• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lupo 2001, Plain BLACK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk project om te lezen, aangezien ik ook een exact zwarte lupo heb gehad. Goed om te zien dat jij er ook zo bezig mee bent, een erg dankbare kleur om te detailen.
 
Een paar posts geleden zei ik nog dat de supertourismo's waarschijnlijk de zomerlook voor deze zomer zouden worden...
Helaas.... :-"

ze hebben het veld moeten ruimen voor deze (die ik al langer had)

IMAGE_001.jpg


en deze (had ik ook al, maar nu zijn ze opgeknapt :-b )

IMAGE_030.jpg


IMAGE_033.jpg


BBS RM012
15" 6,5J ET33 voorzijde
15" 7J ET25 achter
Banden worden 175/50 Kumho Solus rondom

Goud/carbon logo's, zwarte boutjes, gouden randen en BMW Nogaro Silber harten (met extra metallic)

Randen lijken op de foto's wat oranje, maar onder de brinkmann of in t zonnetje zijn ze lekker blingbling goud 8d

Velgen moeten nog afgekit en afgemonteerd worden, en de wielkastjes van de Lupo zullen eerst wat plaats moeten maken voordat deze jongens eronder passen waarschijnlijk, maar het komt allemaal goed :ja :party:

Velgjes zijn ondertussen allemaal al met PB Wheel Sealant behandeld (lang leve poedercoaten :)_[] )
nu dus nog ff kijken wanneer de randen van de achterste wielkasten omgerold kunnen worden, en de banden erom laten ploffen :)^
 
Hou nou eens op met mij zo jaloers te maken met die super mooie BBS velgen! Prachtig! En ze staan zo mooi onder de Lupo.
 
Vandaag weer eens verder gegaan aan dit project en de Lupo weer eens even vertroeteld:
- foamen
- wassen
Kleien was niet nodig, 3 weken geleden met Jan nog aan de gang geweest...
- rechtsachter finale op lichtgroen (lichte hologrammen verwijderen, rest van de auto was wel hologram-vrij)
- Wolfgang Paintwork Polish Enhancer op 5,5" Gouden Concorso met DAP
- Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 met Gouden concorso handpad
45 min curen, SUPER EASY OFF..!!
nu dus minimaal 12uurtjes "uitdampen", morgen Race Glaze 55 erover :-b

Dus, verder met interieur, ramen, bandjes, velgrandjes, trims, dash, bekleding terwijl de WG DGPS 3.0 zijn werk doet....

- Voorruit met Pro Vision Rain Clear, rest met Meg's Prof. Glass Cleaner (zowel binnen als buitenzijde)
- Bekleding ff met de stofzuiger onderhanden genomen
- Dash en trims binnenzijde met PB Natural look
- Banden waren voor het wassen al met APC gedaan, nu Migliore Tyre dressing erop
- velgrandjes met CG Rocket polish (ff proberen, werkt tot nu toe oké :ja)
- trims met PB Trim Restorer

nu ff forummen, morgen nog ff auto afnemen met PB S&W en daarna de Race Glaze 55 als kers op de taart :cool:
 
neej, velgen zitten er nog niet onder, zal ook nog wel ff duren... :-(
Wielkasten moeten nog gerold worden, velgen nog gekit en banden erom...
 
8 maanden later... toch weer eens een update. :-"
Ondertussen is duidelijk geworden dat deze kleine maar fijne wagen een wat minder fijne (superzachte) lak heeft...
Helaas is dit niet anders, dus we zullen ermee moeten leren leven....

Afgelopen week kwam ik bij de Lupo en constateerde een aantal krasjes op de motorkap.
Zowel ik als mijn vriendin hadden geen idee waar deze vandaan zouden kunnen komen...
Waarschijnlijk zijn deze krassen ontstaan in de tijd dat de Lupo op de parkeerplaats stond op het werk vorig weekend.
Waardoor? Joost mag t weten.... :weetniet

Sowieso was het hard nodig dat de Lupo zijn pekeljasje eens uitdeed, dus eerst maar eens begonnen met foamen/wassen.
Vóór foto's:

DSC01203.jpg


DSC01204.jpg


DSC01207.jpg


Bah bah......

