• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Maarten stelt zich voor

tuftufpug

Detailing rookie
8 aug 2011
5
0
hallo beste detailers,

Ik ben Maarten en na sinds jaar en dag ben ik al verslaafd aan alles wat op brandstof rijdt, tot ergernis van mijn vriendin! (is vast voor sommige van jullie herkenbaar)
Het lezen van dit forum en een ander bekend Nederlands forum doe ik al een tijdje, is veel info vanaf te halen, maar reageer eigenlijk nooit, omdat bijna alles wel al een keer is beschreven en mijn ervaring nog niet op het niveau is van de oude rotten van dit forum.

Onze huidige auto is een zwarte peugeot 207 SW première uit 2007, niet de auto die ik graag zou willen, maar hier zit een lang verhaal achter, laten we het er maar op houden dat het mijn vriendin haar auto is, ik wil wat meer pk's (ik vind de focus st of de MINI cooper s wel wat)
Een licht blauwe mini cooper uit '91 staat in de garage en als laatste waar ik mijn "wegplezier" aan beleef is een zwarte Kawasaki Z750 uit 2007.
Verder nog een oude zundapp (ligt uit elkaar) en een ouwewijven tomos :D die een beetje is aangepast en dagelijks gebruik, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik stap er elke dag met plezier op.

Ik heb diverse auto's die ik moet 'onderhouden' en er komen steeds meer kennissen bij, die flabbergasted zijn na een polijstbeurt, dat ik hun auto ook moet doen.

Nu over het detailen,
Ik ben niet erg merkvast, maar probeer van alle merken het beste product aan te schaffen voor een goede prijs kwaliteit verhouding.
de producten die ik gebruik bij een wash and wax zijn:

super snow foam;
poorboys ss&s;
meguiars wheelbrightener;
poorboys apc of meguiars apc;
meguiars last touch (laatste stap als er niet gewaxt wordt);
Valet Pro citrus tar and glue;
dodo juice born slippy (als er gekleid moet worden);
bilthamber klei;
collinite 845;
smartwax smartgel;
provision rain clear
en eventueel nog een laagje poorboys nattys paste wax red.

de favoriete producten bij een polijstbeurt:

pro 900 en dap 900 i.c.m. lake country pads of monello pads (ligt eraan waar ik ze gekocht heb natuurlijk ;) );
Menzerna fastgloss 500;
monello raffini mezzo;
monello rafini finale.
ipa 50/50
en als het niet anders kan dan in de zon, de poorboys ssr serie.

Dit is nog lang niet mijn collectie, maar ik zie geen toegevoegde waarde om dit erop te zetten.

mijn laatste aanwinsten waar ik erg benieuwd naar ben zijn de Stjärnagloss mild and safe clay en PRIMA hydro seal.


Waar ik eigenlijk nog wat meer informatie over wil is de Naviwax IONCOAT Naviwax Dark, de wax trekt mij enorm, maar om hem te kopen, 1x gebruiken en vind tegenvallen, is hij iets te duur voor mij.

maargoed,
nu weten jullie ongeveer wie ik ben en als ik een nuttige bijdragen aan het forum kan doen, zal ik het niet laten.
 
Welkom!

tuftufpug zei:
Waar ik eigenlijk nog wat meer informatie over wil is de Naviwax IONCOAT Naviwax Dark, de wax trekt mij enorm, maar om hem te kopen, 1x gebruiken en vind tegenvallen, is hij iets te duur voor mij.

https://forum.Carclean.com/cc_postst8300/Naviwax-IONCOAT-Naviwax-Dark.aspx

Hartelijke groet,
Kees.
 
shaguar bedankt,

die review had ik al gelezen, ik ben meer geïnteresseerd in de standtijd, hoe ziet het eruit op trims, laat het echt geen witte vegen achter, is er verschil als je het aanbrengt met water (zoals door naviwax wordt geadviseerd), waar kan je het mee vergelijken? hoe is de glans, hard/zacht enz. enz.

De verpakking ziet er erg uitnodigend uit, maar dat zegt natuurlijk niets over de inhoud.
 
Welkom !!

Heb je een foto van de wagen(s) ?

Je hoeft idd niet heel je collectie neer te pennen hier , een foto is genoeg
 
ik ben niet zo'n fotograaf, van de peugeot heb ik geen foto's maar ik denk dat iedereen wel weet hoe deze er uitziet, gewoon standaard ,niets aan veranderd, steenslagschade aan de voorkant en Frans ;)

maar hierbij een foto van de mini:


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
let niet op de emmers, dit was een noodoplossing.

en van de motor:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

het matzwarte wat je ziet, is trouwens plastidip.


hier is waar ik het voor doe

mat, geen glans
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

glans :party:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

wel in een andere hoek gefotografeerd, maar zoals ik al zei, ik ben geen fotograaf en vind het uiterst moeilijk om detailwerk op foto te krijgen.

@grandscenicman rofl foto's van mijn collectie ga ik toch echt niet aan beginnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
deze foto heb ik nog, maar daar zie je ook niet zoveel aan, is na een motorwissel.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


De mini is geschorst en staat (nu) op een plek waar ik niet zo makkelijk bij kan, anders had ik wel wat foto's extra gemaakt. maar helaas.

edit: het schoot mij te binnen dat er op de summer detail day ook nog een foto was genomen (van de peugeot).

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator: