Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een polijstmachine om mijn 2 bimmers eens lekker te verwennen.
Nu weet ik dat het met een machine goed fout kan gaan, en dit zal ook ongetwijfeld samenhangen met de keuze van de machine.
Persoonlijk wil ik graag met 1 machine aan de slag, en ben dan ook benieuwd wat een beginnend poetser moet aanschaffen.
Omdat het budget van iedereen variëerd, zou ik ook graag verschillende mogelijkheden zien.
En dan:
Instappersklasse (goedkoop, maar toch goed genoeg om mee te beginnen ca €40-80,- )
Middenklasse (Het meest gangbaar > €100,-)
Professionele klasse (Top notch spul dus, prijs maakt niet uit)
Ook wil ik graag weten of 'alleen' een excentrische machine of alleen een centrische machine voldoende is.
En als dit mogelijk is, welke dan de beste keuze is.
Persoonlijk neig ik naar het goedkope spul, omdat ik toch volbloed Hollander ben
Ook denk ik eerder aan een rotary, als een excenter.
Dat is gewoon een onderbuik gevoel.
Verder; Is het aan te raden een Haakse slijper te kopen, en daar een opzetstuk op te kopen?
Idem voor een Excenter.
En; Welke toerentallen heb je nodig bij een Rotary?
En welke snelheden heeft een Excenter nodig?
Nu weet ik dat het met een machine goed fout kan gaan, en dit zal ook ongetwijfeld samenhangen met de keuze van de machine.
Persoonlijk wil ik graag met 1 machine aan de slag, en ben dan ook benieuwd wat een beginnend poetser moet aanschaffen.
Omdat het budget van iedereen variëerd, zou ik ook graag verschillende mogelijkheden zien.
En dan:
Instappersklasse (goedkoop, maar toch goed genoeg om mee te beginnen ca €40-80,- )
Middenklasse (Het meest gangbaar > €100,-)
Professionele klasse (Top notch spul dus, prijs maakt niet uit)
Ook wil ik graag weten of 'alleen' een excentrische machine of alleen een centrische machine voldoende is.
En als dit mogelijk is, welke dan de beste keuze is.
Persoonlijk neig ik naar het goedkope spul, omdat ik toch volbloed Hollander ben
Ook denk ik eerder aan een rotary, als een excenter.
Dat is gewoon een onderbuik gevoel.
Verder; Is het aan te raden een Haakse slijper te kopen, en daar een opzetstuk op te kopen?
Idem voor een Excenter.
En; Welke toerentallen heb je nodig bij een Rotary?
En welke snelheden heeft een Excenter nodig?