Mixje Autobrite Magifoam/SSF in de foamlans, Nilfisk aangeslingerd en foamen maar..!!
Helaas begon het wat de druppelen toen ik nét begonnen was met foamen, maar dat mocht de pret niet drukken.
De STORTREGEN die begon te vallen toen de Lupo amper goed en wel in de foam stond des te meer..!
2 minuten na het infoamen zag de Lupo er namelijk zo uit:

DSC01208.jpg


Gelukkig was het meeste vuil wel meegespoeld met de foam, maar toch....
Toen het ergste van de bui weggetrokken was, toch maar begonnen met wassen. Ik had immers geen idee hoelang het weer zo zou blijven,
had net zo goed kunnen zijn dat het enkele minuten later weer zou beginnen met stortregenen :weetniet
Dus, zo snel mogelijk (maar ook grondig mogelijk) de Lupo gewassen, en meteen naar binnen...
Mijn reguliere plekje is momenteel even bezet door een andere wagen, dus moest ik het doen met iets minder ruimte, maar gelukkig is de Lupo niet zo groot :cool:

Tijdens het opruimen van de HD en de wasspulletjes, viel me al op dat de beading van de (ondertussen bijna 4mnd oude) WG DGPS nog steeds overduidelijk aanwezig was.

DSC01211.jpg


DSC01212.jpg


Nog een beetje met de camera gespeeld:

DSC01214.jpg


DSC01215.jpg


DSC01216.jpg


DSC01217.jpg


DSC01218.jpg



Tot zover de fun part...
Nu de minder leuke beelden...
Midden op de motorkap, vrij vooraan, stond deze rare plek:

DSC01219.jpg


DSC01220.jpg


Nog een met de brinkmann erop:

DSC01226.jpg


In navolging van anderen, ook eens het vergrootglas erbij gehaald...
Had ik beter niet kunnen doen..... 8-o
Schrok me wezenloos...!!


DSC01223.jpg



DSC01224.jpg



DSC01225.jpg



Vervolgens de lakdiktemeter er eens bij gehaald, om te kijken hoeveel speelruimte er was voor correctie.
Ik wist al dat de kap niet erg ruim in de lak zou zitten, van een vorige meting bij Jan (rodders)
Volgende waardes waren te meten rondom de krasjes:

DSC01221.jpg


DSC01222.jpg



Met in het achterhoofd de gedachte dat de lak dun én zacht is, de correctie ERG voorzichtig begonnen met Finale op Lichtgroen met de DAP500 op standje 4/5
Na één hit wel wat correctie zichtbaar, dus besloten om niet op te schalen, maar te herhalen...
Uiteindelijke aanpak is geweest:

- 2 hits Finale + Lichtgroen op DAP500 standje 5
- 2 hits Finale + Zwart op DAP500 standje 5, afgebouwd naar stand 3


Dieper durfde ik niet te gaan op dit moment, dus IPA Wipedown en daarbij gelaten.
Fotootje na met de brinkmann erop (en ja, ik weet t, de motorkap is één groot kraterlandschap...)

DSC01233.jpg


Moeilijk zichtbaar op de foto, maar ze zijn er voor zo'n 85% uit....

Rest van de Lupo ook een IPA wipedown gegeven, en eindelijk mijn laatste aanwinst erbij gepakt...
Swissvax Shield, aangebracht met Dodo Juice Supernatural FIngermitt:

2011-01-08192415.jpg


DSC01228.jpg


Heerlijk zacht en "vettig" met aanbrengen, was bang dat ik m te dik aangebracht had in t begin, dus lekker zuinig gaan werken...
HEERLIJK! Makkelijk smeerbaar, goed verdeelbaar en die geur...! :heart_eyes: Zelfs de lekkerst ruikende Dodo valt erbij in het niet!

