• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Linnen/fabric cabriodak test

Reinder

Detailing rookie
19 mei 2008
176
0
Hallo!

Ik wil 3 middelen aan een test onderwerpen, omdat ik er nog niet over uit ben welke het beste is voor mijn dak.

Middelen:
- Poorboys Natural Dressing (eigenlijk voor kunststoffen en leer) PBND
- Autoglym impregneer voor Fabric hood - AIF
- Raggtopp impregneer voor Fabric hood - RIF

De laatste impregneer het beste, maar lijkt vettig te blijven. Nu denk ik dat ik gewoon mijn dak teveel 'verzadigd' had, waardoor het niet meer introk :)

Testopstelling:
6 lapjes zwart fabric op een frame met daarop:

1 Alleen PBND
2 Alleen AIF
3 Alleen RIG
4 Laag 1: PBND, laag 2: AIF
5 Laag 1: PBND, laag 2: RIF
6 Laag 1: PBND, laag 2: AIF, laag 3: RIF

Dit frame zet ik in de tuin en laat ik gewoon even een maand staan. Kijken welke er het beste uit ziet na een maand. Optie 6 gaat m niet worden denk ik: teveel.

Ik zie het meeste heil in 4 of 5.

P.S.: weet iemand precies waar een linnen/fabric cabriodak van gemaakt wordt? hoe heet die stof ook alweer? En waar zou ik het kunnen krijgen?
 
Hai kerels,

Nou ik ga de test een beetje aanpassen.
Het grappige is alleen dat Haarz ('s werelds grootste fabrikant van cabriodaken) deze test al veeeel grootschaliger heeft uitgevoerd en daarbij Raggtopp als beste getest heeft. Nou dat gaan we nog even over doen.
Ik heb er nog een spulletje bij uitgekozen. Dit komt uit engeland. Hier zit ook een 'cabriodak paint' bij.Kun je je dak weer mooi zwart maken. Ben benieuwd hoe het werkt.
Daarnaast ga ik nog even op een stuk nieuw dak laten zien wat de zeep en HD reiniger doen met het linnen... (dat laatste moet overtuigend bewijs geven nooit de wasstraat in te gaan)
 
Leuke test! :cool:

Ik weet wel dat het altijd een 'linnen kap' genoemd werd, maar of het nou puur linnen is weet ik niet zeker. Wat ik wel weet is dat de duurdere merken als Audi, BMW en MB de stof Sonnenland® gebruiken.
 
Ja de officiële (algemene) benamingen zijn:

Fabric Hood - de mooiere, duurdere stoffen kappen. Waaronder Sonnenland®. Laat ik nou nèt een stuk Sonnenland® gaan gebruiken :). Is zo'n beetje de meest gebruikte stoffen kap.

Vinyl Hood - kunsstoffen