelijk moeilijk af ging. HG Stickerverwijderaar deed op zich zijn ding, maar een dure optie om liters van te gebruiken. Uiteindelijk kwam van een lokaal stickerbedrijf een jerrycan met citroen-actige bende en dat werkte veel beter (de lijm werd plakkerig en iets weken), maar uiteindelijk is alles er et een plastic krabber vanaf gehaald.

(Dit alles ging volledig tegen mijn principes in want de boel werd bekrast als een malle. Maja, waren gelukkig witte lakken.. :s )


Greetz
 
HG sticker remover is wat ik ook gebruikt heb om de rally stickers en bijbehorende lijmresten van mijn 206 te verwijderen. Er blijven dan wel lichte krasjes achter (soort doffe plek) maar dat was met 1 hit prof polish weer verdwenen :)