Anyways, na deze heerlijke wax ervaring, tijd voor uitbuffen (na ongeveer 20min curen)
1 keer vegen en de bovenlaag was eraf, doek omdraaien en 2e keer vegen tot hoogglans!
Ook al zou ik m ergens te dik opgebracht hebben, was daar met afnemen NIETS van te merken :party:

Paar reflectieshots na het waxen (ook al zegt dat niet veel over de wax... meer "gewoon, omdat het kan")

DSC01230.jpg


DSC01231.jpg


DSC01232.jpg



Verder nog gedaan:
- ramen buiten met glass scrub, IPA en Aquartz Reload gedaan
- ramen binnen met meg's prof. glasscleaner op de glassmaster
- bandjes gedressed met Mothers FX
- dash afgenomen met Meg's APC 1:10 en in de PB kauwgumbal
- deur en achterklep openeningen alsmede het gelakte plaatwerk aan de deuren en klep in de Dodo Blue Velvet
- stofzuiger erdoor

klaar... :ja

Dat was 'm weer ff...
Bedankt voor t lezen, en tot de volgende.... :)_[]
 
Dat had ie wel even nodig.:)^

Maar waarom in vredesnaam een mix van SSF en Magifoam? Dat is toch hartstikke zonde van die Magifoam?
 
Bartjebart zei:
Maar waarom in vredesnaam een mix van SSF en Magifoam? Dat is toch hartstikke zonde van die Magifoam?

was nog wat magifoam V1 (de verkeerde batch)
de V2 heb ik eigenlijk nog niet echt gebruikt...
 
ah, ok :)

ik heb wel V2. Is echt superspul. Dikke scheerschuimachtige laag die ik 60 min. heb laten weken. Auto was nagenoeg brandschoon. Waxlaag nog dik in orde na de tijd.:)^
 
ik heb de V2 wel, maar nog niet echt kunnen testen :cool:
maar dat beloofd al veel goeds :party:
 
Die staat er weer strak bij, mooi dat de krassen op de kap er toch nog redelijk goed zijn uitgekomen. En ja die shield .... (kwijl...)
 
Ziet er goed uit!
Die Magifoam wil ik ook wel is proberen, nog niet bij CC te verkrijgen toch?
Moet je die in Engeland bestellen?

Grtz..
 
Hij glimt weer super :heart_eyes: Zonde van die krasjes maar ze zijn toch goed weggewerkt!

Waar kun je de Swissvax Shield mee vergelijken, DJ en Wolfgang? Of steekt Swissvax met hoofd en schouders boven de rest uit?
 
Ivo dat ziet er weer super uit! :)^

Ik heb m alleen maar gefoamt, toen ging het ook regenen dus mijne is helaas nog niet schoon :(
 
Paulus de Boskabouter zei:
Hij glimt weer super :heart_eyes: Zonde van die krasjes maar ze zijn toch goed weggewerkt!

Waar kun je de Swissvax Shield mee vergelijken, DJ en Wolfgang? Of steekt Swissvax met hoofd en schouders boven de rest uit?
qua smeuiigheid vind ik de shield beetje a la pete's 53, lekker smeerbaar :ja
uitpoetsen is als de DGPS, eitje dus
geur is Dodo, maar dan beter....
Oftewel,voor mij persoonlijk het beste van alle bovenstaande in 1...
Standtijd zou vergelijkbaar moeten zijn met DGPS/Collinite...
 
de luup staat er weer mooi bij Ivo...en ja...die shield......(gaat ff dweilen onder z'n stoel) ;)
 
Qua verwerking en resultaat vind IK m persoonlijk het geld wel waard, als de standtijd dan ook is wat er beloofd wordt, ben ik tevreden...! :party:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.